Ο υπουργός Παιδείας περιγράφει πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο στο λύκειο και το σύστημα εξετάσεων τα επόμενα χρόνια.
Να ανοίξει «η προοπτική ελεύθερης πρόσβασης [στα ανώτατα ιδρύματα] με βάση το απολυτήριο του λυκείου». Αυτός είναι ο στόχος της μεγάλης παρέμβασης που επιχειρείται στο σύστημα εισαγωγής, όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Ποια βασικά χαρακτηριστικά θα έχει αυτή η παρέμβαση; Την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, το νέο λύκειο και την αναβάθμιση του απολυτηρίου.
Καθώς περιμένουμε να δημοσιοποιηθεί το σχέδιο για το λύκειο και το σύστημα εξετάσεων, όπως δήλωσε ο κ. Γαβρόγλου, θα ξεκινήσει και «ζωντανός διάλογος» σε πλατφόρμα του υπουργείου, όπου ομάδα ειδικών θα απαντά άμεσα σε ερωτήσεις και προτάσεις.
Σχετικά με την κατάργηση του κλειστού αριθμών των εισακτέων, όπως τόνισε ο κ. Γαβρόγλου: «Δεν μπορεί να γίνει αν δεν ιδρυθούν νέα τμήματα, αν δεν στελεχωθούν και αν δεν αρχίσει να λειτουργεί το νέο σύστημα με το νέο λύκειο».
Τι γίνεται όμως με τους φετινούς μαθητές της Γ’΄λυκείου; Η πρόταση του ΙΕΠ είναι να εξεταστούν σε λιγότερα μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Ιστορία και Βιολογία) στις απολυτήριες εξετάσεις, που προηγούνται των πανελλαδικών. Για τα υπόλοιπα μαθήματα καθιερώνεται και δεύτερο υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα, που θα πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου.