Φέτος η Ελλάδα επιστρέφει στις πρώτες θέσεις του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Νέων Επιστημόνων μετά από 26 χρόνια με τους eΑιμοδότες από την Κομοτηνή
Στον 33ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Νέων Επιστημόνων 2022 (#EUCYS2022) που πραγματοποιήθηκε στο Leiden της Ολλανδίας από 13 έως 18 Σεπτεμβρίου 2022 παρουσιάστηκαν 85 διαφορετικά projects από 132 νέους επιστήμονες, 14 έως 20 ετών από 33 χώρες.
Οι e-Αιμοδότες , Άγγελος -Μιχαήλ Χουβαρδάς 18 χρονών, (μαθητής της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ- Ν. Αφρική) και Λέανδρος Κουρτίδης 17 χρονών, μαθητής Λυκείου από την Κομοτηνή, με το πρότζεκτ τους E-AIMODOTES/INFORMATION SYSTEM AND IMMEDIATE NOTIFICATION OF BLOOD DONATION NEEDS, μέλη της εθνικής αντιπροσωπείας της Ελλάδας, αξιολογήθηκαν θετικά από 17 διεθνείς κριτές και κατέκτησαν την 3η θέση σε έναν Ευρωπαϊκό διαγωνισμό με συμμετοχές εξαιρετικά υψηλού επιπέδου. Ο Διαγωνισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για Νέους Επιστήμονες (EUCYS) είναι η σημαντικότερη έκθεση μαθητικής επιστήμης στην ΕΕ, που παρουσιάζει τα καλύτερα επιστημονικά επιτεύγματα των μαθητών στην ΕΕ και πέρα από αυτήν.
Όπως δηλώνει ο Δρ Βλάχος Γεώργιος (Συντονιστής Εκπαίδευσης, Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στο Γιοχάνεσμπουργκ):
Κάθε χρόνο, η εκδήλωση συγκεντρώνει πολλά υποσχόμενους, ταλαντούχους μαθητές και έξυπνα νέα μυαλά (14-20 ετών) από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, για να παρουσιάσουν τα έργα τους σε μια επιτροπή διεθνών κριτών. Έχει θεσπιστεί ως ο θεσμός για την ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής επιστημονικής κοινότητας συνδέοντας την επιστημονική έρευνα και καινοτομία των νέων με την πρόθεση για βελτίωση της ποιότητας της ζωής και την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Ο Διαγωνισμός αποτελεί μέρος των δράσεων Διεύρυνσης Συμμετοχής και Διάδοσης της Αριστείας που χρηματοδοτούνται από το Horizon Europe: το βασικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία.
Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ της επιστήμης και της κοινωνίας, της υπεύθυνης έρευνας και της καινοτομίας και για την προώθηση της ανάδυσης ενός Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας και της Ένωσης Καινοτομίας. Οι δυο μαθητές από την Κομοτηνή, τη Θράκη, με την αγάπη τους για την έρευνα και την τεχνολογία που διέπεται από τις αξίες της κοινωνικής προσφοράς και του εθελοντισμού και τη διάκρισή τους, μας κάνουν περήφανους καταδεικνύοντας ότι η παιδεία είναι κάτι πολύ πιο ευρύ από την τυπική εκπαίδευση. Ο νέος/ η νέα που έχει λάβει παιδεία, έχει μάθει να σέβεται και να τιμά την ανθρώπινη ζωή.
Ο καθένας μυείται στην ουσιαστική παιδεία μέσα από συνεχή τριβή με τις θεμελιώδεις ανθρώπινες αξίες της αγάπης και προσφοράς στο συνάνθρωπο, αξίες και αρχές τις οποίες μπορεί να εμφυσήσει το σχολείο ως κοινωνικός θεσμός . Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας ! Ως Έλληνες και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας νιώθουμε μόνο εθνική περηφάνεια και αισιοδοξία!
Περισσότερα για το πρότζεκτ εδώ
Πηγή: AlfaVita