Σπάσε τον πάγο, ξεκίνα small talk!


Σύμφωνα με έρευνα, το small talk στα γραφεία ξεθωριάζει, επειδή οι νεότεροι εργαζόμενοι αισθάνονται πιο άνετα να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου. Μια δημοσκόπηση, σε 2.000 εργαζόμενους ενήλικες, διαπίστωσε ότι το 74% δυσκολεύεται να κάνει μια μικρή κουβέντα με συναδέλφους στην κουζίνα ή στο ασανσέρ.

Σχεδόν οι μισοί από αυτούς (48%) παραδέχονται ότι χρησιμοποιούν το WhatsApp, το Teams ή το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επειδή είναι πιο βολικό ακόμη και αν κάθονται κοντά στον συνομιλητή τους. Συνολικά, το 27% δηλώνει ότι αισθάνεται πιο άνετα να επικοινωνεί διαδικτυακά παρά αυτοπροσώπως.

Ωστόσο, αυτό είναι πιο έντονο μεταξύ των νεότερων εργαζομένων, καθώς το 40% της Gen Z αισθάνεται έτσι, σε σύγκριση με το 33% των Millennials και το 24% της Gen X. Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 40% των νέων ενηλίκων δήλωσε ότι το small talk είναι «σαν να μαθαίνεις μια νέα γλώσσα», λόγω του ότι είναι πιο εξοικειωμένοι με την απομακρυσμένη και ευέλικτη εργασία.

Προέκυψε επίσης ότι το 27% λυπάται τους «νεοφερμένους» του γραφείου που δεν χρειάστηκε ποτέ να μάθουν την τέχνη της κουβέντας στο χώρο εργασίας - με το 41% της Gen Z, ηλικίας έως 28 ετών, να το πιστεύει αυτό.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας το 28% αποφεύγει να περπατήσει στην κουζίνα του γραφείου για να αποφύγει να μιλήσει σε κάποιον. Ενώ το 13% όσων το τολμούν, βάζουν γρήγορα το φαγητό τους στο φούρνο μικροκυμάτων και απομακρύνονται μέχρι να τελειώσει, καθώς έχουν άγχος να συνομιλήσουν με κάποιον συνάδελφο.

Για ορισμένους, μια συζήτηση έρχεται φυσικά, αλλά για πολλούς, είναι αυτές οι μικρές, καθημερινές ανταλλαγές - οι μικροστιγμές σύνδεσης - που βοηθούν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και σχέσεων. Αυτές οι στιγμές δεν είναι μόνο καλές για την εργασιακή κουλτούρα αλλά είναι ευεργετικές και για την ευημερία μας.

Παρά το πιθανό άγχος που μπορεί να προκαλεί μια μικρή κουβέντα, είναι σαφές ότι η κατά πρόσωπον επικοινωνία με τους συναδέλφους έχει θετικό αντίκτυπο, καθώς το 38% δηλώνει ότι ωφελεί τη διάθεση και την ευεξία τους και ότι πυροδοτεί συναισθήματα χαλάρωσης, ευτυχίας και αυτοπεποίθησης μετά από μια θετική συζήτηση.

Έτσι, δεν είναι περίεργο που το 51% πιστεύει ότι η συζήτηση στο γραφείο βελτιώνει την επικοινωνία, αυξάνει τα επίπεδα χαράς του εργατικού δυναμικού (49%) και βελτιώνει το ηθικό της εταιρείας (48%). Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μέσω της κουβέντας γνωρίζεις κάποιον περισσότερο (59%), αυξάνεις την αυτοπεποίθησή σου (48%) και γίνεσαι πιο ετοιμόλογος (47%).