Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς, είναι η ραγδαία αύξηση του e-commerce σε παγκόσμια βάση.
Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Στην Ελλάδα , μια χώρα με εκατοντάδες παραδοσιακά προϊόντα στην αγορά τροφίμων, έχει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης στον τομέα αυτό, αρκεί να υπάρχουν ιδέες και οράματα από ανάλογες εταιρείες. Μια από αυτές, Yoleni's (www.yolenis.com) , δημιούργησε μία πλατφόρμα e-commerce, η οποία θα φιλοξενεί τα καλύτερα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα. Για θέματα e-commerce και όχι μόνο, μιλήσαμε με τον Γιάννη Γεωργιάδη, Συντονιστή Ομάδας Μάρκετινγκ της Yoleni’s. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Εξαρχής ο σκοπός μας ήταν να δημιουργηθεί μία πλατφόρμα e-commerce, η οποία θα φιλοξενεί τα καλύτερα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα! Στόχος μας αποτελούσε η παγκόσμια τάση προς τα ελληνικά προϊόντα και προσωπικό στοίχημα –αν θέλετε- να παρουσιάσουμε με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο τα τοπικά μας προϊόντα. Φυσικά γνωρίζαμε τις δυσκολίες για το εν Ελλάδι e-commerce και γι’ αυτό τον λόγο κάναμε μία προετοιμασία 3,5 χρόνων, μέχρι να κάνουμε την on-line έναρξή μας πέρσι τον Δεκέμβριο! Έτσι σήμερα υπάρχει το www.yolenis.com, το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό delicatessen με περισσότερα από 1.000 ελληνικά προϊόντα τοπικού χαρακτήρα, χωρίς συντηρητικά, που δίνει τη δυνατότητα στον Ευρωπαίο πολίτη, να παραλαμβάνει την παραγγελία του, από 16 έως 36 ώρες!
Ο πελάτης μας θεωρούμε ότι δεν έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά! Κοινό στοιχείο όλων είναι το ενδιαφέρον για τη γεύση και την αναζήτηση ελληνικών προϊόντων. Για τον λόγο αυτό δεν ακολουθούμε το marketing αυτό, αλλά προσπαθούμε –σεβόμενοι- τον Έλληνα παραγωγό και τον τελικό καταναλωτή, να δίνουμε μία ξεχωριστή εμπειρία, από την 1η επίσκεψη, μέχρι και την παραλαβή της παραγγελίας του.
Το σημαντικότερο «όφελος» των επισκεπτών μας είναι ότι μπορούν να έχουν ξεκάθαρη εικόνα της δουλειάς μας, καθώς έχουμε μεγάλο multimedia υλικό, που συνοδεύει το προϊόν και τις συνταγές μας! Έτσι διευκολύνουμε περισσότερο τον επισκέπτη μας να πάρει τις σωστές πληροφορίες και το κυριότερο είναι ότι παρέχουμε τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα από 1.000 προϊόντα και να τα παραλάβει την επόμενη κιόλας ημέρα!
Το όραμα της οικογένειας της Yoleni's είναι να κάνει γνωστές παγκοσμίως τις ευεργετικές ιδιότητες της Μεσογειακής διατροφής και της ελληνικής γης και να κατακτήσει την 1η θέση στην online αγορά τροφίμου. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσα από μία γευστική-επικοινωνιακή και σχεδόν θεατρική εμπειρία που βασίζεται στην εξερεύνηση και τον απόλυτο σεβασμό στον πρωταγωνιστή "Άνθρωπο-Καταναλωτή".
Στόχος της Yoleni's είναι οι επισκέπτες να εξερευνήσουν και να γνωρίσουν τους μεσογειακούς «θησαυρούς» της ελληνικής γης, με την υψηλή διατροφική και πολιτιστική αξία!
Ειδικά στην παρούσα περίοδο έχουμε εντάξει το εταιρικό δώρο στις επιλογές των καταναλωτών μας και έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα, κάτι που μας δίνει κίνητρο να το εξελίξουμε ακόμη περισσότερο και να έχουμε ηγετική θέση στο συγκεκριμένο τομέα αρκετά σύντομα!
