Ξεχώρισε ανάμεσα σε εκατοντάδες αιτήσεις και θα είναι ένας από τους μόλις 7 φοιτητές που θα συμμετέχει σε ερευνητικό πρόγραμμα στην Οξφόρδη.
Ο Αργύρης Κουμτζής είναι τυφλός από την βρεφική του ηλικία αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να τον σταματήσει και να τον εμποδίσει να αριστεύει σε ό,τι καταπιάνεται. Έχει κερδίσει διακρίσεις σε μαθητικές ολυμπιάδες, διαγωνισμούς φυσικής και αγώνες σκακιού πανελλαδικής εμβέλειας, ενώ στο σχολείο του στη Θεσσαλονίκη ήταν αριστούχος και παράδειγμα προς μίμηση.
Μιλώντας στο newsbeast.gr και τη Μαργαρίτα Τζαγκαράκη, ο Αργύρης είπε ότι ανέκαθεν ήθελε να σπουδάσει και το όνειρό του είναι να ασχοληθεί με την αστροφυσική και την έρευνα. Στο Λύκειο αποφάσισε ότι θα σπουδάσει Φυσική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Μαθητής ακόμα της Β’ Λυκείου, χτύπησε με ενθουσιασμό την πόρτα του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ, αναμένοντας στήριξη για την εισαγωγή του στο συγκεκριμένο Τμήμα. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε. Υπήρχε ένα πρόβλημα όχι για τον ίδιο, αλλά για το εκπαιδευτικό σύστημα: ήταν τυφλός.
Εν έτει 2014, το Τμήμα Φυσικής δηλώνει αντικειμενική αδυναμία να παράσχει στον τυφλό μαθητή τις ίδιες δυνατότητες σπουδών με τους βλέποντες φοιτητές. Ο λόγος ήταν ότι στο πρόγραμμα υπήρχαν εργαστήρια, και άρα το παιδί θα αντιμετώπιζε δυσκολίες στην παρακολούθησή τους, ενώ και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα κρίθηκε ότι δεν ήταν εύκολο να «μεταφραστούν» για έναν τυφλό φοιτητή.
Το θέμα του Αργύρη έφτασε στη Βουλή και στάθηκε η αφορμή να αλλάξουν οι διατάξεις που ίσχυαν, ανοίγοντας το δρόμο για όλα τα παιδιά με αναπηρία που επιθυμούν να σπουδάζουν στη σχολή της αρεσκείας τους.
Τον Οκτώβριο του 2014 έγινε και επίσημα φοιτητής στο ΑΠΘ και σύντομα φάνηκε η κλίση του στις φυσικές επιστήμες. Αλλά δεν σταμάτησε εκεί, αφού ο Αργύρης κατάφερε πρόσφατα να γίνει δεκτός σε ερευνητικό πρόγραμμα στην Οξφόρδη και μάλιστα είναι ένας από τους 7, ανάμεσα σε εκατοντάδες αιτήσεις που εστάλησαν, που έλαβε θετική απάντηση.
«Εκεί τα πανεπιστήμια έχουν οργανωμένες υπηρεσίες προσβασιμότητας, δηλαδή με το που μίλησα μαζί τους, μου είπαν κατευθείαν ότι θα κανονίσουν ό,τι χρειάζεται. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν ήταν μόνο οι προδιαγραφές ήταν και η νοοτροπία. Το παιδί δηλαδή αυτό που θα με επιβλέπει, είναι καθηγητής στην Οξφόρδη. Όταν επικοινώνησε μαζί μου μού είπε "πες μου πώς θα ξεπεράσουμε τα πρακτικά προβλήματα που υπάρχουν". Η ιδέα είναι "πώς τα ξεπερνάμε", όχι δεν τα ξεπερνάμε όπως έκαναν εδώ. Αυτό είναι το παράπονό μου. Δεν περίμενα να ξέρουν, να είναι ενημερωμένοι ήδη αλλά να έχουν την διάθεση να γκουγκλάρουν απλά να δουν τι γίνεται ρε παιδί μου σε άλλες χώρες σε άλλα πανεπιστήμια. Δεν έκαναν ούτε αυτό» λέει ο Αργύρης.
Για την Ελλάδα, λέει ότι «αυτό που έχει κάνει το κράτος με την δική μου περίπτωση, είναι ότι έχει αλλάξει το νόμο σχετικά με την εισαγωγή φοιτητών με διάφορες αναπηρίες στα πανεπιστήμια της χώρας. Ο καθένας πια μπορεί να μπει στο πανεπιστήμιο ανεξάρτητα με τι αναπηρία έχει. Αλλά αυτό είναι το ένα κομμάτι. Το άλλο είναι πώς μπορεί αυτός να εξασφαλιστεί ότι θα έχει πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου και στην ίδια τη γνώση που προσφέρεται εκεί. Κι όταν λέμε πρόσβαση, εννοούμε ισότιμη πρόσβαση. Αυτό είναι ένα κομμάτι που αυτή τη στιγμή είναι στο μηδέν για να μην πω στο μείον. Δεν έλυσαν το πρόβλημα επειδή άλλαξαν το νόμο και ανάγκασαν τα πανεπιστήμια να τους πάρουν όλους».
Και καταλήγει: «Εάν μπορούσα να στείλω ένα μήνυμα στα άτομα με αναπηρία είναι να βγουν από το σπίτι τους να προσπαθήσουν να κάνουν πράγματα στη ζωή τους, να μορφωθούν όσο μπορούν και από εκεί και πέρα εάν κάτι το αγαπάς πολύ και θες να το προσπαθήσεις εξαρτάται μόνο από σένα να το καταφέρεις».
Πηγή: alfavita.gr