δυνατό κινηματογραφικό αποχαιρετιστήριο Ιουλίου


Προτελευταία εβδομάδα Ιουλίου και τα θερινά σινεμά του ετοιμάζουν μια δυνατή αυλαία μέσα από ταινίες και επανεκδόσεις που θα θερμάνουν κι άλλο τις καρδιές μας.

Ήδη είδαμε σημαντικό μέρος της περιουσίας του κινηματογράφου και περιμένουμε με περισσότερη αγωνία τί μας περιμένει τον Αύγουστο.

Ως τότε, ρίξε μια ματιά τί να περιμένεις αυτή την βδομάδα...


Ελα Οπως Είσαι (Come as you are) του Ρίτσαρντ Γουόνγκ

Τρεις νέοι με ειδικές ανάγκες πραγματοποιούν ένα παράτολμο road trip στον Καναδά προκειμένου να επισκεφτούν έναν οίκο ανοχής που ειδικεύεται σε πελάτες με σωματικές ιδιαιτερότητες. Το γέλιο και το δάκρυ εναλλάσσονται σε αυτήν την ανθρώπινη και αφοπλιστικά γλυκόπικρη κωμωδία, έναν θρίαμβο της ζωής που επιβεβαιώνει και ξεπερνά την αλήθεια πίσω από το κλισέ για τις όποιες «διαφορετικές αναπηρίες». Μία «ξεδιάντροπα αστεία» κωμωδία του νέου αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά. Eνα όμορφο, συγκλονιστικό και διαφορετικό road movie.

 

Το Κλαμπ των Χωρισμένων (Divorce Club) του Μικαέλ Γιουν

Μετά από πέντε χρόνια γάμου, ο Μπεν χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του όταν ανακαλύπτει οτι η πολυαγαπημένη σύζυγός του τον απατά και θέλει να πάρουν διαζύγιο. Ενώ όλοι οι φίλοι τους μοιάζουν να παίρνουν το μέρος της και να τον εγκαταλείπουν κι αυτοί, ο Μπεν συναντάει τον Πάτρικ, παλιό του φίλο από το πανεπιστήμιο που έχει επίσης χωρίσει πρόσφατα. Μαθαίνοντας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Μπεν, ο Πάτρικ τον προσκαλεί να μετακομίσει στο σπίτι του, μια πολυτελή μονοκατοικία με όλες τις ανέσεις. Ποιος είπε ότι οι χωρισμένοι δε γιορτάζουν ποτέ; Ωρα να αναθεωρήσετε. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Βραβείο Κριτικών στο Διεθνές Φεστιβάλ Κωμωδίας Alpes d’ Huez. 

 

Ενα Ντιβάνι στην Τυνησία (Arab Blues) της Μανέλ Λαμπιντί

Μετά από χρόνια σπουδών στο Παρίσι, η ψυχαναλύτρια Selma επιστρέφει στην πατρίδα της, αποφασισμένη να κυνηγήσει το όνειρό της και να ανοίξει το δικό της ιατρείο. Από μια πολύχρωμη, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ταράτσα στην Τυνησία του 21ου αιώνα, ξεκινά μια ιστορία αντιθέσεων, αντιφάσεων και πολιτισμικών συγκρούσεων. Στο κινηματογραφικό ντεμπούτο της Μανέλ Λαμπιντί , η γεμάτη ζωντάνια Σέλμα, την οποία υποδύεται η Γκολσιφτέ Φαραχανί, έρχεται σε επαφή με πλήθος περίεργων καταστάσεων, συναντά απρόσμενες εκπλήξεις και επιστρατεύει την εξυπνάδα της με χιούμορ.

 

