Οι επιχειρήσεις ως επί το πλείστον κοστολογούν στο ‘περίπου’.
Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Πόσο σωστά ξέρουν οι επιχειρήσεις να κοστολογούν το προϊόν τους; Σωστά ή στο «περίπου»; Και εάν κοστολογούν στο «περίπου» τι μπορούν να κάνουν; Για θέματα που αφορούν την γενικότερη λειτουργία μιας επιχείρησης μιλήσαμε με τον γενικό διευθυντή της COSTWISE κ. Μιλτιάδη Γκουζούρη. Διαβάστε όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Ο λόγος που ιδρύσαμε την COSTWISE ήταν ότι εντοπίσαμε πολύ μεγάλη έλλειψη σε υπηρεσίες κοστολόγησης παραγωγής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα. Οι επιχειρήσεις ως επί το πλείστον κοστολογούν στο ‘περίπου’. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο στις τιμές πώλησης όσο και γενικότερα στην εφαρμοζόμενη στρατηγική. Για παράδειγμα όταν μια εταιρία θα θελήσει να παρέχει κάποια έκπτωση σε κάποιο από τα προϊόντα της, μη έχοντας υπολογίσει σωστά το κόστος μπορεί να πουλήσει εν αγνοία της κάτω του κόστους με συνέπεια να υποστεί ζημιά.
Οι υπηρεσίες μας απευθύνονται σε μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα του σωστού υπολογισμού του κόστους. Το κυριότερο όφελος από τις υπηρεσίες που παρέχουμε στην COSTWISE είναι η απόκτηση ενός εργαλείου δημιουργίας πραγματικού κέρδους.
Στην COSTWISE έχουμε θέσει ως στόχο να αποτελούμε την καλύτερη επιλογή όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών κοστολόγησης για τους πελάτες μας. Γι’ αυτό και οι υπηρεσίες που δημιουργήσαμε και παρέχουμε στρέφονται γύρω από την Κοστολόγηση και δεν επεκτείνονται σε άλλους τομείς όπως είναι π.χ. οι υπηρεσίες Μάρκετινγκ.
Την εταιρία την ιδρύσαμε μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Γι’ αυτό προσπαθήσαμε εξ’ αρχής και πετύχαμε να διατηρούμε έναν τρόπο λειτουργίας που να κρατάει πολύ υψηλό το επίπεδο των υπηρεσιών και πολύ χαμηλά τα λειτουργικά κόστη. Το όφελος αυτό το δίνουμε εξ ολοκλήρου στους πελάτες μας. Ένα παράδειγμα μείωσης του κόστους λειτουργίας μας είναι η εκτεταμένη χρήση εργαλείων τηλεδιάσκεψης που μας βοηθάει να περιορίζουμε κατά πολύ το κόστος μετακίνησης από και προς τους πελάτες μας.
Ίσως να είναι το πιο δύσκολο ερώτημα που συνήθως απαντάται εύκολα με τετριμμένες φράσεις όπως «μπα, η Ελλάδα διώχνει τα παιδιά της» κλπ. Αρχικά εμείς δεν πιστεύουμε ότι ο νέος επιχειρηματίας χρειάζεται κάποιον κηδεμόνα και δη το κράτος. Ακόμη, κίνητρα που μπορεί να λέγονται «χαμηλή φορολόγηση του νέου επιχειρηματία» ή άλλου είδους διευκολύνσεις σαφώς και δεν υπάρχουν στον βαθμό που να καθίσταται η Ελλάδα ελκυστικότερη έναντι άλλων χωρών της Ε.Ε. Υπάρχουν όμως άλλα πράγματα που καθιστούν την Ελλάδα ελκυστική για τον νέο επιχειρηματία ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησής του. Για παράδειγμα, εάν κάποιος ασχολείται με τον τουρισμό, η θέση του είναι σαφώς ισχυρότερη στην Ελλάδα απ’ ότι θα ήταν στην Δανία. H υπηρεσία «Μιας Στάσης» μας διευκόλυνε πάρα πολύ γιατί η εταιρία μας ιδρύθηκε σε μερικές ημέρες. Η γραφειοκρατία όμως είναι κάτι που μας κάνει συχνά να νευριάζουμε- το ίδιο και η πολύπλοκη και υψηλή φορολογία.
Μια από τις πιο μεγάλες προκλήσεις για μια επιχείρηση είναι η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών. Η αλματώδης πρόοδος από τη μια και η αργή υιοθέτηση της χρήσης νέων τεχνολογιών από την άλλη δημιουργεί ένα πολύ ενδιαφέρον πρόβλημα χωρίς προφανείς λύσεις. Ως εταιρία πιστεύουμε ότι η τοποθέτησή μας στην αγορά ήταν και συνεχίζει να είναι πολύ σωστή. Μετά από 5 χρόνια θα θέλαμε πολύ να είμαστε μια εταιρία της οποίας το όνομα θα είναι σημείο αναφοράς για την Κοστολόγηση.
Η κρίση σίγουρα δημιουργεί ευκαιρίες! Η συμβουλή μας είναι να υπάρχει πάντα προσπάθεια για την δημιουργία μοναδικών προϊόντων ή/και υπηρεσιών και να αποφεύγεται η αντιγραφή. Και μόνον από την προσπάθεια για κάτι μοναδικό προκύπτουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τα οποία γίνονται εφόδια για υψηλές επιδόσεις μόνιμου χαρακτήρα.
www.costwise.gr
Ακαδημίας 63, 106 78, Αθήνα
Τ. 211 70 50 037
F. 211 74 05 520