Η γενιά του Tik Tok πήγε την αγάπη της για την αισθητική σε άλλο επίπεδο.


Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι για να επιλέξει κανείς το Πανεπιστήμιο που θα φοιτήσει, όπως η παγκόσμια κατάταξή του ή η ποιότητα σπουδών που παρέχει. Για τη γενιά του TikTok όμως αποφασιστικός παράγοντας είναι το πόσο αισθητικά ευχάριστη θα είναι η ζωή στην πανεπιστημιούπολη.

Η Morgan McGuire, μια δημιουργός περιεχομένου, είπε στην Teen Vogue ότι σκέφτεται και το κοινό της που αποτελείται από σχεδόν 770.000 άτομα όταν επιλέγει ένα πανεπιστήμιο, λαμβάνοντας υπόψη την αισθητική της πανεπιστημιούπολης και τα εξωσχολικά μαθήματα. Παραδέχτηκε ότι συχνά δίνει προτεραιότητα στο περιεχόμενο του TikTok πάνω από οτιδήποτε άλλο, ακόμα και τον ύπνο. «Νιώθω ότι θέλω να κάνω το περιεχόμενό μου να είναι πιο σημαντικό γιατί νοιάζομαι για αυτό περισσότερο», δήλωσε.

Μια πρόσφατη έρευνα στους Gen Zers αποκάλυψε ότι το 57% της νέας γενιάς φιλοδοξούν να γίνουν influencers, μια καριέρα πλήρους απασχόλησης που μπορεί να πληρώσει τους λογαριασμούς τους ή τα δίδακτρα.

Μέχρι στιγμής το 2024, ανέφερε η Teen Vogue, η McGuire έχει συγκεντρώσει 81.000 δολάρια τόσο από τις συμφωνίες επωνυμίας όσο και από το Creator Fund στο TikTok, το οποίο χρησιμοποιεί για να επενδύσει σε ένα ταμείο συνταξιοδότησης και να πληρώσει για την εκπαίδευσή της.

Ο δημιουργός Peyton Mikolayek, ο οποίος είναι τώρα πρωτοετής στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, έλαβε 7.000 δολάρια για ένα μόνο χορηγούμενο βίντεο ως τελειόφοιτος λυκείου, ένα φαινόμενο που δεν είναι ασυνήθιστο, σύμφωνα με γνώστες του κλάδου. Ο Max Elk, ανώτερος διευθυντής ταλέντων στο Grail Talent, είπε στην Teen Vogue ότι οι μαθητές γυμνασίου και οι φοιτητές μπορούν να κερδίσουν «απίστευτα» ποσά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «επειδή έχουν κάτι που θέλουν αυτές οι επωνυμίες»: μια πλατφόρμα με πολλούς ακόλουθους.

Διάφοροι χώροι των Πανεπιστημίων κυριαρχούν στο TikTok καθώς δημοσιεύεται τακτικά περιεχόμενο από τη διακόσμηση των εστιών ή από το πανεπιστημιακό campus. Η ετικέτα TikTok #collegelife έχει συγκεντρώσει 2,3 εκατομμύρια δημοσιεύσεις και πάνω από 30 δισεκατομμύρια προβολές και το είδος του περιεχομένου που αναδύεται από τις πανεπιστημιουπόλεις ενημερώνει τις αποφάσεις των υποψηφίων φοιτητών σχετικά με το πού να υποβάλουν αίτηση και να δεσμευτούν, είπαν πολλοί φοιτητές στο Business Insider.

Ο Πανεπιστημιακός σύμβουλος Γκρεγκ Κάπλαν δήλωσε ότι έχει δει μαθητές να αλλάζουν τελείως την επιθυμία τους για το Πανεπιστήμιο όπου θα υποβάλουν αίτηση με βάση αυτά που βλέπουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους αγαπημένους τους δημιουργούς που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία. «Το Tik Tok είναι σίγουρα ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να γνωρίσει κανείς τις πανεπιστημιουπόλεις χωρίς να βρεθεί ο ίδιος σε αυτές προσωπικά», είπε στο Insider η δημιουργός περιεχομένου και πρωτοετής στο Χάρβαρντ Helaine Zhao, η οποία δημοσιεύει περιεχόμενο για το Πανεπιστήμιο.

Στιγμιότυπα από τη ζωή στην πανεπιστημιούπολη μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τους υποψηφίους ώστε να λάβουν το κατάλληλο vibe, πρόσθεσε η συνιδρύτρια της BKT Education, Lucie Vágnerová. «Μπορεί να δεις ένα απόσπασμα από την καφετέρια, ανθρώπους να κλωτσάνε μια μπάλα ποδοσφαίρου γύρω από τον τετράτροχο, ή ακόμα και το αν είναι αγχωτικό να μελετάς στη βιβλιοθήκη», είπε στο Insider. «Απλά πράγματα από την πραγματική ζωή που δεν θα σας τα πει απαραίτητα ένας ιστότοπος κολεγίου.» 

Αμφίβολο είναι το αν αυτή η τάση θα επηρεάσει σύντομα τα ελληνικά δεδομένα καθώς λίγα έχει κανείς να διαφημίσει από την αισθητική των ελληνικών Πανεπιστημίων.