Μας μιλάνε για το The Greek Story, όπου οι επισκέπτες θα γνωρίζουν ουσιαστικά την αρχαία Ελλάδα που αγάπησαν μέσα από τα βιβλία.
Κατά καιρούς στο YouthPlatform έχουμε παρουσιάσει μια σειρά από startups που προσπαθούν να φύγουν από τα στεγανά «ήλιος, θάλασσα, Ακρόπολη, Πλάκα, σουβλάκι» που μέχρι πρότινος πρότειναν στους τουρίστες. Είδαμε startups που κάνουν γαστρονομικό τουρισμό, startups που προσφέρουν πρωτότυπες θεματικές δραστηριότητες σχετικά με το φαγητό, τον πολιτισμό ή τον αθλητισμό, και πρόσφατα ήρθα σε επαφή με την The Greek Story που έχουν ως όραμά να παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, όπου οι επισκέπτες θα γνωρίζουν ουσιαστικά την αρχαία Ελλάδα που αγάπησαν μέσα από τα βιβλία. Για το The Greek Story μιλήσαμε με την Ευφροσύνη Χαραμή και Νίκο Αμουντζά. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπαν στον Παναγιώτη Λουκά.
Ευφροσύνη: Πάντα με γοήτευε η αρχαία Ελλάδα, περπατούσαμε με φίλους στην φύση και σκεφτόμασταν ότι κάπως έτσι περπατούσε και ο Πλάτωνας με τους μαθητές του και φιλοσοφούσαν. Θεώρησα λοιπόν ότι την δική μου ανάγκη να βιώσω κάτι ουσιαστικό που έχει σχέση με την αρχαία Ελλάδα πιθανά θα την έχουν και πολλοί επισκέπτες που έρχονται από όλο τον κόσμο για να επισκεφθούν την αρχαία Αγορά, την Ακρόπολη. Έτσι ξεκίνησε η ιδέα του The Greek Story. Οι προσδοκίες μου αφορούσαν το βίωμα αυτό που θα παρέχουμε να είναι κάτι ουσιαστικό, κοντά στο αρχαίο πνεύμα, ταυτόχρονα διασκεδαστικό, δροσερό και ευχάριστο. Για να επιτύχουμε κάτι τέτοιο απαιτούνται συνεργάτες με γνώση, εμπειρία και υψηλή αισθητική. Σε αυτό το σημείο στάθηκα πολύ τυχερή. Γρήγορα γνώρισα τον σκηνοθέτη Νίκο Αμουντζά, με τον οποίο μοιραστήκαμε ένα κοινό όραμα, συνεταιριστήκαμε και δημιουργήσαμε το The Greek Story. Ο Νίκος υλοποιεί καλλιτεχνικά τις δράσεις μας και δίνει μια μοντέρνα διάσταση στην προσέγγιση των μύθων. Την επιστημονική τεκμηρίωση διασφαλίζει η Ελένη Ωρείθυια Κουλιζάκη, που μεταξύ άλλων αποτελεί Μούσα μας. Η Ελένη είναι φιλόλογος, συγγραφέας βιβλίων εκμάθησης της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας και εξειδικεύεται στην φιλοσοφία και την ερμηνεία των μύθων. Οι τρεις μας αποτελέσαμε τον αρχικό πυρήνα του εγχειρήματος και καταφέραμε να έχουμε τις πρώτες μας δράσεις.
Νίκος: Απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που ταξιδεύουν και απορούν. Η απορία αποτελεί τη σπίθα της φιλοσοφίας και της επιστήμης. Οι συμμετέχοντες κάνουν την δική τους πορεία. Μέσα από την θεατρική συνθήκη, το περιβάλλον και την δική τους θετική διάθεση θα μπορέσουν να ψυχαγωγηθούν, να γνωρίσουν νέους φίλους και βιωματικά να κατανοήσουν βαθύτερα την αρχαία Ελλάδα. Το ταξίδι δίνει την απάντηση. Λόγω έντονου ενδιαφέροντος από τους επισκέπτες της χώρας, οι δράσεις μας γίνονται στα Αγγλικά και στα Ελληνικά, ενώ στο μέλλον σχεδιάζουμε να τις παρέχουμε σε περισσότερες γλώσσες.
Ευφροσύνη: Στόχος μας είναι το The Greek Story να αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς σε δράσεις αρχαιοελληνικού χαρακτήρα στην Ελλάδα. Όραμά μας είναι να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, όπου οι επισκέπτες θα γνωρίζουν ουσιαστικά την αρχαία Ελλάδα που αγάπησαν μέσα από τα βιβλία.
Νίκος: Είμαστε νεοσύστατοι, ο τρόπος δουλειάς μας είναι ‘φρέσκος’, ακολουθούμε την δική μας εμπειρία αλλά και τις συμβουλές μεντόρων που έχουμε ανά διαστήματα. Ιδρυτικά μέλη του εγχειρήματος The Greek Stor είμαστε οι Ευφροσύνη Χαραμή (CEO), ο Νίκος Αμουντζάς (Σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός διευθυντής), η Ελένη Ωρείθυια Κουλιζάκη (Φιλόλογος και Συγγραφέας). Συνεχίζοντας και με βάση τις ανάγκες μας, η ομάδα εμπλουτίστηκε με τους συνεργάτες: Ανθή Ζάχου (Wearable Art), Ειρήνη Γλαρός (Γλωσσική επιμέλεια κειμένων και Υπεύθυνη κρατήσεων), Μάνια Διαγούπη (Social Media Expert και Ηθοποιός).
