Ελάχιστη βάση εισαγωγής και τμήματα που καταργούνται ή συγχωνεύονται


Tι θα ισχύσει από το 2021 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Σημαντικές αλλαγές  για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, οι οποίες θα ισχύσουν από τις πανελλαδικές του 2021. Οι αλλαγές αφορούν στον τρόπο υπολογισμού των μορίων και επίσης επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας, για κάθε μάθημα και επιστημονικό Πεδίο. Οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είχαν καταργηθεί για τις πανελλαδικές του 2020, γεγονός που προκάλεσε φέτος πλήθος προβλημάτων και έτσι του υπουργείο τους επαναφέρει για τις εξετάσεις του 2021 (και μετά)προκειμένου να καμφθούν τυχών αδικίες  για τους υποψήφιους, που θα πάρουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίζονται παρακάτω. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις τμημάτων, που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:

A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, 1ο Επιστημονικό Πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες:

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, 2ο Επιστημονικό Πεδίο:

θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο επιστήμες υγείας και ζωής:

α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. 4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής:

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Προτάσεις Συνόδου Πρυτάνεων προς το υπουργείο Παιδείας για τα ΑΕΙ

- Σημαντική αύξηση προσλήψεων προσωπικού όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων, με έμφαση στην προκήρυξη μόνιμων θέσεων καθαριότητας και φύλαξης.

- Δυνατότητα επαναπρόσληψης προσώπων μέσω ΑΣΕΠ.

- Αμεση έγκριση των Οργανισμών των ΑΕΙ όπως έχουν αποφασιστεί από τα Ιδρύματα, ανεξάρτητα από τους σε εκκρεμότητα σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας.

- Αύξηση της χρηματοδότησης της φοιτητικής μέριμνας ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψιν τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 (π.χ. πρόσληψη προσωπικού για απολυμάνσεις).Ειδική χρηματοδότηση για την ψηφιοποίηση των Πανεπιστημίων.

- Διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού και δίκαιου αλγόριθμου κατανομής της χρηματοδότησης των ΑΕΙ βασισμένου στις πραγματικές ανάγκες του Δημόσιου Πανεπιστημίου, με προτεραιότητα την άμεση αύξηση του προϋπολογισμού κατά 30%.

- Θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να αναθέτει ρητά και διοικητικό έργο στις δύο αυτές κατηγορίες προσωπικού και εκτός εργαστηρίων, σε Τμήματα.

- Τα μέλη ΔΕΠ έχουν και διοικητικό έργο.

- Ανάκληση των αποσπάσεων των μελών του διοικητικού προσωπικού προς το Υπουργείο Παιδείας.

- Αξιοπρεπή αύξηση του επιδόματος των πρυτανικών αρχών. Χρειάζεται επίσης επανεξέταση των ασυμβιβάστων.

- Οι συγγραφικές αμοιβές να μην προσμετρώνται μέσα στο μηνιαίο πλαφόν του Γενικού Γραμματέα, επιμεριζόμενες ανά μήνα.

- Η ουσιαστική απλοποίηση των διαδικασιών σχετικά με την πρακτική άσκηση των φοιτητών.

- Η καταβολή έκτακτης επιχορήγησης και θέσπιση όλων των απαραίτητων ρυθμίσεων για πρόσθετη παροχή υπηρεσιών και προσλήψεων (συμπεριλαμβανόμενης της καθαριότητας) προκειμένου τα Πανεπιστήμια να εφαρμόσουν τα υγειονομικά́ πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.

- Η ενίσχυση των Πανεπιστημίων με κάθε τρόπο έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η δια ζώσης και με πλήρη ασφάλεια πραγματοποίηση τουλάχιστον των εργαστηριακών ασκήσεων μπροστά στο ενδεχόμενο δεύτερου κύματος της πανδημίας.

- Δυνατότητα ίδρυσης Παραρτημάτων ΑΕΙ σε άλλες χώρες.