Οι κινηματογραφικές ταινίες που άγγιξαν τη σπουδαία Agnes Varda και επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό και τις δικές της δημιουργίες


Η ιστορία του Γαλλικού σινεμά καθορίστηκε σε τεράστιο βαθμό από το Νέο Κύμα και στην καρδιά αυτού βρέθηκε από πολύ νωρίς ο κινηματογράφος της σπουδαίας Agnes Varda. Καταξιωμένη διεθνώς για τον πειραματικό ρεαλισμό που επέλεξε ως προσέγγιση στις ταινίες της, η Varda δημιούργησε επί της ουσίας έναν δεσμό μεταξύ φωτογραφίας και σκηνοθεσίας που μέχρι τότε δεν είχε αξιοποιηθεί ποτέ στο κινηματογραφικό μέσο.

Η ίδια δημιούργησε σειρά από αινιγματικά ντοκιμαντέρ και ταινίες κατά τη διάρκεια της καριέρας της, με σπουδαιότερα δείγματα της δουλειάς της να είναι δημιουργίες όπως το Cléo from 5 to 7 και Vagabond.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακό σε σχέση με την Agnes Varda δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι η ίδια είχε δει μόλις περίπου 20 ταινίες μέχρι τα 25 της χρόνια, αριθμός που φυσικά θα εκτοξευόταν έκτοτε, βοηθώντας τη και στις δικές της κινηματογραφικές δημιουργίες.

Ακολουθούν οι 50 αγαπημένες δημιουργίες της για να τις βάλετε στο δικό σας watchlist.

  • A Room in Town (Jacques Demy, 1982)

  • A Single Girl (Benoît Jacquot, 1995)

  • A Woman Under the Influence (John Cassavetes, 1974)

  • Adoption (Márta Mészáros, 1975)

  • After Hours (Martin Scorsese, 1985)

  • Amarcord (Federico Fellini, 1973)

  • Band of Outsiders (Jean-Luc Godard, 1964)

  • Children of Paradise (Marcel Carné, 1945)

  • Dear Diary (Nanni Moretti, 1994)

  • Deep End (Jerzy Skolimowski, 1970)

Και οι υπόλοιπες:

  • Hawks and Sparrows (Pier Paolo Pasolini, 1966)
  • Hiroshima Mon Amour (Alain Resnais, 1959)
  • La chèvre (Francis Veber, 1981)
  • La jet´ee (Chris Marker, 1962)
  • L’Age d’Or (Luis Buñuel, 1930)
  • L’Atalante (Jean Vigo, 1934)
  • Le sauvage (Jean-Paul Rappeneau, 1975)
  • Man with a Movie Camera (Dziga Vertov, 1929)
  • Manhattan (Woody Allen, 1979)
  • Monsieur Hire (Patrice Leconte, 1989)
  • My Own Private Idaho (Gus Van Sant, 1991)
  • Padre padrone (Paolo Taviani and Vittorio Taviani, 1977)
  • Paris, Texas (Wim Wenders, 1984)
  • Passion (Jean-Luc Godard, 1982)
  • Persona (Ingmar Bergman, 1966)
  • Pickpocket (Robert Bresson, 1959)
  • Ponette (Jacques Doillon, 1996)
  • Rashomon (Akira Kurosawa, 1950)
  • Rio Bravo (Howard Hawks, 1959)
  • Sans Soleil (Chris Marker, 1983)
  • Shoah (Claude Lanzmann, 1985)
  • Sunrise: A Song of Two Humans (F.W. Murnau, 1927)
  • Sweetie (Jane Campion, 1989)
  • Taste of Cherry (Abbas Kiarostami, 1997)
  • Teorema (Pier Paolo Pasolini, 1968)
  • The Deer Hunter (Michael Cimino, 1978)
  • The Last Metro (François Truffaut, 1980)
  • The Leopard (Luchino Visconti, 1963)
  • The Life of J´esus (Bruno Dumont, 1997)
  • The Mirror (Andrei Tarkovsky, 1975)
  • The Marriage of Maria Braun (Rainer Werner Fassbinder, 1978)
  • The Truck (Marguerite Duras, 1977)
  • The Young Girls of Rochefort (Jacques Demy, 1967)
  • This Man Must Die (Claude Chabrol, 1969)
  • Toute une nuit (Chantal Akerman, 1982)
  • Travolta et Moi (Patricia Mazuy, 1993)
  • Van Gogh (Maurice Pialat, 1991)
  • White Lies (Pierre Salvadori, 1998)
  • When the Cat’s Away (Cédric Klapisch, 1996)