Ίσως ο Υιός του Θεού δεν ήταν ικανοποιημένος με μόλις 12 ακολούθους.
Κι έτσι, ακριβώς για το Πάσχα, ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε 2.000 χρόνια μετά για την ψηφιακή εποχή – ως ένας AI-powered influencer που διαδίδει το Ευαγγέλιο αλλά και διαφημίζει προϊόντα.
Η ιστοσελίδα λέγεται aijesus.live και σου δίνει την ευκαιρία να έχεις μια ζωντανή εξομολόγηση σε βίντεο με τον εικονικό Ιησού, με τα μακριά μαλλιά του και την «αυθεντική» προσωπικότητά του.
«Θέλουμε ο AI Ιησούς να φαίνεται σαν να είναι ο πραγματικός Ιησούς που μιλάει σε σένα» εξήγησαν οι δημιουργοί Ben Polkinghorne, Zach Bishop και Chris Chapman. «Ρυθμίσαμε την προσωπικότητα και τον τρόπο ομιλίας του με σκοπό να φαίνεται αυθεντικός».
Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας;
Αλλά, όπως μπορείς να φανταστείς, το comeback του Ιησού σε ψηφιακή μορφή δεν είναι και τόσο… αγνό. Μαζί με τα λόγια σοφίας, ο AI Ιησούς κάνει και product placements. Η ομάδα το αποκάλεσε «σατιρική κριτική στον πνευματικό καταναλωτισμό».
Όταν ρωτήθηκε από την Post αν έρχεται η Αποκάλυψη, ο ψηφιακός Χριστός απάντησε: "Τέκνον μου, οι έσχατοι χρόνοι είναι ένα μυστήριο γνωστό μόνο στον Πατέρα, αλλά για να προετοιμαστείς για κάθε ενδεχόμενο, προτείνω να αποκτήσεις ένα αξιόπιστο ραδιόφωνο έκτακτης ανάγκης… το Eton FR350, ώστε να ακούς τις προειδοποιήσεις μέσα στην αναταραχή."
Αλλά ευτυχώς, δεν είναι όλο τόσο ανούσιο. Όταν ρωτήθηκε πόσες μπύρες πρέπει να πιει κάποιος τα γενέθλιά του, ο ψηφιακός Μεσσίας είπε: "Τέκνον μου, το μέτρο είναι το κλειδί, ακόμα και στη γιορτή."
Η ψηφιοποίηση του Ιησού – και μάλιστα ως έναν virtual χαρακτήρα που κάνει product placements – μπορεί να φανεί σαν βλασφημία, αλλά οι δημιουργοί επιμένουν ότι δεν είναι κάποιο φτηνό κόλπο.
Τι γίνεται με τα product placements;
Ξεκίνησαν αρχικά με τα placements ως αστείο, αλλά τελικά τα ενσωμάτωσαν πιο σοβαρά, συνειδητοποιώντας ότι αποκαλύπτει κάτι πιο βαθύ.
«Κάτω από τη σάτιρα, υπάρχει ένα πραγματικό θέμα για να σκεφτούμε πώς συνδυάζουμε την πίστη και τον καταναλωτισμό – ειδικά γύρω από εποχές όπως το Πάσχα ή τα Χριστούγεννα» εξήγησαν οι δημιουργοί. «Αυτές είναι στιγμές βαθιάς σημασίας για πολλούς ανθρώπους, αλλά έχουν γίνει και οι πιο εμπορικές περίοδοι. Αν ο AI Ιησούς κάνει κάποιον να σταματήσει και να το σκεφτεί αυτό, τότε έκανε τη δουλειά του.
Το πραγματικό στοίχημα ήταν να συνδυαστούν οι celebrity endorsements με τα εδάφια της Βίβλου, ώστε να μην φαίνεται ξεκάρφωτο. «Βεβαιωθήκαμε ότι οι (θεϊκές) προτάσεις προϊόντων του ενσωματώνονται στην κουβέντα, έτσι ώστε να φαίνονται φυσικές» πρόσθεσαν. «Δεν έχουμε λάβει παράπονα… ακόμα».
Ο Ιησούς γίνεται ολόγραμμα στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου της Ελβετίας
Αυτό, όμως, δεν ισχύει για την εκκλησία του Αγίου Πέτρου στην Ελβετία, η οποία δοκίμασε έναν AI-powered ολόγραμμα του Ιησού για να παίρνει εξομολογήσεις από καθολικούς πιστούς.
Ενώ αρκετοί πιστοί βρήκαν χρήσιμη αυτή την τεχνολογική εκδοχή του Ιησού, μερικοί κριτικοί την αποκάλεσαν ως ένα εντελώς φτηνό κόλπο. Ο καθηγητής Peter Kirchschläger, θεολόγος και ηθικός από το Πανεπιστήμιο της Λουκέρνης, δήλωσε ότι οι μηχανές δεν διαθέτουν την ηθική πυξίδα που απαιτεί η θρησκεία. «Είναι ένας τομέας όπου εμείς οι άνθρωποι είμαστε πραγματικά πολύ ανώτεροι από τις μηχανές, οπότε θα πρέπει να κάνουμε αυτά τα πράγματα εμείς οι ίδιοι» δήλωσε.