Μας μιλάει για το Βranding Heritage, που στόχο έχει την προβολή και προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Με την Κατερίνα Φρέντζου γνωριστήκαμε στην Θερμοκοιτίδα Θ.Ε.Α καθώς ήταν μια από τις επιχειρηματικές ομάδες που «φιλοξενούσε» η Θ.Ε.Α . Μου είχε μιλήσει για το Βranding Heritage που έχει ως στόχο να αποδείξει πώς ο αρχαιοελληνικός Πολιτισμός, χιλιάδες χρόνια μετά, εξακολουθεί να εμπνέει και να καθοδηγεί την σύγχρονη δημιουργία παγκοσμίως. Στην πορεία της γνωριμίας μας, την έβλεπα μαζί με την σπουδαία ομάδα των εθελοντών που έχει να ετοιμάζεται πυρετωδώς για την πρώτη μεγάλη δράση του Branding Heritage ‘Contemporary Minoans’ που θα γίνονταν στην Κρήτη μέσα στον Μάιο. Της είχα ζητήσει να κάναμε την συνέντευξη πριν την εκδήλωση, αλλά η Κατερίνα που είναι έμπειρη δημοσιογράφος με 18 χρόνια αρθρογραφίας σε έντυπα, εφημερίδες, περιοδικά, μου είχε πει να την κάναμε μετά την εκδήλωση, καθώς μπορεί να προέκυπτε κάτι καλό μέσα από αυτή. Και είχε δίκιο! Για το Βranding Heritage μιλήσαμε με την Κατερίνα Φρέντζου. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Το Branding Heritage γεννήθηκε από τη δημοσιογραφική μου αναζήτηση, με στόχο την ανάδειξη μιας τάσης, της αρχαιοελληνικής επιδρομής στο σύγχρονο design, που πέρα από την δημιουργία αφορούσε τον ελληνικό πολιτισμό και δύσκολα θα μπορούσε να καλυφθεί πλήρως από κάποιο μεμονωμένο άρθρο ή ρεπορτάζ. Η Ελληνική αρχαιότητα έχει άλλωστε βρεθεί επανειλημμένα στο επίκεντρο της έμπνευσης κορυφαίων δημιουργών που καθοδηγούν την παγκόσμια βιομηχανία της μόδας. Τα δυο τελευταία χρόνια όμως παρατηρούμε μια έκρηξη του ‘Grecian chic’ που αποτυπώθηκε στην πρόσφατη συλλογή του οίκου Gucci - αφιερωμένη στον θεό Διόνυσο, ή ακόμα στην συλλογή της Chanel «Τhe Modernity of Antiquity», δια χειρός Κarl Lagerfeld, η παρουσίαση της οποίας έγινε σε αρχαιοελληνικό σκηνικό στο Παρίσι. Εκείνο όμως που, κατά τη γνώμη μου, έχει ιδιαίτερη αξία είναι πως η έκρηξη αυτή σημειώνεται στο εσωτερικό της χώρας μας. Η στροφή των Ελλήνων δημιουργών στις ρίζες τους και η προσπάθειά τους να αξιοποιήσουν την πολύτιμη κληρονομιά τους σε αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι τόσο έντονη και με τόση πολιτισμική σημασία που θεώρησα πως δεν θα έπρεπε να αγνοηθεί. Το Branding Heritage ιδρύθηκε με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής αξίας και παγκόσμιας επιρροής του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, αλλά και της δυναμικής της πολιτιστικής επιχειρηματικότητας. Το Branding Heritage προσπαθεί να αποδείξει τη σύνδεση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς με τη σύγχρονη εποχή, με ποιο τρόπο δηλαδή αποτυπώνονται οι αναφορές του παρελθόντος στη σύγχρονη δημιουργία. Στηρίζει δημιουργούς που αναβιώνουν πανάρχαιες τέχνες, δημιουργούν προϊόντα με πολιτισμική αξία και προβάλλει το έργο Ελλήνων, αλλά και ξένων δημιουργών, καλλιτεχνών και επιχειρηματιών, που μέσα από τα έργα και τα προϊόντα τους υμνούν την «παγκόσμια» ελληνική κληρονομιά.
Το διήμερο αφιέρωμα στον Μινωικό πολιτισμό που ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018 στην Κρήτη είχε μεγάλη επιτυχία, υψηλή συμμετοχή και ισχυρό αντίκτυπο. Το διήμερο συνδιοργανώθηκε από το Branding Heritage, το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου (A.M.H), τη Βρετανική Σχολή Αθηνών και την Περιφέρεια Κρήτης, υπό τις αιγίδες των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Τουρισμού και του ΕΟΤ. Στην εκδήλωση «Cooking like Minoans» που συνδιοργανώθηκε από το Branding Heritage και τη Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή παρευρέθηκε και ο Πρίγκιπας της Ουαλίας, στο πλαίσιο του επίσημου ταξιδιού του στην Ελλάδα, που όπως και άλλοι προσκεκλημένοι, παρακολούθησε μια ενδιαφέρουσα βιωματική αναπαράσταση της Μινωικής γαστρονομίας μέσα από γεύμα εμπνευσμένο από τη διατροφή των Μινωιτών. Το μενού που μαγειρεύτηκε με τον αρχαίο τρόπο μέσα σε πήλινα σκεύη, αντίγραφα μινωικών μαγειρικών σκευών, κατασκευασμένα από την Αμερικανίδα αρχαιολόγο δρ Jerolyn Morrison, περιελάμβανε φακές με σκόρδο, κόλιανδρο και μέλι, κοτόπουλο με σύκα και μέλι, χοιρινό με πετιμέζι και αχλάδια, χοιρινό με φασκόμηλο και αρνί με ξινό χόντρο (τραχανάς), κοτόπουλο με αμπελόφυλλα και σύκα.