Εχουμε προσαρμοσθεί στο καινούριο εργασιακό πλαίσιο και ως εκ τούτου ασχολούμαστε με το digital αμιγώς! Όπως καταλαβαίνετε, σε βλέπουν ταυτόχρονα χιλιάδες επισκέπτες, οπότε πρέπει να είμαστε συντονισμένοι 100% και απόλυτα προσεκτικοί. Ειδικά για το project της Yoleni’s, έχουμε πάρα πολλούς συνεργάτες και το ευτύχημα για εμάς, είναι ότι βρίσκονται inhouse τα τμήματα του IT & του Web design, κάνοντας ευκολότερη τη δουλειά μας! Υπάρχουν βέβαια καταξιωμένοι εξωτερικοί συνεργάτες, οι οποίοι πολύ συχνά είναι μέρος της καθημερινότητας και της επικοινωνίας μας, αφού είναι ενεργά μέλη της ομάδας!
Στην Ελλάδα δυστυχώς επικρατεί μία μετέωρη κατάσταση, ειδικά στο επιχειρείν! Γίνονται κινήσεις προς τα εμπρός, αλλά σε κάθε περίπτωση η αρωγή του κράτους είναι μικρή κι ακόμα σε αρκετούς τομείς αργή. Σε ότι αφορά το industry μας, υπάρχουν φορείς ο Greca κι άλλοι, που κάνουν ημερίδες, συνέδρια, ενημερώσεις κλπ, τα οποία βοηθούν στην ανάδειξη του e-commerce.
Στην αρχή της ίδρυσης της εταιρείας, υπήρχε καθημερινή ενασχόληση με τους αρμόδιους φορείς, αλλά δε συναντήσαμε σημαντικό πρόβλημα, πέραν της καθυστέρησης απαντήσεων και επικοινωνιών.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς, είναι η ραγδαία αύξηση του e-commerce σε παγκόσμια βάση. Ειδικά στις αγορές του εξωτερικού, τα νούμερα είναι εκπληκτικά γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι έχουν τη νοοτροπία του ηλεκτρονικού εμπορίου αφενός, αλλά και της αγοραστικής συνήθειας! Τέλος και στην Ελλάδα η τάση προς το e-commerce είναι ανοδική, καθώς είναι η μόνη αγορά με αυξητικό τζίρους, από χρονιά σε χρονιά και μάλιστα, οι Έλληνες χρήστες αρχίζουν και εμπιστεύονται-προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα!
Σίγουρα έχουμε μάθει αρκετά στα 3,5 χρόνια προετοιμασίας και ειδικά στους 11 μήνες online παρουσίας μας, αλλά η δουλειά μας αναγνωρίζεται και τα σχόλια που έχουμε είναι η σημαντικότερη επιβράβευση και κίνητρο για να ολοκληρώσουμε τους στόχους μας! Το σημαντικότερο στην οικογένεια της Yoleni’s είναι πως όλα τα αντιμετωπίζουμε όλα σαν οικογένεια και κυρίως εξελισσόμαστε όλοι μαζί!
Ευελπιστούμε ότι σε 5 χρόνια θα έχει ωριμάσει ακόμη περισσότερο η αγορά του internet και θα έχουμε ηγετική θέση στην επιλογή των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων
Η κρίση σίγουρα αναδεικνύει ευκαιρίες, αλλά οι ευκαιρίες πάντα θα υπάρχουν, ενδεχομένως το περιβάλλον να ευννοεί περισσότερο νέα ξεκινήματα! Σε κάθε περίπτωση η στοχοπροσύλωση και το κίνητρο μίας αξιοπρεπούς προσπάθειας, πάντα θα ξεχωρίζει μέσα στις μαζικές προσπάθειες, οπότε κανείς-καμιά δε θα πρέπει να χάνει την ελπίδα του σε αυτό!
{youtube}tPI1p_VNkwU{/youtube}