22 Ιουλίου (Utøya 22. juli) του Ερικ Πόπε

Oσλο, 22 Ιουλίου 2011. Στις 3.30 το μεσημέρι εκρήγνυται αυτοσχέδια βόμβα λιπάσματος, σε παγιδευμένο αυτοκίνητο σταθμευμένο έξω από το κυβερνητικό κτίριο όπου στεγαζόταν το γραφείο του Νορβηγού Πρωθυπουργού, Γιενς Στόλτενμπεργκ. Οκτώ άνθρωποι σκοτώνονται και 209 τραυματίζονται (12 από τους οποίους πολύ σοβαρά). Μόνο που κανείς δεν ήξερε ότι αυτός δεν ήταν παρά μόνο ο αντιπερισπασμός. Τα σχέδια του 32χρονου ακροδεξιού τρομοκράτη Αντερς Μπέρινγκ Μπράιβικ ήταν άλλα. Δύο ώρες αργότερα, ντυμένος ως αστυνομικός και με πλαστή ταυτότητα πείθει τον καπετάνιο του τοπικού φέρι να τον περάσει απέναντι, στο νησί Ουτόγια, εκεί όπου βρίσκεται η κατασκήνωση των παιδιών του σοσιαλοδημοκρατικού κόμματος της Νορβηγίας. Με την καραμπίνα που είχε παραγγείλει από το Ιντερνετ, ο Μπράιβικ επί 72 λεπτά, και χωρίς ποτέ να τρέξει ή να αυξήσει το βήμα του, εκτέλεσε 69 έφηβους (ο μικρότερος, 14 ετών) και τραυμάτισε πάνω από 200. Ναι, για περισσότερο από μία ώρα, τα παιδιά έτρεχαν μέσα στα δάση, κρυβόντουσαν στους θάμνους, έβρισκαν καταφύγιο στις βραχώδεις παραλίες του νησιού ή, μέσα στην απελπισία τους κάποια προσπάθησαν να διαφύγουν κολυμπώντας, ενώ δεν ήξεραν ακριβώς τι συμβαίνει, ποιος τους επιτίθεται κι αν «αυτή είναι η μέρα που θα πεθάνουν...»  Η τραγική τρομοκρατική επίθεση του 2011 στην κατασκήνωση των παιδιών του σοσιαλοδημοκρατικού κόμματος από τον ακροδεξιό τρομοκράτη Αντερς Μπέρινγκ Μπράιβικ κινηματογραφείται σ' ένα ανατριχιαστικό, ηλεκτρισμένο μονοπλάνο 72 λεπτών.

 

Οδός Μαλασάνια 32 (Malasaña 32) του Αλμπερτ Πίντο

Στα τέλη της δεκαετίας του '70, η οικογένεια Ολμέδο αγοράζει ένα παλιό διαμέρισμα στην Οδό Μαλασάνια 32, στη Μαδρίτη. Αφήνουν πίσω το χωριό τους για να αναζητήσουν μια καλύτερη ζωή στην πόλη. Oμως υπάρχει κάτι που η οικογένεια Ολμέδο δεν γνωρίζει: στο διαμέρισμα που αγόρασαν, δεν είναι μόνοι...Κάτι τους απειλεί και θα χρειαστεί να αμυνθούν μέχρι τέλους, για να σώσουν τις ζωές τους. Θρίλερ της ισπανικής σχολής για ένα στοιχειωμένο σπίτι και μια εξίσου στοιχειωμένη χώρα. Από τις 23 Ιουλίου στις αίθουσες.

 

Η Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας (Le Charme Discret de la Bourgeoisie) του Λουίς Μπουνιουέλ

Μια ομάδα ευκατάστατων αστών προσπαθεί να γευματίσει, αλλά διαρκώς διακόπτεται από μια σειρά αλλόκοτων, σουρεαλιστικών γεγονότων. Mία τόσο, μα τόσο, γοητευτική καταγγελτική σάτιρα της αστικής τάξης, από τον μάστερ Λουίς Μπουνιουέλ. Σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες. Από τις 23 Ιουλίου στις αίθουσες.

 

Ο Αστυνόμος (Un Flic) του Ζαν-Πιερ Μελβίλ

Μια συμμορία που μετά την επιτυχή εκτέλεση μιας ληστείας σε τράπεζα ετοιμάζει μία ακόμα πιο εντυπωσιακή σε τρένο, μια γυναίκα που μοιράζεται ανάμεσα στον κομψό και ευγενή αρχηγό της συμμορίας και στον όμορφο αστυνόμο και ο τελευταίος που ξεκινάει τη δουλειά του όταν πέσει ο ήλιος και οι άνθρωποι κοιμηθούν. Ο παγερός κόσμος του Ζαν-Πιερ Μελβίλ, η κυνική άποψή του για τη ζωή ως ένα διάλειμμα στην πορεία προς το θάνατο, τα μελαγχολικά βλέμματα του Ντελόν, η μοιραία Ντενέβ. Ενα φιλμ νουάρ αριστούργημα σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες.