«Αν θέλεις να τα καταφέρεις, μπορείς να τα καταφέρεις οπουδήποτε στο πλανήτη.  Εύκολα δεν είναι πουθενά»


Ο Νίκος Καβούνης είναι ένας νέος άνθρωπος που εκτιμά και σέβεται το κρασί. Συνομιλήσαμε μαζί του για τον οίνο, τη διάδοσή του και την ενίσχυση του προϊόντος, τόσο στην εγχώρια, όσο και στην παγκόσμια αγορά, μέσα από το project που τρέχει μέσα στη θερμοκοιτίδα νέων επιχειρηματιών Orange Grove στην Αθήνα (μία πρωτοβουλία της ολλανδικής πρεσβείας - να τα βλέπουμε αυτά) και περικλείει όλα τα παραπάνω στοιχεία.


Συνέντευξη: Κέλλυ Παπακωνσταντίνου

Σε τί ακριβώς αφορά το πρότζεκτ σου; Ποια είναι όλη η γραμμή διαδικασιών που ακολουθείς και ποιο είναι το αποτέλεσμα που περιμένεις;

Το project μου αφορά τις εξαγωγές ελληνικού κρασιού, το product management γύρω από τις ετικέτες που θα δουλεύω και τον οινοτουρισμό. Για το τελευταίο θα συμμετέχω στην έκθεση τουρισμού της Ολλανδίας – Vakantiebeurs.  Επίσης θα ακολουθήσουν πολλές δράσεις προς καταναλωτές, όπως και για εκπαίδευση.

Γυρίζουμε τον χρόνο τρία χρόνια πίσω; Που είσαι, τι κάνεις, σε τι στοχεύειΠριν από τρία χρόνια, ήμουν ακριβώς 25 χρονών, τέτοια εποχή. Είμαι στην Ελλάδα, στο brand management του ποτού Jägermeister και παράλληλα τελείωνα το BSC μου ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, ενώ ήδη είχα αρχίσει το μεταπτυχιακό μου ΜSc. Οι στόχοι μου ήταν τότε, να βλέπω ένα προϊόν να ανθίζει βάζοντας το μεράκι μου, και να τελειώσω τις σπουδές μου το συντομότερο δυνατόν.

Πότε και πως ακριβώς σου ήρθε η ιδέα για την ενασχόληση με τον οίνο; Τι σημαίνει το εν λόγω προϊόν για σένα και πως πιστεύεις ότι το αντιλαμβάνεται το ελληνικό κοινό;

Η ενασχόληση με τον οίνο είναι το μεγάλο μου όνειρο. Η ιδέα προέκυψε τα προηγούμενα χρόνια, όταν ένιωσα ότι θέλω να υποστηρίξω το rebranding της χώρας μας, και βρήκα το ελληνικό κρασί το ιδανικό μέσο για να το πετύχω. Το ελληνικό κοινό το αντιλαμβάνεται ποικιλοτρόπως. Υπάρχει τάση με νέα wine bars σε πόλεις ανά την Ελλάδα, όπου ο κόσμος έρχεται σε επαφή με ελληνικές και διεθνείς ποικιλίες κρασιού, καθώς επίσης και bars που όλο και περισσότερο τα εντάσσουν στον κατάλογό τους. Σε γενικές γραμμές, γίνεται πιο ελκυστικό διότι είναι πιο οικονομικό σε σχέση με ένα σκληρό αλκοολούχο ποτό, είναι elegant και έχει ποιότητα. Παράλληλα, όλο και περισσότεροι επαγγελματίες στον κλάδο των τροφίμων και ποτών εκπαιδεύονται σε σχολές υψηλού κύρους όπως το W.S.P.C.

Και εκτός Ελλάδος; Πώς οι αγορές του εξωτερικού γνωρίζουν το κρασί; Μπορούν να το εντάξουν στη ζωή τους κατά τον ίδιο τρόπο με εμάς;

Γενικά, εκτός Ελλάδος υπάρχουν αρκετές χώρες που έχουν περισσότερη παιδεία στο κρασί από ότι εμείς, και υπάρχουν πολλοί λόγοι πίσω από αυτό. Υπάρχουν χώρες που τώρα ανακαλύπτουν το κρασί από την άλλη πλευρά. Ναι, σαφώς και μπορούν.   

Πόσο εύκολο είναι να κυνηγήσει κανείς σήμερα τους στόχους του; Ποια συμβουλή θα έδινες σε οποιονδήποτε ξεκινάει κάτι δικό του;

Γενικά θεωρώ ότι, αν θέλεις να τα καταφέρεις, μπορείς να τα καταφέρεις οπουδήποτε στο πλανήτη.  Εύκολα δεν είναι πουθενά. Η πίστη και το όραμα είναι αυτό χρειάζεται να έχεις. Η συμβουλή μου είναι να μην αδρανοποιείται ο οποιοσδήποτε από τις σημερινές καταστάσεις. Η απάντηση του να είναι το έργο του. Να βρει τι πραγματικά αγαπά, να βλέπει φως μέσα από αυτό που θέλει να κάνει και να τρέξει κατευθείαν πάνω του. Μη φοβηθεί πουθενά.