Το «σαπούνι με αποστολή» ή αλλιώς «σωσίβιο» και το πρόγραμμα «Help a Child Reach 5» που πρόλαβε χιλιάδες παιδιά από βέβαιο θάνατο
Η συνήθεια του πλυσίματος των χεριών είδαμε να γίνεται το απόλυτο trending (όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται) μέσα στο 2020 ενώ κερδίζει τον χρόνο όλων μας και το 2021 και από ό,τι φαίνεται θα γίνει μέρος των ψυχαναγκασμών μας για πολύ ακόμα. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά πριν το ξέσπασμα της πανδημίας το σαπούνι χεριών είχε περίοπτη θέση στα περισσότερα σπίτια και θεωρούταν τόσο αδιάφορο όσο τα ορεκτικά στο τραπέζι. Δεν ξεκινήσαμε τυχαία να μιλάμε για το σαπούνι χεριών αλλά με αφορμή το νέο ότι το σαπούνι «σωσίβιο» γνωστό από το 1984 ως Lifebuoy θα καταφθάσει στη χώρα μας σύντομα. Και δεν πρόκειται για ένα απλό σαπούνι όπως το AvA, αλλά για ένα σήμα κατατεθέν άλλων εποχών που θανατηφόρες ασθένειες μάστιζαν την ανθρωπότητα με το lifebuoy να αποδεικνύεται ό,τι η μάσκα στην πανδημία του κορωνοϊού, σωτήριο...
Η ιδέα ανήκε στον Ουίλιαμ Χέσκεθ Λέβερ ο οποίος έμεινε στις σελίδες της ιστορίας και για κάτι άλλο εκτός από την ανθρωπιστική του δράση, ήταν σημαντικός και παραμένει ακόμη επειδή δημιούργησε ένα «σαπούνι με αποστολή». Η χολέρα τότε ήταν ένας φρικτός εχθρός για τη Βρετανία και το Lifebuoy αποδείχθηκε μεγάλος σωτήρας. Πηγαίνοντας τώρα, στο πιο κοντινό παρελθόν το 2010 η Unilever αποφάσισε να κάνει γνωστό στον κόσμο μέσα από εκστρατείες ενημέρωσης το πιο αήττητο όπλο για τη πρόληψη των ασθενειών. Αυτό δεν ήταν άλλο από την αξία του τακτικού πλυσίματος των χεριών. Η τραγική ειρωνεία είναι μέρος αυτής της αποστολής αφού στόχος της Unilever ήταν μέχρι το 2020 να προσεγγίσει ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σ' αυτή την ''αίρεση''.
Το lifebuoy ήταν παρόν και στην πανδημία της ισπανικής γρίπης αφού η πλειονότητα είχε πια εκπαιδευτεί στο κεφάλαιο ''ατομική υγιεινή'' και σ' αυτό είχε παίξει σπουδαίο λόγο το εν λόγω σαπούνι. Σταθμός στη δράση αυτή υπήρξε το πρόγραμμα «Help a Child Reach 5», το οποίο διατελούσε έναν πραγματικά -χωρίς υπερβολή- ιερό σκοπό, φρόντιζε για τη σωτηρία των παιδιών που πέθαιναν ''αναίτια'' πριν καν προλάβουν να φτάσουν στην ηλικία των πέντε χρονών μέχρι που ανακαλύφθηκε πως η διάρροια και η πνευμονία ήταν από τις βασικότερες αιτίες θανάτου τους. Μαζί με τις αιτίες εντοπίστηκε και ο τρόπος πρόληψης από αυτές τις ασθένειες που χτυπούσαν τα παιδιά. Και σ' αυτή τη μάχη το αντιβακτηριδιακό σαπούνι αποδείχθηκε υπεραρκετό μέσο για να αποφευχθεί ο θάνατος.
Ενδιαφέρον έχει να δούμε τη θέση των εκπροσώπων του Lifebuoy σήμερα, που η ανθρωπότητα δοκιμάζεται ξανά από τους όρους ''πανδημία και θάνατος'', αυτή τη φορά από τον γνωστό σε όλους μας κορωνοϊό. «Όλα όσα κάνουμε αυτή στιγμή για τη σημερινή πανδημία, αντλούν την έμπνευσή τους από την αποστολή της μάρκας να σώζει ζωές και να βοηθά τους ανθρώπους να αρρωσταίνουν λιγότερο» εξηγούν οι εκπρόσωποι του Lifebuoy. Εκτός από τις κοινωνικές αποστάσεις που έχουμε πάρει όλοι μεταξύ μας και το μοναδικό αξιόπιστο μέτρο μέχρι στιγμής, τις μάσκες σε συνδυασμό με τα εμβόλια που έχουν κυκλοφορήσει, τώρα θα έχουμε σύμμαχο στα σπίτια μας και την επωνυμία Lifebuoy εκτός από τα Dettol με τα οποία έχουμε αποκτήσει τόσο στενή σχέση ένα χρόνο τώρα και κάποιοι από εμας ανέκαθεν λόγω των ψυχαναγκαστικών μας τάσεων. Αναμένουμε να φτάσουν και στην Ελλάδα τα ''πρώτα'' όπως έχει δείξει η ιστορία αντιβακτηριδιακά σαπούνια ελπίζοντας να είναι η τελευταία φορά που θα χρειαστούν στον κόσμο...