Ευφροσύνη: Βασιστήκαμε ιδιαίτερα σε συνεργασίες και σε ανθρώπους, με τους οποίους δημιουργήσαμε ένα κοινό όραμα για το The Greek Story. Στην παρούσα φάση και λόγω της ανάπτυξης που επιδιώκουμε, σκοπεύουμε να εμπλουτίσουμε περαιτέρω την ομάδα μας. Αν κάποιος από τους αναγνώστες του www.platform.gr αισθάνεται ότι θα μπορούσε να εκφραστεί μέσα από τις δράσεις μας, σε καλλιτεχνικό ή οργανωτικό επίπεδο, καλείται να μας γράψει σχετικά στο
Νίκος: Στα 30 χρόνια δράσης μου, στις επιχειρήσεις, η εμπειρία έρχεται να επιβεβαιώσει την ύπαρξη γραφειοκρατίας, υψηλής φορολογίας, υψηλών ασφαλιστικών εισφορών και φυσικά την έλλειψη χρηματοδότησης. Και όμως παραμένω επιχειρηματίας και σκέφτομαι ποια θα είναι η επόμενη επιχειρηματική κίνηση. Είναι τελικά στο DNA μου, μου είναι αδύνατο να σταματήσω να σκέφτομαι το παρακάτω. Έτσι, όταν γνώρισα την Ευφροσύνη και είχαμε τις πρώτες συζητήσεις που αφορούσαν το τι θα είναι το The Greek Story, αμέσως με ενθουσίασε. Το εγχείρημα αυτό απευθύνεται στον τουρισμό της χώρας. Την πλέον ισχυρή και αναπτυσσόμενη βιομηχανία μας, ενώ παράλληλα δίνει μια πλατφόρμα έκφρασης των καλλιτεχνικών μου ανησυχιών.
Ενάμιση χρόνο συζητούσαμε με την Ευφροσύνη για το σχεδιασμό, τις δράσεις, τους στόχους, και τον τρόπο υλοποίησή τους. Το ’19 ξεκινήσαμε να το κάνουμε πράξη.
Ευφροσύνη: Η πρόκληση αφορά συχνά την συνεχή εξέλιξη του επιχειρηματία, ώστε να μπορέσει να οδηγήσει την επιχείρηση σε νέους δρόμους. Στο Ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η ανθεκτικότητα, οι συνεργασίες και φυσικά η εξωστρέφεια της επιχείρησης.
Νίκος: Η κρίση δίνει πάρα πολλές ευκαιρίες. Οι Κροίσοι που πολλές φορές καθιστούν τον χώρο δράσεις τους άβατο σε περίοδο κρίσης, όπου τα έσοδα είναι αρκετά χαμηλότερα από αυτά που έχουν συνηθίσει, αποσύρονται. Εκεί πιστεύω ότι είναι πιο εύκολο να βρεις χώρο να πιάσεις την αρχή ενός νήματος, χωρίς να σου κλείνουν ολοκληρωτικά τον δρόμο.
Ευφροσύνη: Και εγώ το πιστεύω αυτό, η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, αν και απαιτεί ανοιχτούς ορίζοντες, ώστε να οσμιστούμε το καινούργιο που έρχεται. Επίσης λόγω του ρίσκου που ενέχει και της εργασίας που απαιτεί μια επιχειρηματική κίνηση, αναγκαζόμαστε, αν μη τι άλλο, να ασχοληθούμε με κάτι που πραγματικά αγαπάμε. Έτσι αυτό που θα πρότεινα να κάνει κάποιος που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας, είναι να πάρει τον χρόνο του, να σκεφτεί τα χόμπι του, ποια είναι τα πράγματα που αγαπά, πώς θα ήθελε να είναι η καθημερινότητα του. Έπειτα να κινηθεί στον χώρο των start up, των εθελοντικών δράσεων, ώστε να συνειδητοποιήσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία του. Όταν νιώσει έτοιμος, να εκφραστεί μέσα από δημιουργικές ομάδες. Τα χρήματα θα έρθουν σε δεύτερο χρόνο, όταν η δράση λάβει μορφή και ουσία.
Νίκος: Σε 5 χρόνια από τώρα με φαντάζομαι με ασημένιο κεφάλι, γιατί ως γνωστόν το άγχος σε οδηγεί ταχύτερα στην ασημένια ηλικία.
Ευφροσύνη: Είναι πολλές οι φορές που σκέφτομαι ότι θα μπορούσα να ενεργήσω γρηγορότερα... είτε όσον αφορά στην σύσταση του start up, είτε ότι θα μπορούσα να έχω προβλέψει δυσκολίες. Σε κάθε περίπτωση όμως το ταξίδι μας είναι μοναδικό, απολαυστικό και ίσως εντέλει να είναι και θεμιτό που δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω τον χρόνο.
Νίκος: Έχεις δρόμο, αλλά θα φτάσεις κι εσύ στην ασημένια ηλικία, θα δεις!
Ευφροσύνη: Στο ταξίδι λοιπόν….
* Οι συντελεστές στην πρώτη φωτογραφία είναι οι παρακάτω: