Οι βάσεις 2021 ανακοινώθηκαν και από την πρώτη ανάγνωση των στοιχείων 40.000 μαθητές μένουν εκτός ΑΕΙ. Αμετανόητη η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. 


Οι βάσεις 2021 ανακοινώθηκαν και τώρα το ενδιαφέρον στρέφεται στους μαθητές που άφησαν εκτός, καθώς φέτος, εν μέσω Πανδημίας, εφαρμόστηκε ένα νέο σύστημα με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Είναι βέβαιο ότι για αρκετές μέρες θα κουβεντιάζουμε πόσοι μαθητές έμειναν εκτός ΑΕΙ, αλλά και πόσοι άριστοι δεν πήραν στις σχολές τους λόγω ΕΒΕ. Άλλωστε είναι οι γνωστές οι επιστολές που δέχθηκε η Νίκη Κεραμέως και είναι πολλές...

Πόσοι μαθητές έμειναν εκτός:

  • Μια πρώτη ανάγνωση από την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας δείχνει ότι 40.000 μαθητές δεν πέτυχαν. «O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή ανήλθε σε 103.468, εκ των οποίων 84.946 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 18.522 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ. Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος 63.239 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ», γράφει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.
  • Σε ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται ότι είναι 35.148 αυτοί που έμειναν εκτός.
  • Στο ίδιο ενημερωτικό σημειώνεται ότι σε σχέση με το 2020 εισήχθησαν 13.780 λιγότεροι.
  • Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) προφανώς και επηρέασε τους άριστους. Ένας μαθητής άριστος που ζει στην Αθήνα και θέλει να σπουδάσει σίπλα στο σπίτι του για οικονομικούς λόγους είναι πιθανό να αναγκαστεί να μετακομίσει στην επαρχία... Πάντως το υπουργείο Παιδείας λέει ότι η ΕΒΕ δεν επηρεάζει τους υποψηφίους που συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες και εισέρχονται στη Σχολή/Τμήμα της επιλογής τους. Αλλά με επιδόσεις χαμηλότερες από 7 στα 20 για τα ΓΕΛ και 5,5 στα 20 για τα ΕΠΑΛ, ένας υποψήφιος δεν εισάγεται πλέον στα πανεπιστήμια.

 

Ν. Κεραμέως: «Οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια»

Για μια μεταρρύθμιση που προσφέρει οφέλη σε όλους (!), και κυρίως τους υποψήφιους και τις οικογένειές τους, έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

«Οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια. Οι σπουδές τους έχουν πλέον αντίκρισμα, καθώς δεν έχουμε το φαινόμενο να εισάγεται κανείς με 1, με 2, με 3. Οι νέοι μας έχουν διέξοδο και προοπτική. Οι σπουδές τους θα τους δώσουν αυτά που θέλουν και θα τους βοηθήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Όφελος υπάρχει και για τα πανεπιστήμια που βλέπουν να αναβαθμίζεται το κύρος των σπουδών τους, ενώ για πρώτη φορά απέκτησαν λόγο στο πώς θα εισάγονται οι φοιτητές με το δικαίωμα που τους δόθηκε να επιλέξουν τα ίδια την συντελεστή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής» πρόσθεσε για να υπογραμμίσει ακόμη πως τα ιδρύματα έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να «αναπροσαρμόσουν» την ΕΒΕ την επόμενη χρονιά.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε ακόμη πως για πρώτη φορά τα δημόσια ΙΕΚ μπήκαν στον ακαδημαϊκό χάρτη με τη δυνατότητα που δόθηκε στους υποψηφίους να υποβάλουν παράλληλο μηχανογραφικό. «Είχαμε τριπλάσιες αιτήσεις από τις προσφερόμενες θέσεις» σημείωσε ενώ επισήμανε το γεγονός ότι ένας στους τέσσερις υποψήφιους επέλεξε δημόσιο ΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από εκείνη που είναι ο τόπος της κατοικίας του. «Η δημόσια κατάρτιση είναι πλέον μια εναλλακτική επιλογή» είπε.

«Είναι ένα σύστημα που κοίταξε τους νέους στα μάτια προσφέροντάς τους εναλλακτικές. Υπάρχει μια Ελλάδα του πριν και μια Ελλάδα του μετά. Οι φοιτητές μας πληρούν πια τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Δεν κοροϊδεύουμε πλέον τα παιδιά μας. Φροντίζουμε ώστε να έχουν επιλογές» τόνισε ακόμη υπενθυμίζοντας πως η χώρα μας έχει τον χαμηλότερο ρυθμό φοίτησης και αποφοίτησης ανάμεσα σε όλες τις χώρες της ΕΕ. «Κοροϊδεύαμε τα παιδιά μας» τόνισε με έμφαση. «Το μόνο εύκολο για μας θα ήταν να πούμε όλοι ελεύθερα στα πανεπιστήμια. Εμείς δεν το κάνουμε αυτό».

Η κυρία Κεραμέως σημείωσε ότι για πρώτη φορά πέρυσι προβλέφθηκε η διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων. Για τη βάση εισαγωγής ειδικά στο σχέδιο, όπου διατυπώθηκαν ενστάσεις, η υπουργός σημείωσε πως το ειδικό μάθημα έχει μια ειδική βαρύτητα (το σχέδιο στην αρχιτεκτονική, τα αγγλικά στην αγγλική φιλολογία κοκ) και γι' αυτόν τον λόγο κρίθηκε απαραίτητη η εισαγωγή της ΕΒΕ.

Σε ερώτηση για το άνοιγμα των σχολείων, η υπουργός σημείωσε πως οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν μαζικά στον εμβολιασμό καθώς έχει εμβολιαστεί ένα ποσοστό της τάξης του 80%. Τόνισε ωστόσο πως το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού είναι πάντοτε ανοικτό και ένα εργαλείο που έχει η κυβέρνηση στην φαρέτρα της. «Ο στόχος μας είναι τα ανοικτά σχολεία» κατέληξε.

 

Πηγή: www.left.gr