Για τη χρήση tablets στο μάθημα των Γερμανικών


Για τη χρήση tablets στο μάθημα των Γερμανικών


Τα διαδραστικά μέσα είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Ήδη στο δημοτικό σχολείο πολλοί μαθητές έχουν ένα κινητό τηλέφωνο, το οποίο χρησιμοποιούν όχι μόνο για να πραγματοποιούν κλήσεις. Φωτογραφίες, σύντομα μηνύματα (sms) και βίντεο παράγονται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και αποστέλλονται στους φίλους, η ψηφιακή επικοινωνία λειτουργεί συχνά παράλληλα με τη φυσική.

Το μάθημα όμως επωφελείται σπάνια από αυτές τις δεξιότητες. Μέσα, όπως το κινητό και το tablet, παρέχουν δυνατότητες, που το παραδοσιακό μάθημα δε μπορεί να προσφέρει. Ιδιαίτερα χρήσιμα καθίστανται για την ανάπτυξη της ακουστικής δεξιότητας και της δεξιότητας της ομιλίας στις ξένες γλώσσες. Επίσης οι ασκήσεις για το σπίτι μπορούν να είναι προφορικές αντί γραπτές και να αποτελούν αφορμή για γνήσια ακουστική και προφορική εξάσκηση στο επόμενο μάθημα. Για τους μαθητές το κίνητρο είναι κατά πολύ μεγαλύτερο, όταν οι ασκήσεις δεν γίνονται μόνο για να διορθωθούν από τον καθηγητή, αλλά και για να ακουστούν και να σχολιαστούν από τους συμμαθητές μέσα στην τάξη.

Για αυτό το λόγο το Goethe-Institut προκηρύσσει πανελλήνιο διαγωνισμό με θέμα «Πώς θα ήταν, αν το σχολείο μας είχε tablets για το μάθημα;», στον οποίο 3 σχολεία θα κερδίσουν από ένα σετ με tablets για χρήση στο μάθημα. Το έπαθλο περιλαμβάνει μια βαλίτσα με ενσωματωμένο φορτιστή με 11 iPads, καλώδιο σύνδεσης με το διαδραστικό πίνακα καθώς και μια συσκευή Apple-TV, που συνδέει το διαδραστικό πίνακα με τις οθόνες των tablets των μαθητών.

Δικαίωμα συμμετοχής:

Δημόσια Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια στην Ελλάδα, στα οποία διδάσκονται Γερμανικά και πληρούνται οι εξής τεχνικές προϋποθέσεις:

- πρόσβαση στο διαδίκτυο στην τάξη των Γερμανικών
- διαδραστικός πίνακας, που χρησιμοποιείται και στο μάθημα των Γερμανικών

Διαδικασία:

Προθεσμία υποβολής αίτησης για τα σχολεία: Κυριακή, 31 Μαΐου 2015 Παρακαλούμε να αποστείλετε τα παρακάτω 3 διαφορετικά αρχεία σε ηλεκτρονική μορφή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Αρχείο 1: Αίτηση της Διεύθυνσης του Σχολείου
Απάντηση στο ερώτημα: Ποια αξία θα είχαν τα tablets στο σχολείο μας; (Σημειώνεται ότι σε διδακτικές ώρες, που τα tablets δε χρησιμοποιούνται για το μάθημα των Γερμανικών, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλα μαθήματα.)

Αρχείο 2: Αίτηση του καθηγητή Γερμανικών
Απάντηση στα ερωτήματα:
• Πώς θα μπορούσαν τα tablets να εμπλουτίσουν το δικό μου μάθημα Γερμανικών;
• Πώς θα μπορούσα με τη χρήση του tablet να ενισχύσω την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών μου;
• Πού έγκειται η αξία των tablets σε σχέση με άλλα μέσα;

Αρχείο 3: Αίτηση των μαθητών Γερμανικών
Σκεφθείτε τις παρακάτω ερωτήσεις και συζητείστε τις ιδέες σας με τους συμμαθητές σας:
• Τι θα άλλαζε στο μάθημά μας, εάν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε tablets;
• Πώς θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν τα tablets στο να μάθουμε Γερμανικά;
• Τι περισσότερο ή καλύτερο θα μπορούσαμε να έχουμε στο μάθημα των Γερμανικών με τα tablets σε σχέση με άλλα μέσα (π.χ. βιβλίο, CD, αφίσες, διαδραστικός πίνακας); Μπορείτε να γράψετε, να ζωγραφίσετε, να βγάλετε φωτογραφίες, να φτιάξετε ένα κολάζ ή ακόμα και να συνδυάσετε κάποια από τα παραπάνω, για να μας παρουσιάσετε τις σκέψεις σας.

Οι νικητές

Τα σχολεία που θα κερδίσουν στο διαγωνισμό θα ειδοποιηθούν στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ενώ οι βαλίτσες με τα tablets θα παραδοθούν στα σχολεία με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, 2015/2016. Στο έπαθλο συμπεριλαμβάνονται βοήθεια κατά την εγκατάσταση, τεχνικές οδηγίες και μια επιμόρφωση με θέμα «Το tablet στο μάθημα» για τον καθηγητή Γερμανικών και άλλους ενδιαφερόμενους καθηγητές.

Στο τέλος της επόμενης σχολικής χρονιάς τα σχολεία υποβάλουν μια σύντομη αναφορά, για το πως τα tablets αξιοποιήθηκαν στο μάθημα των Γερμανικών και γενικότερα στο σχολείο. Αυτή η αναφορά θα πρέπει να απευθύνεται στο Goethe-Institut και να κοινοποιηθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.