το πρόγραμμα σπουδών και η μοριοδότηση


Ο γενικός στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη επιστημονικής γνώσης στη θεωρία και στην εφαρμογή των ψυχολογικών και κοινωνικών διαδικασιών που διέπουν τη διδασκαλία και τη μάθηση.

Η ειδίκευση Εκπαιδευτική Ψυχολογία απευθύνεται ιδιαίτερα σε άτομα που εργάζονται ή ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν καριέρα ως εκπαιδευτικοί. Ο κλάδος της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας ορίζεται, σε γενικές γραμμές, ως η μελέτη των μαθητών, της μάθησης και της διδασκαλίας.

Σπουδές σε αυτό τον κλάδο μπορούν να εμπλουτίσουν το έργο αυτών που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση παρέχοντας το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο που θα καθοδηγήσει τη διδασκαλία τους με στόχο να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών και να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους μαθητές τους να προοδεύσουν σε ακαδημαϊκό και προσωπικό επίπεδο.

Ένας επιτυχημένος εκπαιδευτικός είναι σε θέση να δώσει κίνητρα στους μαθητές, να διαχειριστεί με επιτυχία την τάξη, να αξιολογήσει τις προγενέστερες γνώσεις των μαθητών, να μεταδώσει με επιτυχία ιδέες, να εξυπηρετήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, να αναπτύξουν κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίες και να χρησιμοποιήσουν κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες με την κατανόηση και εφαρμογή σχετικών ψυχολογικών θεωριών και θεωριών μάθησης. Η ειδίκευση Εκπαιδευτική Ψυχολογία στόχο έχει να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να δουν τον εαυτό τους ως ενασχολούμενοι μαθητές (engaged learners) οι οποίοι συνεχώς ψάχνουν να βρουν και να εξετάσουν καλύτερους τρόπους να βοηθήσουν τους μαθητές τους να επιτύχουν τους στόχους τους.

Κεντρικός στόχος αυτής της ειδίκευσης είναι να εμπλουτίσει τις γνώσεις των φοιτητών σχετικά με τους τρόπους που η ανάπτυξη του ατόμου και οι ατομικές διαφορές επηρεάζουν τη μάθηση καθώς και τις συνέπειες που δύναται να έχουν αυτές οι παράμετροι στη διδασκαλία. Άλλος επί μέρους στόχος είναι να αναπτύξει κριτική σκέψη στην αξιολόγηση των διαφόρων μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης της μάθησης. Τέλος, το πρόγραμμα έχει στόχο να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στη χρήση μεθοδολογικών και στατιστικών εργαλείων για τη διερεύνηση σύγχρονων θεμάτων εκπαιδευτικής ψυχολογίας.

Η ειδίκευση Σχολική Ψυχολογία απευθύνεται σε άτομα που ενδιαφέρονται να εργαστούν στον εφαρμοσμένο κλάδο της εκπαιδευτικής ψυχολογίας, που είναι γνωστός ως Σχολική Ψυχολογία. Αυτός ο κλάδος πραγματεύεται με την εξακρίβωση εμποδίων στη μάθηση (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, κοινωνικο-συναισθηματικά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών) και την εφαρμογή παρεμβάσεων για την επίλυσή τους.

Ένας βασικός ρόλος των σχολικών ψυχολόγων ως επαγγελματίες είναι να παρέχουν υπηρεσίες σε παιδιά, νέους και οικογένειες στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα ασφαλές, υγιές και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Οι σχολικοί ψυχολόγοι τυγχάνουν εκπαίδευσης στη χρήση και αξιολόγηση διαγνωστικών τεστ (π.χ. τεστ νοημοσύνης και τεστ σχολικής επίδοσης), στη συγγραφή εκθέσεων ψυχοεκπαιδευτικών εκτιμήσεων (psychoeducational evaluation reports), στο σχεδιασμό και εφαρμογή προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων (prevention and intervention programmes), καθώς και στη συμβουλευτική μαθητών. Σε αυτή τη βάση, κεντρικός στόχος αυτής της κατεύθυνσης είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην εφαρμογή κλινικών αρχών και στη χρήση ειδικών εργαλείων για τη διάγνωση, αντιμετώπιση και πρόληψη προβλημάτων συμπεριφοράς, συναισθηματικών προβλημάτων ή/και δυσκολιών μάθησης στο σχολείο.

Πρόγραμμα Σπουδών

Υποχρεωτικά Μαθήματα          

PSYM-500DL    Ψυχολογία Διδασκαλίας και Μάθησης  
PSYM-501DL    Διανοητική Ανάπτυξη: Θεωρία, Αξιολόγηση και Εφαρμογές
PSYM-502DL    Δυσκολίες Μάθησης
PSYM-503DL    Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις
PSYM-504DL    Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης 
PSYM-506DL    Μέθοδοι Έρευνας    

Μαθήματα Επιλογής
O φοιτητής επιλέγει 3 μαθήματα ή 1 μάθημα και τη Μεταπτυχιακή Εργασία (Ι,ΙΙ)

ΚΩΔ. ΜΑΘΗΜ.    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ                                                                            CREDITS     ECTS 
PSYM-630DL    Συμπεριληπτική Εκπαίδευση   
PSYM-631DL    Ψυχοπαθολογία του Παιδιού  
PSYM-632DL    Φιλοσοφία του Νου
PSYM-634DL    Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων 
PSYM-635DL    Η Νευροεπιστήμη στην Εκπαίδευση
PSYM-636DL    Γλώσσα και Ανάπτυξη
PSYM-691AD    Μεταπτυχιακή Εργασία Ι  
PSYM-691BD    Μεταπτυχιακή Εργασία ΙI   

Μοριοδότηση

- Αναβάθμιση κλιμακίου με μισθολογική εξέλιξη για διορισμένους εκπαιδευτικούς
- Μορια σε όλα τα στελέχη εκπαίδευσης (υποδιευθυντές - διευθυντές σχολείων, περιφερειακούς, διευθυντές εκπαίδευσης, ΠΕΚΕΣ κ.α.) 4 ΜΟΡΙΑ και 4 αν είναι δεύτερος τίτλος
- Μοριοδοτεί στους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών - 20 ΜΟΝΑΔΕΣ

Χαρακτηριστικά

Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά
Μέθοδος Φοίτησης: Εξ Αποστάσεως
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 90
Πότε Ξεκινάει το Εξάμηνο: Σεπτέμβριο