Ο υπουργός Παιδείας ξεκαθαρίζει την κατάσταση


 

Ο υπουργός Παιδείας ξεκαθαρίζει την κατάσταση

 

«Θέσεις κλάδων ή ειδικοτήτων ΠΕ ή ΤΕΙ καλύπτονται επίσης, και από κατόχους πτυχίων ή τίτλων τριτοβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν αποκτηθεί σε χώρες μέλη της Ε.Ε στους οποίους έχει χορηγηθεί είτε πράξη αναγνώρισης επαγγελματικής ισοτιμίας από το Συμβούλιο Ισοτιμιών του π.δ. 165/2000 είτε απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής εκπαίδευσης από την αρμόδια αρχή του π.δ 231/1998 όπως αυτά ισχύουν κάθε φορά».

 

Τα παραπάνω ανέφερε ο κ. Λοβέρδος σε γραπτή του απάντησή σε ερώτηση για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης τρίτων χωρών που παρέχονται από κολλέγια.

 

Επίσης ο Υπουργός Παιδείας μεταξύ των άλλων  τόνισε ότι το ΣΑΕΠ είναι αρμόδιο:

 

Α) για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων τα οποία έχουν αποκτηθεί σε κράτος-μέλος της Ε.Ε και τα οποία αντιστοιχούν σε νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα στην Ελλάδα σύμφωνα με ΠΔ καθώς και

 

Β) για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης, όταν πρόκειται για πτυχίο πρώτου κύκλου, μικρότερο τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης όταν πρόκειται για μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης και τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης όταν πρόκειται για διδακτορικό κύκλο σπουδών άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.

 

Το ΣΑΕΠ στο πλαίσιο των ως άνω αρμοδιοτήτων του, εξετάζει κατά περίπτωση, αν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, κατόπιν υποβολής αιτήσεως και πλήρους φακέλου από πλευράς ενδιαφερομένου.

 

Επίσης γίνεται γνωστό ότι η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους-μέλους της ΕΕ με  αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, παρέχει στο δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσεις στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, εκτός των περιπτώσεων που απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως θέσεις  καθηγητών ΑΕΙ ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού».

 

Κατά την έννοια της ως άνω διάταξης, κάτοχος πράξης του ΣΑΕΠ για την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας αλλοδαπού μεταπτυχιακού τίτλου , οφείλει να τύχει της ίδιας ακριβώς αντιμετώπισης που προβλέπεται και για τον κάτοχο μεταπτυχιακού τίτλου ελληνικού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

 

 Αντιδράσεις για την ίδρυση νέας Πανεπιστημιακής Σχολής

Αφορούν την Αρχιτεκτονική Ιωαννίνων

 

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η ίδρυση νέων Ανωτάτων Σχολών από τον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο, παρά τα όποια προβλήματα εμφανίζονται το τελευταίο διάστημα από την υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων. 

 

Οι αντιδράσεις αφορούν στη νέα σχολή Αρχιτεκτονικής -την έβδομη στη χώρα- στα Ιωάννινα και το νέο τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Κοζάνη. Η απόφαση του υπουργού Παιδείας δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ της 23ης Ιουλίου.

 

Το σχέδιο του Ανδρέα Λοβέρδου, όμως, προκαλεί ήδη αντιδράσεις. Όπως σημειώνει η εφημερίδα Καθημερινή, οι πανεπιστημιακοί μιλούν για «αποφάσεις που υπηρετούν λαϊκίστικες, πελατειακές λογικές εκ μέρους της κυβέρνησης».

 

 

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας δεν απαντά επί της ουσίας, περιοριζόμενο να «δείξει» προς την πλευρά του προκατόχου του υπουργού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, λέγοντας ότι το σχέδιο «ήταν δρομολογημένο από την προηγούμενη ηγεσία».