Ποιες ήταν οι αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών της αγαπημένης σκηνοθέτριας που πέθανε πριν από επτά χρόνια;


Σκηνοθέτις, σεναριογράφος, καθηγήτρια σπουδών κινηματογράφου και μια πραγματική καλλιτέχνιδα, η Chantal Anne Akerman γεννήθηκε το 1950 και στη σύντομη ζωή της κατάφερε να αφήσει το στίγμα της στον κόσμο του σινεμά. Έχοντας γράψει ιστορία μέσα από τις ταινίες της, Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce και 1080 Bruxelles, η Akerman κατάφερε να επηρεάσει όσο λίγες δημιουργοί τον φεμινιστικό κινηματογράφο, αλλά και το avant-garde.

Αυτές είναι οι 45 αγαπημένες της ταινίες, για να τις απολαύσετε και να μπείτε στον κόσμο από τον οποίο η ίδια άντλησε στοιχεία για το έργο της.

Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)

Mamma Roma (Pier Paolo Pasolini, 1962)

Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954)

The Trial of Joan of Arc (Robert Bresson, 1962)

A Room in Town (Jacques Demy, 1982)

Pierrot le Fou (Jean-Luc Godard, 1965)

La Région Centrale (Michael Snow, 1971)

Pickpocket (Robert Bresson, 1959)

Gertrud (Carl Theodor Dreyer, 1964)

Entire Days in the Trees (Marguerite Duras, 1977)

+

Sunrise: A Song of Two Humans (F.W. Murnau, 1927)

For Ever Mozart (Jean-Luc Godard, 1996)

Tokyo Story (Yasujirō Ozu, 1953)

Standard Time (Michael Snow, 1967)

Gold Diggers of 1935 (Busby Berkeley, 1935)

Mouchette (Robert Bresson, 1967)

Last Days (Gus Van Sant, 2005)

Callas Walking Lucia (Werner Schroeter, 1968)

Imitation of Life (Douglas Sirk, 1959)

Diary of a Country Priest (Robert Bresson, 1951)

Written on the Wind (Douglas Sirk, 1956)

In a Year with 13 Moons (Rainer Werner Fassbinder, 1978)

Le Bonheur (Agnès Varda, 1965)

Maria Callas Porträt (Werner Schroeter, 1968)

Moses and Aaron (Jean-Marie Straub, Danièle Huillet, 1975)

Happy Together (Wong Kar-wai, 1997)

Hand Catching Lead (Richard Serra, 1968)

Breathless (Jean-Luc Godard, 1960)

M (Fritz Lang, 1931)

The Night of the Hunter (Charles Laughton, 1955)

Max My Love (Nagisa Ōshima, 1986)

I’m Going Home (Manoel de Oliveira, 2001)

Five Evenings (Nikita Mikhalkov, 1979)

Mother and Son (Aleksandr Sokurov, 1997)

Stranger Than Paradise (Jim Jarmusch, 1984)

Far from Heaven (Todd Haynes, 2002)

Khrustalyov, My Car! (Aleksey German, 1998)

Diaries, Notes, and Sketches (Jonas Mekas, 1969)

Stolen Kisses (François Truffaut, 1968)

Mon Oncle (Jacques Tati, 1958)

The Shop Around the Corner (Ernst Lubitsch, 1940)

The Blue Angel (Josef von Sternberg, 1930)

She Spent So Many Hours Under the Sun Lamps (Philippe Garrel, 1985)

Notes Towards an African Orestes (Pier Paolo Pasolini, 1970)

Les Ministères de l’art (Philippe Garrel, 1989)