Μας μιλάει για το Traptics, την ομάδα δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών.
Οι Traptics είναι μια μικρή ομάδα δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών. Ξεκίνησαν πριν από περίπου 4.5 χρονιά και από τότε δεν έχουν σταματήσει να σχεδιάζουν παιχνίδια. Έχουν δημιουργήσει περισσότερα από 10 παιχνίδια για PC, Mac, Linux, Android, IOS, Windows Phone, browser, Facebook, ενώ αυτή τη στιγμή ετοιμάζουν το πρώτο παιχνίδι για Xbox. Εστιάζουν κατά κύριο λόγο σε 2D games, χωρίς ωστόσο να περιορίζονται μόνο σ’ αυτό. Ξεκίνησαν με Tactical RPGs (εξ ου και το όνομα Traptics, από τις λέξεις "trap" και "tactics"), συνέχισαν με casual puzzle games, ενώ πρόσφατα δημιούργησαν ένα action brawler. Δημιουργούν τόσο δικά τους παιχνίδια, όσο και παιχνίδια για τρίτους. Πρόσφατα εντάχθηκαν στο creative hub του Ρομάντσο, ως μια από τις νικητήριες ομάδες του 5ου γύρου του διαγωνισμού CU RestartUp @Ρομάντσο. Για το Traptics μιλήσαμε με τον Μιχάλη Παπαγαθαγγέλου. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Η αλήθεια είναι πως η εταιρία μας με τη μορφή που είναι τώρα (με την επωνυμία Traptics) είναι αρκετά φρέσκια και μόλις που κλείνουμε 1 χρόνο. Προηγουμένως ήμασταν με μπλοκάκια. Όταν ανοίξαμε την εταιρία, η βασική προσδοκία και ελπίδα μας ήταν να μπορούμε να ζούμε από τα παιχνίδια τα οποία εμείς κατασκευάζουμε και πωλούμε. Αυτός είναι ένας στόχος που ακόμα δεν έχει επιτευχθεί καθώς μεγάλο κομμάτι των εισοδημάτων μας προέρχεται από τη δημιουργία παιχνιδιών για τρίτους.
Απευθυνόμαστε σε 2 κατηγόριες ανθρώπων. Τους κλασικούς καταναλωτές παιχνιδιών (gamers) και σε εταιρίες/ιδιώτες οι οποίοι θέλουν να “αγοράσουν” ένα video game για διαφημιστικούς, εμπορικούς ή εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Το όραμα μας είναι όπως ανέφερα προηγουμένως να είμαστε “αυτάρκης” ως άτομα και σε δεύτερο χρόνο να μπορέσουμε να κάνουμε τα ονειρικά μας projects πραγματικότητα.
Για εμάς ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της δουλείας μας το οποίο παραμένει πρόβλημα είναι το να βρούμε τον σωστό άνθρωπο για τη σωστή δουλεία. Ανέκαθεν ήταν δύσκολο για μια ομάδα του μεγέθους μας να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε απαιτήσεις, ικανότητα, γνώσεις, χαρακτήρα, διάθεση κτλ όταν ψάχνει για συνεργάτες. Ευτυχώς μετά από 5 χρόνια στο χώρο πλέον έχουμε χτίσει ένα δίκτυο συνεργατών που μπορούν να καλύψουν ότι χρειαζόμαστε. Λόγω τις ποικιλομορφίας των project με τα οποία ασχολούμαστε προτιμούμε να προσλαμβάνουμε ελευθέρους επαγγελματίες ανά project. Συνήθως έχουμε 4-5 άτομα σε κάθε project αλλά μπορεί να τρέχουμε πολλά project συγχρόνως. Η χώρα/ περιοχή δε μας απασχολεί ιδιαίτερα αλλά τείνουμε να προτιμούμε συνεργάτες που μιλάνε ελληνικά. Βοηθάει απεριόριστα στη επικοινωνία.
Η αρχή της επιχειρηματικής μας ιδέας φαινόταν να είναι αδύνατη. Χρειάστηκε πολύ δουλεία και ψάξιμο από μέρους μας (το όποιο αθροίζεται κοντά στα 3 χρόνια) για να πάρουμε την απόφαση να ανοίξουμε εταιρία και να κάνουμε το game development βασική μας ασχολία Δεν είχαμε κάποιο επενδυτή ούτε κάποιο σοβαρό κεφάλαιο, οπότε με το που ανοίξαμε την εταιρία έπρεπε να αρχίσουν να εισρέουν έσοδα. Και ναι φυσικά περάσαμε από όλες τις φάσεις του “μήπως δεν αξίζει;”.
Ως σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις θεωρούμε ότι είναι η δυσκολία χρηματοδοτήσεων κάθε μορφής και η εύρεση σωστών συνεργατών.
Μικρά πραγματάκια σίγουρα θα αλλάζαμε και θα κάναμε διαφορετικά εάν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο, αλλά πιστεύουμε πως με τα δεδομένα που είχαμε την εκάστοτε στιγμή πήραμε την καλύτερη δυνατή απόφαση. Σε 5 χρόνια ελπίζουμε και αισιοδοξούμε να έχουμε μια σταθερή πορεία και ακόμα περισσότερες δουλείες που θα μας κάνουν υπερήφανους.
Δε θα λέγαμε ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, για αυτό έξαλλου λέγεται κρίση. Ίσως δημιουργεί παρακίνηση και εξουδετερώνει τον εφησυχασμό. Σαν συμβουλή αυτό που θα λέγαμε σε κάποιον θα ήταν πως ότι και αν κάνει να μάθει να το κάνει καλά. Να επιλέξει ένα πράγμα που να του αρέσει και να προσπαθήσει να γίνει ο καλύτερος σε αυτό.