Το Frink είναι μια δωρεάν εφαρμογή που σου δίνει την ευκαιρία να κερδίσεις ένα δωρεάν ποτό κάθε βράδυ!
Το Frink είναι μια λύση, μια εφαρμογή για χρήστες smart phone συσκευών που τους βοηθάει να ανακαλύπτουν νέα μέρη στην πόλη τους και να βγαίνουν κάθε μέρα, έχοντας την ευκαιρία να κερδίσουν ένα δωρεάν ποτό την ημέρα. Κάτι τόσο απλό, χωρίς check in χωρίς περίπλοκες διαδικασίες. Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να κατεβάσει την εφαρμογή και να γραφτεί εντελώς δωρεάν είτε μέσω facebook είτε μέσω e-mail.
Μόλις μπει στην εφαρμογή κουνάει το shaker που του εμφανίζεται και βλέπει εάν κερδίζει, καθώς και τα διαθέσιμα μαγαζιά που δίνουν frinks. Βλέπει πληροφορίες για τα μαγαζιά αυτά, διαλέγει ο ίδιος ποιό προτιμάει και κρατάει το frink του. Μόλις πάει στο μαγαζί και παραγγείλει δείχνει το δωρεάν κουπόνι του και το μαγαζί το εξαργυρώνει.
Το Frink έχει συμμετάσχει και βραβευθεί σε διαφόρους διαγωνισμούς (Crazy Business Idea, Ennovation κ.α.) και έχει επιλεχθεί να συμμετάσχει σε διάφορα τεχνολογικά και start-up συνέδρια όπως το Web Summit 2015 στην Ιρλανδία και Wolves Summit 2016 στην Πολωνία. Για το Frink μιλήσαμε με τον Κωνσταντίνο Γέρο. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Η ιδέα ξεκίνησε από τον συνεταίρο και CEO Στέφανο Πρόκο. Κάποια στιγμή περίμενε σε μια μεγάλη αλυσίδα καφέ που είχε free coffee day. Σε τέτοιες μέρες, εκατοντάδες άτομα περιμένουν στην ουρά προκειμένου να καταφέρουν να πάρουν ένα δωρεάν δείγμα καφέ. Όποιος έχει βρεθεί σε μέρες open coffee day ξέρει ότι επικρατεί ένας πανικός, το προσωπικό να τρέχει και να μην φτάνει, στο κατάστημα γίνεται ένας χαμός, και όλα αυτά απλά για να πάρει ο κόσμος το δωρεάν. Φυσικά όσο δυνατή και αν είναι η δύναμη του δωρεάν, η αίσθηση που σου μένει από το μαγαζί δεν είναι ωραία. Οπότε από συζητήσεις σκεφτήκαμε πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτό το δωρεάν που δέχεται ο καταναλωτής, το οποίο έχει πολύ μεγάλη αξία για αυτόν και να γίνει με τέτοιο τρόπο από την επιχείρηση, που να της προσφέρει τόσο άτομα που θα μείνουν στην επιχείρηση όσο και μια σωστή εικόνα. Μέσα από συζητήσεις φύγαμε από την ιδέα του καφέ και πήγαμε στο ποτό, που έχει πολύ μεγαλύτερη αξία για τον καταναλωτή αλλά και πολύ μεγάλα περιθώρια κέρδους για τους επιχειρηματίες του κλάδου.
Οι προσδοκίες βήμα με το βήμα μεγάλωναν και μεγαλώνουν. Πρώτα να βρούμε την ομάδα για να το κάνουμε πραγματικότητα. Μετά να το κάνουμε πραγματικότητα και να βγούμε στην αγορά, κάτι που από μόνο του είναι πολύ δύσκολο. Και φυσικά με το που βγούμε στην αγορά να μεγαλώσουμε και να επεκταθούμε σωστά και με σταθερά βήματα, το στάδιο δηλαδή που βρισκόμαστε τώρα.
