ΑΠΘ: Καρέ καρέ συλλήψεις και οι προσαγωγές, η χρήση χημικών και χειροβομβίδων κρότου λάμψης, οι τραυματισμοί
Με ένα «φιλμ επεισοδίων» και έντεκα «κινηματογραφικά καρέ» αποτυπώνονται στα σκαλιά της πλατείας Χημείου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κάποια από τα βίαια επεισόδια που έχουν σημειωθεί στον προαύλιο χώρου του πανεπιστημίου, μεταξύ της αστυνομίας και των φοιτητών.
Το θέμα παρουσιάζει το thesstoday.gr και είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον
Για ακόμη μία φορά τα σοκαριστικά περιστατικά αστυνομικής βίας εντός του πανεπιστημιακού χώρου ενέπνευσαν τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του τμήματος Καλών Τεχνών, να αναδείξουν με τον δικό τους ιδιαίτερο και πρωτότυπο τρόπο, ένα διαφορετικό κινηματογραφικό φιλμ μέσω του οποίου παρουσιάζεται η έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στο ΑΠΘ από τον Φεβρουάριο του 2021.
Όλα ξεκίνησαν όταν αστυνομικές δυνάμεις προχώρησαν σε έφοδο εντός του χώρου του κτιρίου της Πρυτανείας του ΑΠΘ, προκειμένου να διαλύσουν την κατάληψη που πραγματοποιούσαν φοιτητές. Ανάμεσα στις δημιουργίες βρίσκεται η εικόνα του φωτογράφου Δημήτρη Τοσίδη που αποτύπωσε την βίαιη σύλληψη ενός νεαρού διαδηλωτή, τον οποίο νωρίτερα αστυνομικοί των ΜΑΤ έσερναν στο έδαφος κρατώντας τον από το κεφάλι και τα χέρια.
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από τότε αποτελεί ένα «καζάνι που βράζει» καθώς έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες κινητοποιήσεις φοιτητών ενάντια στην αστυνομική βία, στις οποίες όπως φαίνεται και στα καρέ, δεν έλειψαν οι συλλήψεις και οι προσαγωγές, η χρήση χημικών και χειροβομβίδων κρότου λάμψης, οι τραυματισμοί φοιτητών και αστυνομικών και τα εκτεταμένα επεισόδια εντός του campus. Φτάνοντας στο σήμερα, το κλίμα στο πανεπιστήμιο παραμένει εκρηκτικό από την πλευρά των φοιτητών, λόγω της καθημερινής παρουσίας των διμοιριών ΜΑΤ στον χώρο της βιβλιοθήκης στο Βιολογικό, αλλά και της εγκατάστασης της πανεπιστημιακής αστυνομίας.
Από τα καρέ που ξεχωρίζουν, είναι αυτά που αποτυπώνουν τον φοιτητή Γιάννη Ντουσάκη πεσμένο στο έδαφος, καθώς στις 26 Μαΐου τραυματίστηκε από χειροβομβίδα κρότου λάμψης κατά την διάρκεια κινητοποίησης που εξελίχθηκε σε σοβαρά επεισόδια μπροστά από τη Σχολή Θετικών Επιστημών. Το στιγμιότυπο πέρα από την τοιχογραφία της πρωτότυπης φωτογραφίας, παρουσιάζεται και σε δεύτερη, όπου το πρόσωπο του νεαρού φοιτητή, έχει αντικατασταθεί με αυτό ενός ελληνικού γλυπτού, μερικώς κατεστραμμένου και με αίματα.
Οι τοιχογραφίες που παρουσιάζονται είναι φωτογραφίες των: Χρήστος Καρράς, Craig Wherlock, Δημήτρης Τοσίδης και Αλέξανδρος Λιτσαρδάκης.
Σημειώνεται πως ανάλογη τοιχογραφία με την παραπάνω είχε δημιουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2021 η Andrea Luis, Ισπανίδα καλλιτέχνης, φοιτήτρια καλών τεχνών, η οποία ωστόσο έμεινε στον εξωτερικό τοίχο του κτιρίου των τμημάτων Νομικής και Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών για μόλις δύο ημέρες.
Η Andrea μιλώντας στο ThessToday.gr, εξήγησε πως ήθελε να συνδυάσει δύο μέρη της ελληνικής κοινωνίας, μιλώντας για την αστυνομική βία και τον τουρισμό. «Επέλεξα την εικόνα που ήξερα πως όλοι θα θυμούνται από το πανεπιστήμιο. Από την άλλη μεριά, σε οποιοδήποτε τουριστικό μέρος της Ελλάδας, υπάρχουν εικόνες κάποιου τυχαίου ελληνικού τοπίου ή ανθρώπων σε παραδοσιακά έθιμα, με φράσεις τόσο ξεπερασμένες, όπως «η αυθεντική Ελλάδα» ή «Η Ελλάδα είναι…», κι για αυτό χρησιμοποίησα την έκφραση των τουριστικών κυβερνητικών διαφημίσεων «Greece All Time Classic».
Πηγή: AlfaVita