Για να μην τα κάνεις κι εσύ
Για να μην τα κάνεις κι εσύ
Τα social media είναι πλέον κάτι περισσότερο από ένα trend. Είναι «τρόπος ζωής» για μεγάλο μερίδιο χρηστών αλλά και σημαντικό εργαλείο για κάθε marketer. Οι περισσότεροι social media managers λειτουργούν με τη σιγουριά πως κατέχουν καλά το κομμάτι της social στρατηγικής, πάντα όμως υπάρχουν παγίδες στις οποίες μπορεί όλοι να πέσουμε κάποια στιγμή. Εάν θέλετε να ενισχύσετε τη digital πλευρά της στρατηγικής marketing που ακολουθείτε, δείτε ποια είναι τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν αρκετοί συνάδελφοί μας στα social media.
1. Λογοκρίνουν τις συζητήσεις
Όταν το brand σας λαμβάνει αρνητικά σχόλια ή υφίσταται κριτική στα social media, μπαίνετε στον πειρασμό να φιλτράρετε όσα γράφονται, προκειμένου να ελέγξετε το περιεχόμενο που βλέπουν οι χρήστες στη σελίδα σας και να διασώσετε το brand name σας. Αυτό όμως είναι κάτι που δεν αρέσει στους πελάτες σας. Θέλουν να ξέρουν πως η φωνή τους ακούγεται αλλά και ότι και εκείνοι μπορούν να ξέρουν τα πάντα γύρω από εσάς και τη γνώμη των υπολοίπων για την εταιρεία σας. Αντί να σβήνετε τα αρνητικά ή προσβλητικά σχόλια, μπείτε στη διαδικασία να τα «ακούσετε», να κατανοήσετε γιατί μπορεί να υπάρχουν τέτοιου είδους σχόλια για εσάς και να απαντήσετε σε αυτά με ευγενικό τρόπο.
2. Λειτουργούν παραπλανητικά
Είναι φορές που νιώθετε «χαμένοι» ανάμεσα σε τόσα άλλα brands στα social media. Συνεχώς δίνετε μάχη ώστε για να είστε ένα βήμα μπροστά. Σας περνούν απ’το μυαλό πολλοί τρόποι «διάσωσης» προκειμένου να κερδίσετε το προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών σας . Η λύση, όμως, σίγουρα δεν είναι το να δημιουργήσετε fake profiles ή personas στα social media και να αρχίσετε να μοιράζεστε περιεχόμενο και υλικό που θα θέλατε να δημοσιεύουν οι χρήστες για εσάς. Οι καταναλωτές θέλουν να εμπιστεύονται τα brands που ακολουθούν και να γνωρίζουν πως αυτά τους προσφέρουν το 100% της αλήθειας για οτιδήποτε τα αφορά. Μια μόνο φορά που ένας χρήστης θα νιώσει παραπλανημένος από εσάς είναι αρκετή για να χάσει την εμπιστοσύνη του στο brand σας.
3. Λειτουργούν μόνο προωθητικά
Οι χρήστες «ακολουθούν»ένα brand στα social media με σκοπό να μαθαίνουν γι’αυτό, να χτίσουν μια σχέση μαζί του και να αποκτήσουν μια μοναδική εμπειρία με το συγκεκριμένο brand. Δεν θέλουν να ακολουθούν ένα brand που λειτουργεί καθαρά διαφημιστικά απέναντί τους. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίον στα social media accounts σας δεν θα πρέπει να αναφέρεστε αποκλειστικά και μόνο στην εταιρεία και στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Προσπαθήστε να συνδυάσετε το περιεχόμενο που προέρχεται από το site σας και αφορά το brand σας, με content από άλλα sites, σχετικό με θέματα για τα οποία γνωρίζετε ότι οι χρήστες σας θα ενδιαφέρονται. Μια εξαιρετική ιδέα είναι το να αναδημοσιεύετε περιεχόμενο που έχουν δημοσιεύσει (είτε για εσάς είτε όχι) οι χρήστες σας. Έτσι τους κρατάτε engaged και ταυτόχρονα ξέρουν πως τους έχουν την προσοχή σας.
4. Δε χρησιμοποιούν ύφος που ανταποκρίνεται στο κοινό τους
Είτε λόγω έλλειψης χρόνου είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο, ορισμένοι social media managers δεν δίνουν τη δέουσα προσοχή στον τρόπο με τον οποίο γράφουν στις συνομιλίες τους με τους χρήστες, inbox messages/comments. Κάθε brand οφείλει να χρησιμοποιεί τη γλώσσα και το ύφος που το αντιπροσωπεύει. Αλλιώς θα επικοινωνήσει με τους users ένα ειδησεογραφικό site, το οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιήσει έναν σοβαρό και τυπικό τόνο γραφής και αλλιώς ένα brand FMCG προϊόντων που μπορεί για παράδειγμα να απευθύνεται σε έφηβους και χρειάζεται να μιλήσει μαζί τους σε φιλικό και νεανικό ύφος. Σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει ένα brand, σε όποια κατηγορία και να ανήκει, να γράφει με greeklish, ακόμη κι αν απευθύνεται σε teenagers. Ο νεανικός και φιλικός τόνος είναι αρκετός, γραμμένος όμως με ελληνικούς χαρακτήρες.
5. Δεν συμμετέχουν σε συζητήσεις στα social media
Το γεγονός ότι το account σας εκπροσωπεί την εταιρεία σας και όχι εσάς προσωπικά, δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να έχει τη δική του προσωπικότητα στον social χώρο. Απεναντίας, μην παραλείπετε να δίνετε το προσωπικό σας στίγμα στους fans σας. Όταν κάποιος κάνει like στη σελίδα σας ή κάνει RT σε ένα tweet σας, ευχαριστήστε τον. Εάν νιώθετε πως μπορείτε να προσφέρετε τις γνώσεις και την εμπειρία σας με κάποιον που ενδιαφέρεται γι’ αυτό και ψάχνει σχετική πληροφόρηση, κάντε το! Μην φοβάστε να εξωτερικεύσετε την προσωπικότητα του brand σας και να γνωριστείτε με τους followers σας. Άλλωστε, αυτός είναι και ο σκοπός των social media. Μην ξεχνάτε όμως πως οι users θέλουν να «δουν» την προσωπικότητα του brand και όχι του social media manager που «κρύβεται» πίσω από αυτό.
Τα παραπάνω είναι μερικά τυπικά λάθη που κάνουν αρκετοί marketers, τα οποία όμως ενδέχεται να στοιχίσουν πολλά στο reputation του brand τους, ενώ είναι ζητήματα που εύκολα μπορούν να αποφευχθούν. Δίνοντας τη δέουσα προσοχή, και έχοντας ως κύριο στόχο μας το user satisfaction, θα δείτε πως τελικά δεν είναι και τόσο δύσκολο να αποφύγουμε τα παραπάνω λάθη.
Πηγή:suit.gr