Απευθυνόμαστε σε δύο διαφορετικά κι εξίσου σημαντικά κοινά. Από την μία πλευρά είναι οι χρήστες μας δηλαδή άτομα που χρησιμοποιούν smartphones και ψάχνουν εύκολους και οικονομικούς τρόπους για να βγουν πιο πολύ έξω και να ανακαλύπτουν νέα μέρη για την διασκέδαση τους. Είτε αυτοί είναι φοιτητές, είτε νέοι ενήλικες με τις πρώτες τους δουλειές και λίγο χρόνο, είτε οποιοσδήποτε απλά θέλει να βγει λίγο παραπάνω. Από την άλλη πλευρά έχουμε τις επιχειρήσεις του κλάδου οι οποίες λόγω της παρατεταμένης κρίσης ψάχνουν για τις λύσεις και τα εργαλεία που μπορούν να τις βοηθήσουν. Κι εδώ μπαίνει το Frink. Είναι μια απλή και πρακτικά ανέξοδη λύση για αυτούς, να προσελκύσουν νέα κίνηση μέσα στην επιχείρηση τους.
Οι στόχοι μας είναι το επόμενο διάστημα να μεγαλώσουμε ακόμα πιο πολύ στις πόλεις που έχουμε ήδη παρουσία (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Μύκονο) να επεκταθούμε σε άλλες πόλεις τις χώρας (ακολουθούν Πάτρα, Κρήτη, Λάρισα, Πάρος κ.α.) αλλά και οι πρώτες μας συμφωνίες για επέκταση στο εξωτερικό (ήδη σε συζητήσεις για Πολωνία, Κολομβία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ρωσία αλλά και Νέα Ζηλανδία). Το όραμα μας είναι σε κάποιο σημείο, και αφού θα έχουμε προσθέσει και παραπάνω υπηρεσίες που έχουμε στα σχέδια μας, να είμαστε η λύση κι η επιλογή για κάποιον όταν σκέφτεται που και πως θα βγει σήμερα.
Ο τρόπος δουλειάς σε αρκετά σημεία είναι διαφορετικός από αυτόν που είχαμε σε προηγούμενες εταιρίες, πολυεθνικές και μη, που δουλεύαμε. Κυρίως, είναι διαφορετική η νοοτροπία και η κουλτούρα. Στην ευρύτερη ομάδα του Frink αυτή τη στιγμή είμαστε 10-11 άτομα. Όπως καταλαβαίνετε, κάποιοι δουλεύουν και εκτός ή σε άλλα γραφεία (κάποιοι έχουν ακόμα και κάποια «πρωινή» δουλειά) οπότε η απομακρυσμένη επικοινωνία είναι κλειδί για την ομάδα μας. Αυτό το καταφέρνουμε, πέρα φυσικά από τα κλασσικά τηλέφωνο, email, skype, facebook, με εργαλεία όπως το Slack, Asana, Google Drive κ.α. που μας έχουν λύσει τα χέρια σε πολλά θέματα.
Δεν νομίζω ότι κανένας που είναι στον χώρο μπορεί να πει ότι το κράτος δίνει κίνητρα. Απεναντίας, δημιουργεί εμπόδια και προβλήματα. Το κράτος, εφόσον δεν μπορεί να βοηθήσει, θα έπρεπε να μην μπλέκεται στα πόδια μας, ειδικά στην αρχή. Να αφήνει τις startups να μπορέσουν να πατήσουν στα πόδια τους κι όχι να τους τα κόβει από νωρίς, χωρίς πραγματικά να κερδίζει και κάτι ουσιώδες. Βέβαια, θα πρέπει να καταρρίψω λίγο τον μύθο του τέρατος της γραφειοκρατίας. Σίγουρα, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όπως σε άλλες χώρες του εξωτερικού αλλά δεν είναι και τόσο τραγικά όσο ακούγονται. Αν από την πλευρά σου είσαι σωστά προετοιμασμένος και όχι με το σκεπτικό ότι είναι όλα χάλια, τότε θα αντιμετωπίσεις ελάχιστα έως καθόλου προβλήματα. Εμείς από την πλευρά μας, δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ κάποιο πρόβλημα, μέχρι τώρα έστω, και πάντα οι γραφειοκρατικές δουλειές πραγματοποιούνταν γρήγορα. Το νέο ΕΣΠΑ από την πλευρά του δεν ήταν καθόλου φιλικό και με πολλά εμπόδια για start-ups που έχουν ήδη πάρε νομική μορφή τους τελευταίους μήνες. Επίσης ο τρόπος απόδοσης του κεφαλαίου δεν είναι καθόλου χρήσιμος για μια start-up που βρίσκεται στα πρώτα της βήματα και δεν έχει ρευστότητα και κεφάλαιο.
