Η «επίθεση» εκδηλώνεται στα σχόλια της διαβούλευσης για το νέο νόμο-πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,όπου μέχρι τώρα έχουν αναρτηθεί 323 σχόλια, εκ των οποίων τα περισσότερα στο μέρος Ε' των μεταβατικών Διατάξεων.
«Επίθεση» κατά μέτωπο από πλήθος αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ που ζητούν εξομοίωση των πτυχίων τους με αυτά των ΑΕΙ, δέχεται τις τελευταίες η κ.Κεραμέως.
Η «επίθεση» εκδηλώνεται στα σχόλια της διαβούλευσης για το νέο νόμο-πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,όπου μέχρι τώρα έχουν αναρτηθεί 323 σχόλια, εκ των οποίων τα περισσότερα στο μέρος Ε' των μεταβατικών Διατάξεων.
Στο τμήμα αυτό έχουν αναρτηθεί ήδη 193 σχόλια, τα πιο πολλά εκ των οποίων προέρχονται από αποφοίτους των πρώην ΤΕΙ, οι οποίοι εδώ και χρόνια -από την κατάργηση των ΤΕΙ και την «πανεπιστημιοποίησή» τους- αναμένουν την ισοτίμηση των πτυχίων τους. Ωστόσο η κ.Κεραμέως, έφτιαξε έναν νόμο με 345 άρθρα, κανένα εκ των οποίων δε ρυθμίζει αυτό το ζήτημα, παρότι ουσιαστικά επαναφέρει τα ΤΕΙ με τη μορφή των Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών...
Να σημειωθεί ότι το θέμα αυτό απασχολεί κάπου 400.000 απόφοιτους των ΤΕΙ οι οποίοι καιρό τώρα πιέζουν προς κάθε κατεύθυνση για εξομοίωση-αντιστοίχηση πτυχίων, όμως η υπόθεση εκκρεμμεί ακόμα...
Ενδεικτικά, καταγράφουμε ακολούθως ορισμένα από τα σχόλια:
«Σε ένα κράτος δικαίου...»
«Σπούδασα 3,5 χρονικά ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΙΜΑΙ 53 ΧΡΟΝΩΝ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΣΠΟΥΔΑΣΩ ΑΛΛΑ 2 ΠΑΜΕ ΣΤΑ 5,5 ΧΡΌΝΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ .ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΙΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΖΑ ΤΟ 1986 ΉΤΑΝ ΛΙΓΌΤΕΡΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΚΕΨΗ ΝΑ ΒΆΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΝΑ ΞΑΝΑΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ. Ζητάμε αυτό που είναι αυτονόητο, που θα έπρεπε να είναι κεκτημένο και που έχουμε βαρεθεί να διεκδικούμε μάταια τόσα χρόνια:
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΩΝ ΤΕΙ ΜΕ ΤΑ ΑΕΙ ΧΘΕΣ, καθώς η διάκριση μεταξύ τους απαξιώνει όχι μόνο εμάς τους αποφοίτους, και τις σχολές μας, αλλά και κατά επέκτασιν το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, που εγείρει ανισότητες και προάγει διχασμό εκ του μηδενός»
«Σε ένα κράτος δικαίου η αντιστοίχιση των πτυχίων των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ με τα αντίστοιχα πτυχια των νέων Πανεπιστημίων που προήλθαν από την συγχώνευση ή απορρόφηση είναι συνταγματική επιταγή, όπως άλλωστε είχε γίνει αντίστοιχα με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα τα οποία πανεπιστημοποιηθηκαν στο παρελθόν. Είναι ηθική και νομική αρχή τάξης»
«Είναι αναγκαίο πλέον να γίνει άμεσα η αντιστοίχηση και η έκδοση των δικαιωμάτων των απόφοιτων Α.Τ.Ε.Ι. με τα πανεπιστημιακά τμήματα που τα διαδέχθηκαν,για την επίλυση των προβλημάτων όπως, την προβληματική πρόσβαση στην αγορά εργασίας, προβλήματα αναγνώρισης απο επιστημονικούς φορείς και εξευτελισμό των ακαδημαικών προσόντων μας. Η απάιτηση αύτη ειναι κατί που ήδη έχει γίνει με αντιστοίχηση ιδιωτικών κολεγίων με δημόσια και απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων, αλλαγή των εμπορικών σχολών σε πανεπιστήμια, των παιδαγωγικών/εκπαιδευτικών τμημάτων απο 3ετή σε 4ετή και αλλα. Είναι κάτι που γίνεται πάντα όταν μια σχολή αλλάζει δομή η όνομα και δεν αποκλείει τους παλαίους αποφόιτους από το ίδρυμα τους κάτι που έχει γίνει σε όλους τους απόφοιτους Α.Τ.Ε.Ι. με συνέπεια ούτε τα επαγγελματικά να είναι ρυθμιζμένα και να είμαστε απόφοιτοι σχολών χωρις τα νέα τμήματα να μας αποδέχονται ως αποφοιτους τους»
«Απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας των Τ.Ε.Ι Αθήνας με 2 χρόνια προϋπηρεσίας στο επάγγελμα σε φορείς ψυχικής υγείας. Συμπεριλάβετε επιτέλους στο νέο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την εξομοίωση/ αντιστοίχηση των πτυχίων Α.Τ.Ε.Ι με τα νέα πτυχία Α.Ε.Ι. Να αναγνωριστούν τα χρόνια εργασίας στο επάγγελμα και μεταπτυχιακά ή διδακτορικά προκειμένου να εξομοιωθούν τα πτυχία μας….δεν είναι λογικό να σπουδάσουμε από την αρχή την σχολή μας. Τα ήδη κατεκτηθεντα πτυχία μας είναι ήδη 4ετη με 260 πιστωτικές μονάδες και ΙΣΟΤΙΜΑ με αυτά των Α.Ε.Ι!»
«Παρακαλώ όπως προβεί το Υπουργείο Παιδείας στην άμεση κύρωση διατάξεων, με το παρόν σχέδιο νόμου, οι οποίες να καθορίζουν διαδικασίες εξομοίωσης/αντιστοίχισης των πτυχίων των ΤΕΙ με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών!
Είναι μία αδικία σε βάρος των 400.000 αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ η οποία πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα!»
«Σε όλες τις περιπτώσεις του παρελθόντος, η αλλαγή status ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος συνοδευόταν και από την αλλαγή status των αποφοίτων του.
Ενδεικτικά:
1) η περίπτωση των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ) που λειτουργούσαν ως Ανώτερες Σχολές εποπτευόμενες από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τις οποίες προβλέφθηκε διαδικασία ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα νέα πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), δυνάμει της υπ’ αριθ. Β1/421/1986 (ΦΕΚ 344 Β’) που κυρώθηκε με το άρθρο 7 του Ν. 1674/1986.
2) η περίπτωση των 2ετων παιδαγωγικών ακαδημιών (π.δ. 130/1990 & Υ.Α. 187388/Η2/3164/E – ΦΕΚ B 3163 – 25.11.2014)
Για ποιο λόγο οι απόφοιτοι των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. να εξαιρούνται από τέτοιες διαδικασίες και να μην προβλέπεται τίποτα γι’ αυτούς; Αυτό αποτελεί κατάφωρη αδικία και ζητούμε να συμπεριληφθούν διατάξεις, στο παρόν σχέδιο νόμου, οι οποίες να προβλέπουν διαδικασίες εξομοίωσης/αντιστοίχισης των πτυχίων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών»
«Η εξομοίωση των πτυχίων ΤΕΙ με τα ΑΕΙ είναι υποχρέωση της πολιτείας και θλιβερή εκκρεμότητα από την προηγούμενη κυβέρνηση. Οφείλετε να αντιστοιχίσετε επιτέλους τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ όπως συνέβη και στο παρελθόν. Όπως πχ η Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Αθηνών, η Ανωτάτη Βιομηχανική Θεσσαλονίκης, η Ανωτέρα Σχολή Βιομηχανικών Σπουδών, η Χαροκόπειος Σχολή, η Πάντειος Σχολή, διετείς Παιδαγωγικές Σχολές, Γυμναστικές Ακαδημίες κ.α., αντιστοιχήθηκαν αυτόματα και ανεξαιρέτως όλοι οι πτυχιούχοι, ακόμη και οι πτυχιούχοι των διετών Παιδαγωγικών Σχολών!! Δώστε επιτέλους λύση ΤΩΡΑ!! Όπως αναγνωρίζονται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.»
«Να αντιστοιχιθεί αυτόματα το πτυχίο ΑΤΕΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ με αυτό τον ΑΕΙ σε εμένα που έχω 17ετη προϋπηρεσία ως ΤΕ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, κάτοχος δύο μάστερ το ένα ΜΒΑ , κάτοχος Α’ταξης Λογίστρια-Φοροτεχνικός έπειτα από εξετάσεις στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Έχω υπογράψει 4 Ισολογισμούς καινλοιοες οικονομικές καταστάσεις. ΕΛΕΟΣ να πρέπει να δώσω κατατακτήριες, να παρακολουθήσω μαθήματα δύο ετών για να γίνω ΠΕ...»
«Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει επιτέλους να αναγνωριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΑΤΕΙ και να υπάρξει εξίσωση των πτυχίων των αποφοίτων το Γεωπονικών τμημάτων ΑΤΕΙ που επι σειρά ετών προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο πεδίο της φυτικής παραγωγής και παράγουν τεράστιο έργο όπως εκείνο των συναδέλφων αποφοίτων των Γεωπονικών πανεπιστημίων. Η αγορα εργασίας έχει δώσει την απάντηση και έχει αξιολογήσει εδώ και πολλά χρόνια την αδιαπραγμάτευτη επάρκεια των αποφοίτων ΑΤΕΙ και δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι ακόμα και οι μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του χώρου της Φυτοπροστασίας, λιπασμάτων , πιστοποιήσεων , πειραματισμού στελεχώνονται από συναδέλφους αποφοίτους ΑΤΕΙ. Επιτέλους ας εξισωθούν και ας αναλάβει ο κάθε ένας από εμάς τον ρόλο του στην εφαρμογή της επιστήμης μας με μοναδικό σκοπό να προάγουμε και να στηρίξουμε τον πρωτογενή τομέα που αποτελεί αδιαμφισβήτητα ίσως τον διαχρονικότερο πυλώνα στήριξης της ελληνικής οικονομίας»
Τι ζητούν οι απόφοιτοι των ΤΕΙ
Tην άμεση κύρωση διατάξεων που να κατοχυρώνουν την πλήρη και ως προς κάθε συνέπεια αυτόματη ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων των Tμημάτων των δύο πρώην Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Τ.Τ. Αθήνας και Πειραιά, με τα νέα, ίσης διάρκειας σπουδών (240 ECTS) και ίδιας βαθμίδας (EQF Level 6) πτυχία των αντίστοιχων ή συναφών Τμημάτων και κατευθύνσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Συγκεκριμένα, προτείνουν τα εξής:
Πτυχία T.E.I τετραετούς διάρκειας σπουδών:
1.1. Όσα πτυχία αποκτήθηκαν μετά την ανωτατοποίηση των Τ.Ε.Ι. το 2001, όντας πτυχία Α.Ε.Ι. κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος τετραετούς διάρκειας σπουδών και 240 ECTS, τα οποία ανήκουν στο επίπεδο 6 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, καθώς και όσα ήταν ήδη τετραετούς διάρκειας σπουδών πριν το 2001, να αντιστοιχιστούν αυτοδικαίως και άνευ ετέρας διαδικασίας με τα νέα πτυχία, των αντίστοιχων ή συναφών Τμημάτων ή κατευθύνσεων του ΠΑ.Δ.Α τετραετούς διάρκειας σπουδών.
1.2. Για τα πτυχία των Τμημάτων Μηχανικών των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. που αποκτήθηκαν μετά την ανωτατοποίηση των Τ.Ε.Ι. το 2001, καθώς και για όσα ήταν ήδη τετραετούς διάρκειας σπουδών πριν το 2001:
α) Αντιστοίχιση με τα νέα πτυχία των αντίστοιχων ή συναφών Τμημάτων ή κατευθύνσεων του ΠΑ.Δ.Α. πενταετούς διάρκειας σπουδών αυτοδικαίως και άνευ ετέρας διαδικασίας για τους κατέχοντες συναφή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή αποδεδειγμένη συναφή εργασιακή εμπειρία τουλάχιστον τριών ετών, ακολουθώντας την συνήθη ακαδημαϊκή διαδικασία αντιστοίχησης των 10 ECTS ανά εξάμηνο πρακτικής άσκησης.
β) Αντιστοίχιση με τα νέα πτυχία των αντίστοιχων ή συναφών Τμημάτων ή κατευθύνσεων του ΠΑ.Δ.Α. πενταετούς διάρκειας σπουδών κατόπιν παρακολούθησης μαθημάτων ενός ακαδημαϊκού έτους για τους μη κατέχοντες συναφή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή αποδεδειγμένη συναφή εργασιακή εμπειρία, άνευ ποσοστιαίων περιορισμών και κατόπιν αίτησης του εκάστοτε ενδιαφερομένου.
