Κάτι που είχα χρόνια να το συναντήσω.
Είχα πολλά χρόνια να το συναντήσω στα ΙΕΚ και πιο συγκεκριμένα σε εξετάσεις προόδου. Ένας μαθητής μου έδωσε λευκή κόλλα στις εξετάσεις. Μου φάνηκε περίεργο. Πριν τις εξετάσεις, ένας άλλος μαθητής έλεγε ότι δεν είχε προλάβει να διαβάσει, κάθισε 10 λεπτά, διάβασε τις σημειώσεις και κάτι κατάφερε να γράψει. Σημάδι ότι τα θέματα που τους είχαμε βάλει δεν ήταν ιδιαίτερης δυσκολίας. Παρακολουθούσα τον μαθητή κατά την διάρκεια της εξέτασης. Του βγάζω το καπέλο που δεν έκανε καμία προσπάθεια να αντιγράψει. Είναι γνωστό, ότι ειδικά στην πρόοδο, η επιτήρηση είναι αρκετά χαλαρή, και τώρα με τα smartphones είναι αρκετά εύκολο να αντιγράψεις. Και όμως ο μαθητής δεν έκανε τίποτα. Περίμενε στωικά να περάσει η ώρα για να παραδώσει το γραπτό του. Μετά δεν είπε τίποτα. Θα μπορούσε να μονολογούσε ότι τα θέματα ήταν δύσκολα, ότι δεν τους το είχαμε παραδώσει στην τάξη, ότι δεν τους το είχαμε πει να το διαβάσουν κάτι που είναι η εύκολη δικαιολογία για να δικαιολογήσεις την λευκή κόλλα.
Ελπίζω ο μαθητής να μην έχει αποφασίσει να αφήσει το ΙΕΚ, και για αυτό τον λόγο έδωσε λευκή κόλλα. Το 01 που πήρε στο γραπτό του, δεν σημαίνει κάτι. Εάν γράψει 10 στις τελικές εξετάσεις θα περάσει. Το να γράψει 10 είναι σχετικά εύκολο. Λίγο διάβασμα, να απαντήσει σε «όλα» τα θέματα και όλα γίνονται. Ειδικά όταν έχεις εκτιμήσει την στάση του. Δεν ήξερε-δεν έγραψε. Δεν προσπάθησε να μας κοροϊδέψει. Εγώ αυτά τα εκτιμώ. Και όπως λέω και στους μαθητές μου, «βοηθήστε με, για να σας βοηθήσω» στις εξετάσεις. Οποίος κατάλαβε, κατάλαβε.