Είμαστε σε συζητήσεις με διάφορους επενδυτές (VC, angels investors) για κάποια πιθανή επένδυση. Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο κάποιος το φαντάζεται να τους προσεγγίσεις, ειδικά στην Ελλάδα που δεν είναι και πάρα πολλοί. Τα βήματα για να τους προσεγγίσει κάποιος είναι απλά. Με ένα απλό research μπορεί κάποιος να τους βρει και να τους στείλει ένα email με ένα πληροφοριακό deck. Επιπρόσθετα μπορεί να τους γνωρίσει σε κάποιο event ή συνέδριο από τα πολλά που γίνονται και συμμετέχουν. Οι πιο πολύ που γνωρίζουμε είναι πάντα ανοιχτοί στο να ακούσουν νέες ιδέες και να δώσουν feedback. Μέσα από networking πάντα βγαίνουν επαφές οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν.
Για κάποιους ίσως να είναι και μόδα το να λένε ότι «είμαι» ή «έχω» κι ένα startup. Βέβαια, για εμένα δεν είναι σωστή νοοτροπία να το βλέπει κάποιος σαν κάτι περαστικό ή χόμπι. Χρειάζεται πολύ δουλειά, πολλές ώρες, θυσίες και προσήλωση οπότε πρέπει να έχεις κι έναν στόχο να πετύχεις για να μπεις σε αυτή την διαδικασία. Παρόλα αυτά, η νέα γενιά μαθαίνει και βλέπει αυτή την νοοτροπία πλέον και μέσα στις σπουδές τους, πριν 8-10 χρόνια δεν υπήρχαν καν έννοιες σαν επιχειρηματικότητα και startup ούτε εντός ούτε εκτός πανεπιστήμων, και είναι σίγουρα ένα καλό εφόδιο. Οπότε ακόμα και μόδα να είναι για κάποιους, σε αυτούς που θα παραμείνει σαν νοοτροπία θα είναι σίγουρα κάτι πολύ θετικό.
Όταν κάποιος ψάχνει ομάδα για να χτίσει και να φτιάξει μια ιδέα, δεν μπορούμε σχεδόν ποτέ να μιλήσουμε για λεφτά. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να προσπαθήσει να βρει άτομα που θα γουστάρουν πραγματικά την ιδέα και θα θέλουν να την κάνουν πραγματικότητα. Η ομάδα είναι ίσως το πιο σημαντικό συστατικό σε μια startup, ίσως πιο σημαντικό και από την ίδια την ιδέα. Ιδέες έχουμε όλοι μας αμέτρητες αλλά η ομάδα που θα κληθεί να την πραγματοποιήσει είναι το κλειδί. Οπότε, πρέπει να βρει τα άτομα που θα θέλουν να μπουν στην ομάδα και να τρέξουν να μοχθήσουν, να δουλέψουν μαζί και να έχουν την κατάλληλη χημεία για να κάνουν πραγματικότητα την ιδέα τους. Και αφού βρεθεί η κατάλληλη ομάδα τότε σίγουρα θα μπορέσουν να συνεννοηθούν για τα ποσοστά τους καθενός στην μελλοντική τους εταιρία, όταν φτάσει η ώρα και γίνει πραγματικότητα.
Σχετικά με το εάν οι ελληνικές startup βοηθάνε η μια την άλλη , η απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι «Synergy is the key». Μικρότερες και μεγαλύτερες, όλες είναι ανοικτές σε συνεργασίες συμβουλές αλλά και βοήθεια. Ευτυχώς, στον χώρο μας ακόμα δεν έχει εισχωρήσει η κακή ελληνική νοοτροπία του «θέλω να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα»
Δυστυχώς, η πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας είναι από μόνη της η μεγαλύτερη πρόκληση, η οποία δεν είναι και στο χέρι μας να κάνουμε πολλά πράγματα. Όλες οι υπόλοιπες προκλήσεις με δουλειά και προσήλωση προσπερνιούνται και λύνονται.
Προσωπικά μιλώντας, δεν νομίζω ότι θα έκανα κάτι διαφορετικά εάν γυρνούσα πίσω στο χρόνο, γιατί και πάλι με τα ίδια μυαλά θα ενεργούσα και τις ίδιες αποφάσεις θα έπαιρνα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κρατάμε την εμπειρία του παρελθόντος για να μας βοηθήσει στο μέλλον. Τα 5 χρόνια φαίνονται πολύ μακριά αλλά αυτό που θέλω είναι το Frink να έχει φτάσει εκεί που το οραματιζόμαστε και να έχουμε δει και τα υπόλοιπα πλάνα μας να γίνονται, σωστά και σταθερά, πραγματικότητα.