Πτυχία Τ.Ε.Ι. διάρκειας σπουδών τρεισήμισι ετών:
1.3. Όσα πτυχία αποκτήθηκαν πριν το 2001, διάρκειας σπουδών τρεισήμισι ετών, όντας πτυχία Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρύματων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αντιστοιχιστούν:
α) Αυτοδικαίως και άνευ ετέρας διαδικασίας για τους κατέχοντες συναφή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή αποδεδειγμένη συναφή εργασιακή εμπειρία τουλάχιστον ενάμισι έτους, ακολουθώντας την συνήθη ακαδημαϊκή διαδικασία αντιστοίχισης των 10 ECTS ανά εξάμηνο πρακτικής άσκησης.
β) Κατόπιν παρακολούθησης ενός ακαδημαϊκού εξαμήνου για τους μη κατέχοντες συναφή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή αποδεδειγμένη συναφή εργασιακή εμπειρία, άνευ ποσοστιαίων περιορισμών και κατόπιν αίτησης του εκάστοτε ενδιαφερομένου.
1.4. Για τα πτυχία των Τμημάτων Μηχανικών ΤΕ που αποκτήθηκαν πριν το 2001, διάρκειας σπουδών τρεισήμισι ετών:
α) Αυτοδικαίως και άνευ ετέρας διαδικασίας αντιστοίχιση με τα νέα πτυχία των αντίστοιχων ή συναφών Τμημάτων ή κατευθύνσεων του ΠΑ.Δ.Α. πενταετούς διάρκειας σπουδών, για τους κατέχοντες συναφή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή αποδεδειγμένη συναφή εργασιακή εμπειρία τουλάχιστον τεσσεράμισι ετών, ακολουθώντας την συνήθη ακαδημαϊκή διαδικασία αντιστοίχισης των 10 ECTS ανά εξάμηνο πρακτικής άσκησης.
β) Αντιστοίχιση με τα νέα πτυχία των αντίστοιχων ή συναφών Τμημάτων ή κατευθύνσεων του ΠΑ.Δ.Α. πενταετούς διάρκειας σπουδών κατόπιν παρακολούθησης μαθημάτων ενάμισι ακαδημαϊκού έτους για τους μη κατέχοντες συναφή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή αποδεδειγμένη συναφή εργασιακή εμπειρία, άνευ ποσοστιαίων περιορισμών και κατόπιν αίτησης του εκάστοτε ενδιαφερομένου.
– Σε όσα Τμήματα προκύπτουν κατόπιν των συγχωνεύσεων νέα επιστημονικά αντικείμενα και το ποσοστό των μη συναφών μαθημάτων στο νέο πρόγραμμα σπουδών ξεπερνά το 33% των διδαχθέντων μαθημάτων του παλαιού προγράμματος σπουδών ή επήλθε εν γένει σημαντική αλλαγή στο νέο πρόγραμμα σπουδών, να οριστεί η παρακολούθηση επιπλέον μαθημάτων από την Συνέλευση του οικείου Τμήματος. Σε κάθε περίπτωση τα επιπλέον μαθήματα δεν δύνανται να ξεπερνούν τα 30 ECTS.
– Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχο ή συναφές Τμήμα ή κατεύθυνση στο Πανεπιστήμιο που απορρόφησε το Ίδρυμα αποφοίτησης του αιτούντος, να δίδεται η δυνατότητα αίτησης αντιστοίχισης σε έτερο Πανεπιστήμιο, στο οποίο υπάρχει αντίστοιχο ή συναφές Τμήμα ή κατεύθυνση.
– Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί, σε εθνικό αλλά και σε υπερεθνικό επίπεδο, μια θεσμοθετημένη μορφή εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, για όποιες απο τις ανωτέρω περιπτώσεις συνιστάται η παρακολούθηση επιπλέον μαθημάτων προτείνονται οι εξ αποστάσεως διαδικασίες χάριν διευκόλυνσης τόσο των αποφοίτων όσο και των Τμημάτων.
Πλήρη και ως προς κάθε συνέπεια ισοτίμηση των πτυχίων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. με τα πτυχία των Α.Ε.Ι. Π.Τ.:
Επί τη βάσει των συστάσεων και πρακτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αιτούμαστε την άρση της όποιας διάκρισης διατηρείται στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, στις προκηρύξεις θέσεων στον δημόσιο τομέα και στα εκδεδομένα επαγγελματικά δικαιώματα, ανάμεσα σε τίτλους σπουδών έκτου επιπέδου του Ευρωπαϊκού και Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, που εκδόθηκαν από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Τεχνολογικού Τομέα και από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Πανεπιστημιακού Τομέα.