Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας


Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μίλησε στο ΘΕΜΑ 104,6 σχετικά με τα ζητήματα που έχουν προκύψει εν όψει του κορωνοϊού σχετικά με την ημερομηνία αλλά και τον τρόπο διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Σταθερό στις επιδιώξεις του φαίνεται πως παραμένει το υπουργείο Παιδείας  αφού όπως δήλωσε η Νίκη Κεραμέως όταν ρωτήθηκε για την ημερομηνία διεξαγωγής των εισαγωγικών εξετάσεων απάντησε ''όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες του Ιουνίου.''  συμπληρώνοντας ακόμη ''στόχος είναι οι Πανελλαδικές να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι μέσα Ιουλίου''.

Ερωτηθείσα για τα σενάρια του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων η υπουργός Παιδείας είπε ότι ''αναμένουμε τις οδηγίες των ειδικών για τη δυνατότητα και τις συνθήκες. Εξετάζουμε όλα τα σενάρια πρώτα για να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία. Το πρώτο μέτρο που κοιτάζουμε είναι μεγαλύτερη απόσταση μέσα από τις τάξεις. Έχουμε και προβλέψεις για μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη για τις σχολικές εξετάσεις''.

''Στόχος μας είναι οι πανελλαδικές να γίνουν με τη μικρότερη δυνατή αναστάτωση για τους μαθητές'' πρόσθεσε η υπουργός Παιδείας.

Όσον αφορά τα δημοτικά σχολεία η Νίκη Κεραμέως είπε ότι ''η διαδικασία τηλεκπαίδευσης θα συνεχιστεί μέχρι να επανέλθουμε σε μια κανονικότητα στα σχολεία. Περιμένουμε τις οδηγίες των ειδικών. Γι' αυτό ο Απρίλιος είναι κρίσιμος μήνας. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην υπάρχει στραβοπάτημα''.

Ερωτηθείσα για τους σχεδιασμούς του υπ. Παιδείας να δοθούν laptop/tablet σε μαθητές που δεν διαθέτουν η κυρία Κεραμέως εξήγησε ότι ''κινούμαστε σε δύο άξονες: αφενός με έκτακτα κονδύλια ΕΣΠΑ που έχουμε ζητήσει και για ενίσχυση εξοπλισμού σχολικών μονάδων και αφετέρου μέσα από δωρεές από ιδιώτες και εταιρείες σε εξοπλισμό που είναι ήδη καθ' οδόν σε σχολικέςμονάδες και με ευθύνη διευθυντών θα διανεμηθούν σε εκπαιδευτικούς ή μαθητές που δεν διαθέτουν''.

Όσον αφορά, τέλος, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για ''ένα κεκτημένο που πρέπει να χτίσουμε'' συμπληρώνοντας ότι ''ειναι μια ευκαιρία να ενισχύσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες''.

Διευκρινίζοντας ακόμα περισσότερο εξήγησε ότι ''κινούμαστε σε 3 άξονες:

- η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας όπου ο κάθε εκπαιδευτικός έχει την δική του ψηφιακή τάξη. Έχουμε ήδη 5 εκατ. συμμετοχές μαθητών
- ασύγχρονη εκπαίδευση δηλαδή ετεροχρονισμένα. Σε άλλο αναρτάται το υλικό σε άλλο οι απαντήσεις. Έχουν εγγραφεί πάνω από 1 εκατ. μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί
- εκπαιδευτική τηλεόραση που τα παρακολουθούν από 85-100.000 μαθητές δημοτικού την ημέρα μέσα από τη συχνότητα της ΕΡΤ2''.