Είναι απαραίτητο να ληφθεί άμεσα ειδική μέριμνα με την υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας, για διδάσκοντες και φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ώστε και να προστατευθεί η υγεία τους, τονίζει η ΠΟΣΕΕΔΙΠ
Τέσσερις προτάσεις πρόσθετων μέτρων για την ασφαλή επιστροφή της ακαδημαϊκής κοινότητας στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, καταθέτει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΕΕΔΙΠ) ανάμεσα στις οποίες η υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας (εξ’ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη), για διδάσκοντες και φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία κάνει λόγο για την ανάγκη άμεσης λήψης πρόσθετων και ουσιαστικών μέτρων προστασίας με στόχο την απρόσκοπτη λειτουργία των Παν/κών Ιδρυμάτων με φυσική παρουσία και την αποφυγή διασποράς της CoViD'19. Τονίζουν ακόμα ότιοι πλέον αγνοημένοι και παρατημένοι στη μοίρα τους είναι όσοι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην κατηγορία των ΑμΕΑ ή πάσχουν από σοβαρές χρόνιες ασθένειες. Πρόκειται για συναδέλφους μας που κατά τα άλλα είναι ενεργοί και δραστήριοι εκπαιδευτικοί, αγαπούν τη δουλειά τους, προάγουν την επιστήμη τους και θέλουν να συνεχίσουν να το κάνουν και στην παρούσα ακαδημαϊκή χρονιά με ασφάλεια, χωρίς να «κρύβονται» πίσω από αναρρωτικές ή άλλες άδειες. Ωστόσο, αυτό φαίνεται ότι είναι αδύνατο με ευθύνη της κυβέρνησης.
Όλη η ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΔΙΠ
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην πράξη από την επιστροφή των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, όπως προβλέπεται από τις σχετικές ΚΥΑ (ΦΕΚ 4337 τ. Β΄, 18.09.2021 και ΦΕΚ 4406 τ. B΄, 24.09.2021), κάτω από συνθήκες συνεχιζόμενης έξαρσης του πανδημικού φαινομένου της Covid-19, η ΔΕ της ΠΟΣΕΕΔΙΠ προτείνει:
Η επιστροφή στην εκπαιδευτική διαδικασία με φυσική παρουσία να είναι δυνατή σε άτομα που φέρουν τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά αλλά ο έλεγχός τους να μην αποτελεί ευθύνη των διδασκόντων, ιδιαίτερα στα μαθήματα με μεγάλα ακροατήρια
Να τηρούνται απαρέγκλητα όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις που προβλέπονται από τα διεθνή υγειονομικά πρωτόκολλα σε σχέση με την καθαριότητα-απολύμανση, τον αερισμό και τις αποστάσεις στις κλειστές αίθουσες διδασκαλίας ώστε να μην δημιουργείται συγχρωτισμός
Για την τήρηση των παραπάνω μέτρων να ληφθούν υπόψη οι δυνατότητες και οι ανάγκες κάθε Σχολής και Τμήματος και να προβλεφθούν νέες προσλήψεις σε διδακτικό προσωπικό, ενίσχυση υπηρεσιών καθαριότητας φύλαξης και μετακίνησης των φοιτητών καθώς και οργάνωση μικρότερων τμημάτων διδασκαλίας. Σε κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις να δίνεται δυνατότητα υβριδικής ή/και διαδικτυακής διδασκαλίας σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του κάθε μαθήματος
Στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, οι πλέον αγνοημένοι και παρατημένοι στη μοίρα τους είναι όσοι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην κατηγορία των ΑμΕΑ ή πάσχουν από σοβαρές χρόνιες ασθένειες. Πρόκειται για συναδέλφους μας που κατά τα άλλα είναι ενεργοί και δραστήριοι εκπαιδευτικοί, αγαπούν τη δουλειά τους, προάγουν την επιστήμη τους και θέλουν να συνεχίσουν να το κάνουν και στην παρούσα ακαδημαϊκή χρονιά με ασφάλεια, χωρίς να «κρύβονται» πίσω από αναρρωτικές ή άλλες άδειες. Ωστόσο, αυτό φαίνεται ότι είναι αδύνατο με ευθύνη της κυβέρνησης.
Είναι απαραίτητο να ληφθεί άμεσα ειδική μέριμνα με την υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας (εξ’ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη), για διδάσκοντες και φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ώστε και να προστατευθεί η υγεία τους, δεδομένου ότι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να προσβληθούν και να νοσήσουν σοβαρά από Covid19, και να μην αποκλειστούν από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Διεκδικούμε σταθερά την συντεταγμένη επιστροφή της ακαδημαϊκής κοινότητας στην κανονικότητα της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας με σεβασμό στο δικαίωμα της υγείας φοιτητών και διδασκόντων!
Η λαχτάρα μας για την επιστροφή στην κανονικότητα σκιάζεται από την αγωνία μας για απουσία εκείνων των ουσιαστικών μέτρων που θα διασφαλίσουν την απρόσκοπτη άσκηση του λειτουργήματός μας. Διεκδικούμε στο τέλος της χρονιάς να μετρηθούμε και να είμαστε όλοι εδώ.
Πηγή: www.alfavita.gr