Ένα αισιόδοξο νέο με πολύ ενδιαφέρον
Ένα αισιόδοξο νέο με πολύ ενδιαφέρον
Ενας Έλληνας μαθητής της Στ’ τάξης Δημοτικού της Ελληνογερμανικής Αγωγής, θα παρακολουθήσει σήμερα Τετάρτη 12 Νοεμβρίου, από το Κέντρο Ελέγχου Διαστημικών Επιχειρήσεων (ESOC) της ESA στο Ντάρμσταντ της Γερμανίας συνοδεία Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, το όχημα Philae που μεταφέρει η Rosetta σε μια προγραμματισμένη προσεδάφιση στην περιοχή Agilkia του κομήτη 67P/Churyumov-Gerasimenko. Εκεί η διαστημική συσκευή θα συγκεντρώσει πληροφορίες για τη δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος.
Η Rosetta, η διαστημική συσκευή που επί 31 μήνες ταξίδευε απενεργοποιημένη στο διάστημα, «ξύπνησε» στις 20 Ιανουαρίου 2014, μετά από τους 31 μήνες αδρανοποίησης, από τις φωνές των μαθητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής που κέρδισε το πρώτο βραβείο, σε έναν διασκεδαστικό ευρωπαϊκό διαγωνισμό βίντεο.
Η συμμετοχή της Ελληνογερμανικής Αγωγής στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό, κέρδισε 10.508 ψήφους, με αποτέλεσμα να κατακτήσει την πρώτη θέση ανάμεσα σε 218 συμμετοχές.
Οι κριτές της ESA κάλεσαν έτσι, έναν από τους μαθητές συνοδευόμενο φυσικά από έναν εκπαιδευτικό του σχολείου στο Κέντρο Ελέγχου Διαστημικών Επιχειρήσεων (ESOC) της ESA στο Ντάρμσταντ της Γερμανίας, να παρακολουθήσει τη διαδικασία και να συμμετάσχει στην VIP εκδήλωση για τον εορτασμό της πρώτης προσεδάφισης που έγινε ποτέ σε έναν κομήτη.
Τυχερός ήταν ο μαθητής Δημήτρης Γρύλλης, που φοιτά στην ΣΤ τάξη του δημοτικού και είναι αυτός που τελικά θα εκπροσωπήσει τους μαθητές της Ελληνογερμανικής Αγωγής που πήραν μέρος στο διαγωνισμό της ESA.
Ο Δημήτρης συμμετείχε σε ομαδική διαθεματική εργασία της τάξης του για τη μελέτη, το σχεδιασμό και την κατασκευή καταφυγίου στον πλανήτη 'Aρη. Η εργασία της ομάδας (Δ. Γρύλλης, Λ. Μόσχου, Ρ. Μουλαβασίλη, Τ. Παλαιολόγου, Κ. Παπαπολύζου) μετά από εξωτερική αξιολόγηση (κ. Γαζέας Κ., λέκτορας αστροφυσικής ΕΚΠΑ, κ. Γιαννακής Ομ., αστροφυσικός, ΙΑΑΔΕΤ, Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών) διακρίθηκε καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση.Επιλέχθηκε τελικά, μεταξύ των 5 παιδιών της ομάδας με κλήρωση ένα πρωί στην πρωινή παράταξη του σχολείου μπροστά σε όλα τα παιδιά του δημοτικού. Τον μικρό Δημήτρη συνοδεύει ο καθηγητής φυσικής του σχολείου κ. Σπυρίδων Κόσκος.
Το βίντεο του σχολείου πλαισιώθηκε από πρωτότυπη μουσική σύνθεση γραμμένη σε μέτρο 3/2 το οποίο συμβολίζει τις 5 βαρυτικές ωθήσεις που δέχτηκε η Rosetta από τη Γη και τον Άρη για να φτάσει τόσο μακριά, κοντά στον κομήτη.
Δυο μικρές μαθήτριες (Oda Rolfsnes από τη Νορβηγία και Ευγενία Βεσκούκη από την Ελλάδα) συνέβαλαν η μια με το θέμα και η άλλη με το φλάουτο στο 90 δευτερολέπτων μουσικό κομμάτι που ενορχήστρωσε ψηφιακά ο συνεργάτης του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής κ. Πέτρος Στεργιόπουλος.
Η συνεργασία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος CreatIT, στο οποίο συμμετέχει και η Science View.
«Θα επιθυμούσα να εκφράσω τον ενθουσιασμό μας για την ευκαιρία που έχει το σχολείο και ένας από τους μαθητές του να επισκεφθεί την ESA και μάλιστα σε μια τέτοια συγκυρία. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν τα 1002 παιδιά του δημοτικού σχολείου. Όλα τα παιδιά ενημερώθηκαν από τους δασκάλους τους για τη Ροζέτα και την αποστολή της, και ένα πρωινό φώναξαν όλα μαζί Ξύπνα Ροζέτα!» δήλωσε σχετικά η κυρία Αγάπη Βαβουράκη, Διευθύντρια του Δημοτικού της Ελληνογερμανικής Αγωγής. «Ο Δημήτρης Γρύλλης είναι μαθητής της ΣΤ' τάξης του δημοτικού. Εκπροσωπεί τους μαθητές της Ελληνογερμανικής Αγωγής που πήραν μέρος στο διαγωνισμό της ESA. Ήταν η πιο δύσκολη απόφαση που είχαμε να πάρουμε.»