Ψάχνεις για δουλειά στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό; Καλή επιτυχία! Πριν, όμως, καταθέσεις το βιογραφικό σου σημείωμα τσέκαρες εάν είναι όπως πρέπει;


Πιστεύεις πως διαθέτεις όλα τα απαραίτητα προσόντα για να σε επιλέξουν για τη θέση που θέλεις. Γνωρίζεις, επίσης, ότι σε μια εποχή που εκατοντάδες άλλοι κυνηγούν την ίδια δουλειά, εκτός από προσόντα χρειάζεσαι και τύχη. Σύμφωνοι, όμως χρειάζεσαι και ένα καλό βιογραφικό σημείωμα καθώς και να βρεις τον τρόπο να ξεχωρίσει το δικό σου από όλα τα υπόλοιπα. Εμείς, συγκεντρώσαμε πέντε βασικά σημεία-κλειδιά που πρέπει να προσέξεις, όπως ακριβώς τα επισημαίνουν ορισμένα επιφανή στελέχη προσλήψεων ανά τον κόσμο.

1.Προτίμησε μικρό και περιεκτικό βιογραφικό

Οι εργοδότες και οι υπεύθυνοι προσλήψεων προσωπικού λαμβάνουν σε καθημερινή βάση ένα τεράστιο όγκο βιογραφικών σημειωμάτων. Συνεπώς, ο χρόνος που σας αναλογεί για να κάνετε καλή εντύπωση είναι ιδιαίτερα μικρός. Είναι προτιμότερο να διατηρήσετε συνοπτικό και περιεκτικό το περιεχόμενό του βιογραφικού σας, και φροντίστε να το προσαρμόσετε σύμφωνα με τη θέση για την οποία υποβάλετε αίτηση. Η Caroline Thorley, σύμβουλος καριέρας στο Πανεπιστήμιο του Birmingham, σημειώνει ότι «Σύμφωνα με την ανταπόκριση που παίρνουμε από τους εργοδότες, φαίνεται πως προτιμούν πιο ζωηρή αλλά και πιο συμπυκνωμένη γλώσσα σε ένα βιογραφικό. Οι μεγάλες παράγραφοι κειμένου μπορεί να τους κάνει να βαρεθούν και συνεπώς ρισκάρετε να προσπεράσουν πολύ γρήγορα το βιογραφικό σας. Οι κουκκίδες (bullet points) είναι ένας πολύ καλός τρόπος να δώσετε πληροφορίες ξεκάθαρα και συνοπτικά. Προτιμήστε το βιογραφικό σας να μην ξεπερνά τις δύο σελίδες A4».

perfectcv750.jpg 

2. Δημιούργησε ένα επαγγελματικό προφίλ

Σε ορισμένες περιπτώσεις και ανάλογα πάντα με το προφίλ της εταιρείας  και την θέση για την οποία αιτείστε, η δημιουργία ενός online ή video βιογραφικού, συνοδεία της κλασικής μορφής του, μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο. Αντιστοίχως, η δημιουργία προφίλ στα social media που να υποδηλώνει μια δυνατή διαδικτυακή παρουσία μπορεί να αναβαθμίσει την αίτησή σας. «Μπορεί ένας εργοδότης να μάθει πολλά περισσότερα για έναν υποψήφιο συνεργάτη βλέποντας τον λογαριασμό του στα social media. Μια φωτογραφία προφίλ του υποψηφίου να είναι λιπόθυμος από το αλκοόλ, σίγουρα δεν ευνοεί. Λέμε στους φοιτητές μας ότι πρέπει να σκέφτονται συνολικά το όνομά τους (brand) και να μπορούν να το διαχειρίζονται έντυπα όσο και online», υποστηρίζει η Robin Mount, διευθύντρια του Γραφείου Καριέρας του Πανεπιστημίου του Harvard.  

3. Μην περιμένεις την αποφοίτηση για να δράσεις

Πάντα θα βρείτε ευκαιρίες για μια καλή εργασιακή εμπειρία, ενόσω ακόμη σπουδάζετε. Μην αφήσετε τον χρόνο να τρέχει ανεκμετάλλευτος. Επιδιώξτε ευκαιρίες εντός της πανεπιστημιακής κοινότητας για να δικτυωθείτε καταλλήλως και κάντε εθελοντισμό που θα σας προσφέρει ουσιώδεις ικανότητες. Επίσης, οργανώστε εκδηλώσεις που αργότερα θα μετρήσουν στο βιογραφικό σας ως στοιχεία ηγετικά και επικοινωνιακά. Ο Jon Gregory, συγγραφέας του βιβλίου “Winning That Job” και συντάκτης του win-that-job.com επισημαίνει: «Μην περιμένετε τη δουλειά να σας χτυπήσει την πόρτα, αυτό δεν θα συμβεί ποτέ. Όσο ακόμη σπουδάζετε μπορείτε να προσεγγίσετε ανθρώπους που εργάζονται στις θέσεις που σας ενδιαφέρουν και να μάθετε από αυτούς. Το ενεργό σας ενδιαφέρον θα σας επιβραβεύσει».

 

Πηγή: Guardian, BBC