«Αντί να υποστηρίξουμε την έρευνα και όποιους/ες θέλουν να την υπηρετήσουν σθεναρά, τους λέμε άμεσα ή έμμεσα τεμπέληδες!»
Η επιτυχής εκπόνηση μιας Διδακτορικής Διατριβής (ΔΔ), δεν είναι απλά ένα ακόμα τυπικό προσόν σε ένα βιογραφικό σημείωμα, είναι 'κατάθεση ζωής'. Κάθε υποψήφιος διδάκτορας προσθέτει ένα μικρό λιθαράκι στην επιστήμη. Αυτή η σκληρή και πολύ χαμηλά (έως καθόλου) αμειβόμενη εργασία προσφέρει στην πρόοδο της κοινωνίας, της τεχνολογίας και της επιστήμης γενικότερα, πολύ περισσότερο από την επένδυση σε αυτήν.
Η ατυχής δήλωση του κ. Α. Πατέλη εσκεμμένα παραποιεί την ύψιστη σημασία της επίπονης αυτής διαδικασίας, εξισώνοντας την διάρκεια εκπόνησης της ΔΔ με περίοδο φυγοπονίας, και το ακαδημαϊκό προσόν του διδακτορικού τίτλου ως κάτι αρνητικό! Πραγματικά αυτό ούτε με 10 ΔΔ δεν μπορεί κανείς να το αποδείξει! Δυστυχώς, ούτε η δήλωση μεταμέλειας του κ. Πατέλη μας ικανοποιεί γιατί σε αυτή δηλώνει ότι τα διδακτορικά είναι μόνο για εργασίες όπου είναι προαπαιτούμενο, όπως οι πανεπιστημιακοί ή οι ερευνητές.
Τα προσόντα και η επαγγελματική πορεία του Δρ. Α. Πατέλη δεν μας αφήνει να πιστέψουμε ότι δεν γνωρίζει ότι τα διδακτορικά διπλώματα απευθύνονται σε πολύ μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων. Συνεπώς και όλοι εμείς οι διδάσκοντες πρέπει να αισθανόμαστε φυγόπονοι που διαμορφώνουμε τους νέους επιστήμονες, τους νέους ερευνητές και τέλος πάντων όλους αυτούς που πάνε κάθε μέρα τον κόσμο ένα βήμα παραπέρα!
«Αποφεύγουν και την εργασία» και οι διδακτορικοί μας φοιτητές και οι μεταδιδάκτορες που από την μια δικαιούνται αξιοπρεπούς διαβίωσης και από την άλλη δίνουν τον εαυτό τους στον ερευνητικό τους σκοπό! Μακάρι όλοι οι φυγόπονοι να ήταν έτσι! Αντί να υποστηρίξουμε την έρευνα και όποιους/ες θέλουν να την υπηρετήσουν σθεναρά, τους λέμε άμεσα ή έμμεσα τεμπέληδες! Είμαστε υπερήφανοι που αυτοί οι τεμπέληδες ανήκουν και προσφέρουν στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, που το τοποθετούν με την προσπάθεια τους στα 1000 καλύτερα πανεπιστήμια διεθνώς, κερδίζοντας τον σεβασμό της διεθνούς ερευνητικής κοινότητας!