Θα εφαρμόζατε ένα παιχνίδι σε μια τάξη ενηλίκων;


Με αφορμή των παραπάνω φωτογραφία και μια πρόσφατη εμπειρία του, ο Παναγιώτης (εκπαιδευτής ενήλικων σε θέματα οικονομίας διοίκησης) βρήκε τα οφέλη της μάθησης με βάση το παιχνίδι. 
 
•    Τα παιχνίδια είναι μια μορφή διασκέδασης, κάτι που είναι ψυχαγωγικό και απολαυστικό.
•    Τα παιχνίδια είναι παίξιμο, μας εμπλέκουν με ένταση και πάθος.
•    Τα παιχνίδια έχουν κανόνες, κάτι που δίνει δομή.
•    Τα παιχνίδια έχουν στόχους, κάτι που δίνει κίνητρο.
•    Τα παιχνίδια είναι διαδραστικά, κάτι που αναγκάζει να είμαστε ενεργοί.
•    Τα παιχνίδια έχουν αποτέλεσμα και δίνουν πληροφορίες, κάτι που κάνει να μαθαίνουμε.
•    Τα παιχνίδια είναι προσαρμοστικά, κάτι που δίνει ροή.
•    Στα παιχνίδια μπορούμε να κερδίσουμε, κάτι που ανεβάζει το εγώ μας.
•    Τα παιχνίδια έχουν συγκρούσεις/συναγωνισμό/πρόκληση/αντίθεση, κάτι που ανεβάζει την αδρεναλίνη μας.
•    Τα παιχνίδια απαιτούν επίλυση προβλημάτων, κάτι που εμπνέει τη δημιουργικότητά μας.
•    Τα παιχνίδια είναι διαδραστικά, κάτι που φτιάχνει κοινωνικές ομάδες.
•    Τα παιχνίδια έχουν αναπαραστάσεις και ιστορίες, κάτι που κινεί τα συναισθήματά μας.
 

Σε πρόσφατο σεμινάριο που παρακολούθησα σχετικά με την εκπαίδευση εκπαιδευτών ενήλικων, «παίξαμε» και ένα παιχνίδι. Ο σκοπός ήταν απλός: Να ακουμπήσουμε με τα δάχτυλά μας το χούλα-χουπ στο έδαφος. Δεν μπορώ να πω , είχε την πλάκα του. Εάν θα το εφάρμοζα στην τάξη; Δεν ξέρω….