Πριν διασχίσει τη διώρυγα της Κορίνθου, μας μίλησε για τις δυσκολίες του εγχειρήματος.


 

Λοιπόν Peter, τι θα επιχειρήσεις να κάνεις εδώ στην Κόρινθο; Ποιο είναι το σχέδιο σου;
Σκοπεύω να πετάξω για πρώτη φορά στον Ισθμό της Κορίνθου, μέσα στο κανάλι, το οποίο είναι ένα εκπληκτικό project και μου αρέσει πολύ. Το πρόβλημα βέβαια στην περιοχή είναι οι συνήθεις ισχυροί άνεμοι, αλλά ελπίζω την ημέρα της πτήσης ο καιρός να είναι ιδανικός. Παρ’ όλα αυτά, οι καιρικές συνθήκες δεν είναι στο χέρι μας και όπως βλέπουμε οι άνεμοι σήμερα είναι δυνατοί και ίσως να είναι δύσκολο να πετάξω μέσα στο κανάλι. Σε αυτή την περίπτωση, οι άνεμοι αλλάζουν πορεία διαρκώς, δημιουργούνται ρεύματα, ενώ και η παρουσία των πουλιών δυσκολεύουν τις προσπάθειές μου για ισορροπία κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αν οι άνεμοι είναι δυνατοί αύριο και υπάρχει υψηλός βαθμός επικινδυνότητας, ή δε νιώθω ασφαλής, τότε θα ολοκληρώσω μια ευθυγραμμισμένη πορεία διαμέσου του Ισθμού, η οποία θα είναι εξίσου ενδιαφέρουσα.

Πες μας λίγα λόγια για τις τελευταίες δύο πτήσεις σας, στη Βουδαπέστη και στην Κίνα. Πώς τις συγκρίνετε με αυτήν της Κορίνθου;
Δεν έχω ξανασυναντήσει πρόκληση όπως αυτή της Κίνας, όπου πέταξα μέσα στην Tianmen Cave (Βουνό στην Κίνα γνωστό και ως «Πύλη του Παραδείσου») ή της Szechenyi Chain Bridge στη Βουδαπέστη, όταν μου ζητήθηκε από μια εταιρία παραγωγής να πετάξω κάτω από τη γέφυρα. Όπως χαρακτηριστικά τους ανέφερα «πάρτε τις απαραίτητες άδειες και είναι εύκολο για μένα να πετάξω κάτω από τη γέφυρα». Η αλήθεια είναι ότι δεν επεδίωκα ιδιαίτερα τέτοιου είδους shows, αλλά αν είναι ασφαλές, ενδιαφέρον και μου ζητηθεί τότε ναι, γιατί όχι;



Πιστεύεις λοιπόν ότι αυτό το εγχείρημα εδώ θα είναι πιο δύσκολο ή όχι;
Θα έλεγα πως δε θα είναι εύκολο και αυτό λόγω των ισχυρών ανέμων. Αν δεν έχουμε ανέμους, τότε τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα. Και πάλι βέβαια χρειάζεται εμπειρία και προετοιμασία, αλλά και πάλι οι καιρικές συνθήκες είναι η κύρια ανησυχία.

Ποιο είναι το χειρότερο σενάριο στην πτήση αυτή; Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;
Το χειρότερο σενάριο είναι αύριο να έχουμε ομίχλη και να μη μπορώ να πετάξω. (γέλια)

Ποια είναι η πρόκληση στο να διασχίσεις πετώντας το κανάλι του Ισθμού της Κορίνθου;
Η κύρια πρόκληση στο κανάλι του Ισθμού είναι τα ισχυρά ρεύματα αέρα και το σμήνος των πουλιών, στοιχεία με τα οποία οφείλω να είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός. Οι διαστάσεις του καναλιού είναι ικανοποιητικές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να παραμένω σε ευθυγραμμισμένη πορεία κατά τη διάρκεια της πτήσης. Επίσης, ένα άλλο στοιχείο-πρόκληση είναι τα καλώδια ρεύματος που υπάρχουν πάνω από τη γέφυρα, από τα οποία δε μπορώ να «δραπετεύσω» εύκολα. Η τοποθεσία αυτή είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και μια πρόκληση για μένα και ανυπομονώ. Είμαι έτοιμος!

 



Είναι αυτό ένα από τα δυσκολότερα εγχειρήματά σου;
Πριν μερικά χρόνια, πραγματοποιούσα τέτοιου είδους ακροβατικά γιατί δεν ήθελα να αρνηθώ τέτοιες προκλήσεις. Αν δω ότι είναι ασφαλείς τότε ναι δέχομαι να υλοποιώ πτήσεις κάτω από γέφυρες, όπως αυτή στη Βουδαπέστη, στην Κίνα, στο Ρότερνταμ, στην Κουάλα-Λουμπούρ, στην Πύλη του Παραδείσου. Όλες διαφορετικού μεγέθους γέφυρες και ποτέ δε μπορείς να πεις ότι είναι εύκολο μιας και η κάθε μια αποτελεί διαφορετική πρόκληση, περιπέτεια. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος, επαγγελματίας, ακριβής, να αποφεύγεις τα λάθη. Πρέπει να πάρεις στα σοβαρά ό,τι κάνεις και απλά να το κάνεις. Ναι θα έλεγα ότι είναι ένα από τα δυσκολότερα εγχειρήματά μου, μιας και το κανάλι έχει μεγάλο μήκος, είναι στενό, έχει εμπόδια πάνω από τη γέφυρα και έχει, επίσης, δυνατά ρεύματα αέρα.

Φοβάσαι καθόλου όταν αναλαμβάνεις τέτοιου είδους project;
Όχι δε φοβάμαι καθόλου. Αν δεν ένιωθα σίγουρος ή ασφαλής δε θα το έκανα καθόλου. Φυσικά, υπάρχει ο παράγοντας ρίσκο αλλά ακόμα και αν οδηγώ ένα αυτοκίνητο παίρνω ένα ρίσκο. Δεν υπάρχει χώρος για φόβο γιατί εμπιστεύομαι τον εαυτό μου και το αεροπλάνο μου.

Πες μας λίγα λόγια για σένα.
Είμαι ο Peter Besenyei από την Ουγγαρία και είμαι ένας πιλότος aerobatics.

Μπορείς να μας περιγράψεις την εμπειρία σου γύρω από το Red Bull Air Race;
Το Red Bull Air Race είναι μια νέα πρόκληση στην αεροπορία. Πετάμε σε χαμηλά ύψη, υψηλές ταχύτητεςκαι γρήγορους χρόνους. Το αποτέλεσμα είναι ξεκάθαρο μιας και ο γρηγορότερος είναι και ο νικητής. Επίσης, είναι πολύ ενδιαφέρον και για το κοινό μιας και παρακολουθεί μια θεαματική επίδειξη από πραγματικά κοντινή απόσταση. Είναι πραγματικά πολύ ιδιαίτερο.

Γιατί και πώς διάλεξες αυτό το άθλημα Peter;
Απ’ όταν ήμουν έξι ετών ήθελα να πετάω. Το πρώτο αεροπλάνο που είδα ήταν ένα αεροπλάνο που πραγματοποιούσε aerobatics πτήσεις με loops, spins, rolls και με εντυπωσίασε. Έτσι θέλησα να ασχοληθώ με τις πτήσεις aerobatics, που για μένα είναι η απόλυτη ελευθερία.

Πώς αισθάνεστε λοιπόν όταν πραγματοποιείτε τέτοιου είδους πτήσεις;
Αισθάνομαι μια χαρά.

Τί χρειάζεται κάποιος για να γίνει πιλότος aerobatics;
Χρειάζεται σίγουρα πολύ καλή φυσική κατάσταση, άριστη όραση, αντανακλαστικά και να έχει προσωπικά κίνητρα.

Τέλος, θα ήθελα να συμπληρώσεις τη φράση "Όταν πετάω… "
Είμαι ελεύθερος.

Τελικά, πώς ήταν η πτήση;
Ήταν τέλεια, ο καιρός ήταν πολύ καλός, δεν υπήρχαν δυνατοί άνεμοι, παρά μόνο λίγα πουλιά που πετούσαν πολύ κοντά μου, τα οποία και κατάφερα να αποφύγω. Θεωρώ ότι ήταν καταπληκτικά, το απήλαυσα πραγματικά, η τοποθεσία είναι μοναδική και χαίρομαι που μου δόθηκε η ευκαιρία να πετάξω σε ένα τόσο ιστορικό μέρος. Ήταν μια από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές στη ζωή μου. Σας ευχαριστώ.

 

Πηγή: redbull.com/gr