Eισαγωγή του εθελοντισμού στην κάλυψη των διδακτικών 1.100 κενών
Eισαγωγή του εθελοντισμού στην κάλυψη των διδακτικών 1.100 κενών
Τροπολογία φαίνεται ότι χρειάζεται η εισαγωγή του εθελοντισμού στην κάλυψη των διδακτικών κενών.
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα έφερε στο προσκήνιο ο υπουργός Παιδείας το οποίο το παρουσίασε ως μια λύση για την κάλυψη των 1.100 περίπου κενών στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης.
Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, στον REAL FM, "ο εθελοντισμός είναι μια σκέψη μέσα στην αγωνία μας. Δεν έχει τελεσιδικήσει. Μπορεί να μείνει στα επίπεδα αυτά, τις απλής σκέψης".
Πολλοί θα αναρωτηθούν ποιο θα είναι το κίνητρο των εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση που προωθηθεί η λύση του εθελοντισμού θα προβλέπεται αδρή μοριοδότηση των καθηγητών που θα διδάξουν εθελοντικά. Τα μόρια μπορεί να μη δώσουν χρήματα σε πρώτη φάση αλλά μπορεί να τους προσφέρουν μια έμμισθη θέση αναπληρωτή την επόμενη χρονιά και μόρια σε έναν ενδεχόμενο ΑΣΕΠ.
Πιθανόν η μοριοδότηση να είναι και διπλάσια αυτής που λαμβάνουν οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί. Ένας εθελοντής αναπληρωτής που θα επιλέξει να διδάξει σε ένα δυσπρόσιτο σχολείο για 7 μήνες ενδεχομένως να λάβει ακόμα και 28 μόρια (7 μήνες δίνουν 7 μόρια, το δυσπρόσιτο διπλασιάζει τα μόρια και η μοριοδότηση του εθελοντισμού ένα είναι Χ2 θα προσφέρει 28 μόρια).
Ο υπουργός Παιδείας σε πρόσφατες δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ παραδέχθηκε ότι η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου θα δημιουργήσει αδικίες.
"Υπάρχει ο αντίλογος του αναπληρωτή, ο οποίος για λίγο δεν προσελήφθη. Αυτός θα πει ότι αυτό το μέτρο είναι άδικο, γιατί θα μοριοδοτηθεί κάποιος στην σειρά που είναι πιο κάτω και θα έχει δίκιο", τόνισε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Λοβέρδος ανέφερε ότι "η έννοια του εθελοντή σε έναν χώρο αμειβόμενης εργασίας ηχεί παράδοξα. Είτε ηχεί παράδοξα, είτε δεν ηχεί παράδοξα είναι μία λύση. Εμείς θέλουμε να καλύψουμε τα κενά της επάρκειας. Τα κενά της πληρότητας είναι πολλά περισσότερα", ενώ για το θέμα του εθελοντισμού δήλωσε ότι "είναι σκέψεις που ενδεχομένως μπορεί να μην περπατήσουν. Τα λέμε στο δημόσιο λόγο για να μοιραστούμε τα προβλήματα. Ό, τι προβλήματα έχουμε τα λέμε για να τα ακούτε και εσείς για να ακούτε την κατάσταση".
Όπως ειπώθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για τον εθελοντισμό. Θυμίζουμε ότι και με την εντοπιότητα υπήρχαν σκέψεις για την εφαρμογή της όμως τελικά δεν προωθήθηκε λόγω και των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών και το υπουργείο προχώρησε σε διπλή μοριοδότηση για τα δυσπρόσιτα σχολεία.