Σίγουρα είναι μια δύσκολη εποχή αλλά πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάμε λίγο και την άλλη πλευρά. Πιστεύω ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, και το βλέπουμε, γιατί μας ταρακούνησε αρκετό κόσμο και τον ανάγκαζε να αρχίζει να σκέφτεται επιτέλους διαφορετικά και να ξεφύγει από την νοοτροπία που είχαμε τόσο χρόνια. Σίγουρα δεν είναι εύκολο και τα ποσοστά επιτυχίας, όπως ξέρουμε όλοι μας, είναι μικρά αλλά η άποψη μου είναι ότι μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει κάποιος αν κάνει αυτό το βήμα και ξεκινήσει μία δικιά του προσπάθεια. Για κάποιον που βγαίνει στην αγορά τώρα αυτό που έχω να πω είναι ότι χρείαζεται πολύ τρέξιμο, να μην απογοητεύεται και να ψάχνει πραγματικά για ευκαιρίες και όχι μόνο σε αυτό που θεωρεί ότι είναι η ιδανική δουλειά. Κανένας δεν μπορεί να ξεκινήσει κατευθείαν από την ιδανική θέση. Μπορεί να ξεκινήσει από κάτι που θεωρεί ότι είναι άσχετο με αυτό που θέλει ή σπούδασε αλλά η εμπειρία σε εργασία, ακόμα και σε θεωρητικά άσχετα fields, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και μια δουλειά συνήθως είναι μεγαλύτερο σχολείο από πολλές σχολές. Και για μένα, όποιος ψάχνει πραγματικά και σωστά, βρίσκει.
Οπότε always look on the bright side of life και keep frinking!
Η ομάδα του Frink αποτελείται απο τους:
Κωνσταντίνος Γέρος, co-founder και COO: Πανεπιστήμιο Πειραιά στο Τμήμα Ψηφιακών συστημάτων, και Business Communication στο SUNY Empire Colllege. H εργασιακή του εμπειρία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ΑΕΠΙ, μεγάλη επικοινωνία τηλεπικοινωνιών στο τμήμα Sales και σαν υπεύθυνος καταστήματος και παράλληλα με το Frink σαν Project Manager σε όμιλο κατασκευαστικών εταιριών .
Στέφανος Πρόκος, co-founder και CEO: ΜΜΕ και Επικοινωνία στο ΕΚΠΑ και MBA international του ΔΕΤ στο ΟΠΑ. Η εμπειρία του περιλαμβάνει θέσεις σε πολυεθνική εταιρία στα τμήματα πωλήσεων και marketing, σύμβουλος start up επιχειρήσεων, μεγάλη αλυσίδα βιβλιοπωλείων καθώς και σε οικογενειακή επιχείρηση. Παράλληλα με το Frink σαν σύμβουλος marketing σε startups
Γιώργος Χαλαϊζόπουλος, co-founder και CTO: Φοιτητής στο τμήμα Πληροφορική και Τηλεπικοινωνία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήιμιο Αθηνών. Πέραν του Frink έχει απασχοληθεί σε διάφορα projects, μεταξύ των οποίων και το TheCityGame.
Αντώνης Μαργέτης, Head of Sales: Διοίκηση Επιχειρήσεων στο ΟΠΑ. Προηγούμενη εμπειρία σε τμήμα πωλήσεων εταιρείας επίπλων, τηλεφωνικές πωλήσεις για εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και door-to-door πωλήσεις και promotion.
Φροσσύνη Δρακούλη: Φοιτήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας και Media στo Πάντειο Πανεπιστήμιο. Εμπειρία σε Digital Marketing και Event Organising. Είναι curator και οργανώτρια του TedX Panteion University και έχει τελέσει Social Media Manager του Tedx Athens.
Η Frink Team περιλάμβανει και τους: Παναγιώτη Ξυνό – Back-end architect, Αθανασία Τσαγρή – Customer Support, Πηνελόπη Θεοδοσίου – Customer Support, Γιώργος Τζαναβάρας – Front-end Developer
* Φωτογράφος: Βασίλης Ζάκκας.
* Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες στο ACEin - Athens Center for Entrepreunship and Innovation
www.frink.biz