Το Lifestyle της Gen Z


Μόλις άρχισαν οι εταιρείες να καταλαβαίνουν τους Μillenials, εμφανίζεται μια νέα γενιά: η γενιά Ζ. Αυτή αποτελείται από όσους γεννήθηκαν από το 1995 και μετά, αυτούς που τώρα κάνουν την εμφάνιση τους στην αγορά εργασίας και βγάζουν τα δικά τους χρήματα. Αν και οι ερευνητές του marketing έχουν ακόμα πολλά να μελετήσουν για τη γενιά αυτή, δες για την ώρα 5 γραφικές αναπαραστάσεις, που χρωματίζουν το τοπίο της γενιάς Ζ.

1.Οι συνήθειες κατανάλωσης των μέσων διαφέρουν από αυτές των προηγούμενων γενεών- ακόμα και των millenials.

Παρόλο που η γενιά Ζ ακολουθεί τους millenials, φαίνεται πως οι δύο γενιές δεν είναι ακριβώς ίδιες όσον αφορά τα δίκτυα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που επισκέπτονται, τις συσκευές που χρησιμοποιούν  και το τηλεοπτικό περιεχόμενο που καταναλώνουν. 

millenials.jpg

Kάποια αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του γραφήματος είναι ότι:

Κατά μέσον όρο, η Γενιά Ζ χρησιμοποιεί τα smartphones 15,4 ώρες την εβδομάδα- περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη συσκευή.

Η Γενιά Ζ καταναλώνει 13,2 ώρες τηλεοπτικού περιεχομένου εβδομαδιαία-πολύ λιγότερο από προηγούμενες γενιές.

Υπάρχει 41% αύξηση στη χρήση λογισμικού, που μπλοκάρει τις διαφημίσεις, τους τελευταίους 12 μήνες. 

2.Cool προϊόντα > Cool εμπειρίες

Πολλές έρευνες αποδεικνύουν ότι οι millenials αναζητούν ωραιές εμπειρίες, όχι ωραία προϊόντα. Δεν ισχύει απαραίτητα το ίδιο για τη γενιά Ζ. Αυτό το γράφημα από το Deep Focus δείχνει ότι οι προσδοκίες της γενιάς Ζ από τα brands που αγοράζουν, διαφέρουν από αυτό που ψάχνουν οι millenials.

millenial.jpg

3.Καινοτομία και τεχνολογική εξοικείωση

Το παρακάτω γράφημα, από την NextGeneration Recruitment, υπογραμμίζει τις διαφορές ανάμεσα στη Γενιά Ζ, τη Γενιά Υ και τη Γενιά Χ και δίνει έμφαση στο γιατί οι εργοδότες πρέπει να συνεχίσουν να εμβαθύνουν στην κατανόηση κάθε ομάδας. 

millenia.jpg

4.Ανταποκρίνονται σε τολμηρές καμπάνιες

Το παραδοσιακό marketing δεν λειτουργεί στην Γενιά Ζ. Όσοι ασχολούνται με αυτό, πρέπει να αγκαλιάσουν την τεχνολογία και νέους τρόπους αφήγησης. Σύμφωνα με ένα γράφημα από το Upfront Analytics, οι πελάτες της Γενιάς Ζ ανταποκρίνονται σε τολμηρές και οπτικές τακτικές μάρκετινγκ. Τα βίντεο- κυρίως τα μικρά, σαν αυτά που δημιουργούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης-λειτουργούν καλά για τους νέους καταναλωτές.

milleni.jpg

5.Θέλουν να συν-δημιουργήσουν πολιτισμό- και το κάνουν.

Το 2015, η εταιρεία έρευνας αγοράς, Wildness, υλοποίησε μία έρευνα στις ΗΠΑ για τις ηλικίες 12 έως 24 ετών. Η κατάληξη ήταν πως η "post-internet γενιά" δεν καταναλώνει απλώς την ψυγαγωγία, αλλά βοηθά στη δημιουργία και τον σχηματισμό της. 
Η έρευνα αποκάλυψε ότι το 80% της Γενιάς Ζ θεωρεί σημαντικό το να ανακαλύπτει την δημιουργική πλευρά του εαυτού του. Πάνω από το 25% κοινοποιεί πρωτότυπα βίντεο σε εβδομαδιαία βάση, ενω το 65% απολαμβάνει να δημιουργεί και να μοιράζεται περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

millen.jpg