Με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλος καθορίστηκε το πρόγραμμα σπουδών


Με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας κ. Δερμεντζόπουλος καθορίστηκε το πρόγραμμα σπουδών

 

Με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος καθορίστηκε το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των Μαθηματικών της Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου  για το σχολικό έτος 2014-15 ως εξής:

 

Το αναλυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ενότητες:

 

• Διανύσματα

 

• Η ευθεία στο επίπεδο

 

 

• Κωνικές τομές.

 

Τα διανύσματα έχουν σημασία όχι μόνο για τα Μαθηματικά, αλλά και για πολλές άλλες επιστήμες, αφού προσφέρουν τη δυνατότητα μαθηματικοποίησης μεγεθών τα οποία δεν ορίζονται μόνον με την αριθμητική τιμή τους. Εξάλλου η αμφιμονοσήμαντη αντιστοιχία ενός σημείου του επιπέδου με ένα διατεταγμένο ζεύγος πραγματικών αριθμών οδηγεί στην "αλγεβροποίηση" της Γεωμετρίας, δηλαδή στην μελέτη των γεωμετρικών σχημάτων με αλγεβρικές μεθόδους.

 

Τα θέματα που σχετίζονται με την ευθεία παρουσιάζονται συστηματικότερα και με μεγαλύτερη πληρότητα και ακρίβεια. Τονίζεται η σημασία του συντελεστή διεύθυνσης μιας ευθείας με τη βοήθεια του οποίου διατυπώνονται οι συνθήκες παραλληλίας και καθετότητας δύο ευθειών και προσδιορίζονται οι διάφορες μορφές της εξίσωσης ευθείας, καθώς και το σύνολο των ευθειών που διέρχονται από ένα σημείο. Με την διδασκαλία αυτής της ενότητας επιδιώκεται οι μαθητές να εξοικειωθούν με τις μεθόδους της Αναλυτικής Γεωμετρίας καθώς και να κατανοήσουν τις δυνατότητες.

 

Οι κωνικές τομές είχαν μελετηθεί από τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι είχαν ανακαλύψει τις γεωμετρικές τους ιδιότητες πολύ πριν από την εισαγωγή των μεθόδων της Αναλυτικής Γεωμετρίας. Σήμερα το ενδιαφέρον για την μελέτη των κωνικών τομών είναι αυξημένο, λόγω του μεγάλου αριθμού των θεωρητικών και πρακτικών εφαρμογών τους (τροχιές πλανητών, ηλεκτρονίων κτλ.).

 

Με τη διδασκαλία αυτής της ενότητας επιδιώκεται να διευρύνουν οι μαθητές το πεδίο των γεωμετρικών τους γνώσεων και με άλλη κατηγορία γραμμών εκτός της ευθείας και του κύκλου.

 

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν αναλυτικά τους στόχους, τις θεματικές ενότητες και τις συνακόλουθες οδηγίες-δραστηριότητες στο ΦΕΚ Β1853/2014.