Οι επόμενες μας κινήσεις είναι οι εκδηλώσεις που διοργανώσαμε με επιτυχία στην Κρήτη, να τις ταξιδεύουμε και στο εξωτερικό, Λονδίνο Παρίσι, αλλά και Νέα Υόρκη με μοναδικό στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής επιρροής και ευρείας αποτύπωσης του αρχαιοελληνικού Πολιτισμού στην παγκόσμια σκηνή της σύγχρονης δημιουργίας.
Το Branding Heritage έχει δημιουργήσει ένα Αdvisory Board, ένα δίκτυο επιστημόνων παγκόσμιας εμβέλειας, (αρχαιολόγους, πολιτικούς επιστήμονες, κοινωνιολόγους, οικονομολόγους, ανθρώπους της Τέχνης, επιχειρηματίες) οι οποίοι «προσφέρουν» τις πολύτιμες γνώσεις τους, αναφορικά τόσο με την ιστορία του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, όσο με τη δυναμική της επιχειρηματικότητας και της διεθνούς προβολής δημιουργιών και brands με αρχαιοελληνικές αναφορές. Μέχρι στιγμής η ομάδα του BH απαρτίζεται από εθελοντές σε διάφορους τομείς, αρχαιολογία, δημοσιογραφία, γραφιστική και αυτή την στιγμή μάλιστα αναζητούμε ακόμα περισσότερο κόσμο, καθώς οι προτάσεις για δράσεις είναι πολλές. Όποιος επιθυμεί να προσφέρει εθελοντική εργασία στον οογανισμό μπορεί να επικοινωνήσει στο
Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος και στη δίνη αρνητικών δημοσιευμάτων. Τα σχόλια για μια Ελλάδα που αργοπεθαίνει πιστεύω πως τελικά λειτούργησαν θετικά για πολλούς δημιουργούς που αναζήτησαν στην πολύτιμη κληρονομιά τους την έμπνευση προκειμένου να αποδείξουν πως η γενέτειρά τους παραμένει ζωντανή, καινοτομεί και διαπρέπει. Kάποια brands μάλιστα κατάφεραν να «εξάγουν» τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό σε 50 χώρες και σε πάνω από 300 σημεία πώλησης. Αναφέρομαι στην περίπτωση των Ancient Greek Sandals που ταξιδεύουν τον μύθο του θεού Ερμή και τα φτερωτά του σανδάλια του μέχρι την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Πρόκειται για ένα προϊόν με καθαρά ελληνικό σχεδιασμό που κατασκευάζεται από Έλληνες τεχνίτες και ανάμεσα στους πελάτες του συγκαταλέγονται αστέρες του Χόλυγουντ, αλλά και η πρώην Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, Μισέλ Ομπάμα. Η Μαίρη Κατράντζου, είναι ένα ακόμα ελληνικό όνομα με τεράστια απήχηση αυτόν τον καιρό στο κόσμο της μόδας. Η πρόσφατη συλλογή της, εμπνευσμένη από Μινωικές τοιχογραφίες σε digital εκτυπώσεις, είναι ένα επιπλέον παράδειγμα πώς οι Έλληνες σχεδιαστές τιμούν την κληρονομιά τους και αποδεικνύουν τη διαχρονική επιρροή της στη διεθνή σκηνή της μόδας. Και φυσικά η κατεξοχήν εκπρόσωπος του «Grecian Chic», Σοφία Κοκοσαλάκη, στην οποία οφείλουμε τη μεγάλη επιστροφή του αρχαιοελληνικού στυλ στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας. Αναγνωρίζοντας την προσφορά της στην ανάδειξη της ελληνικής κληρονομιάς και ιδιαίτερα της κρητικής της καταγωγής, το Βranding Heritage, την τίμησε στο πρώτο μεγάλο αφιέρωμα του στον Μινωικό Πολιτισμό που έλαβε χώρα στην Κρήτη και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου τον Μάιο, καλώντας τον Περιφερειάρχη του νησιού Σταύρο Αρναουτάκη να της απονείμει την διάκριση.
Ο πρώτος άμεσος στόχος είναι λειτουργικός, να εξασφαλιστεί δηλαδή η βιωσιμότητα του οργανισμού για να μπορέσει να υλοποιήσει τις δράσεις που σχεδιάζει, αλλά και το άνοιγμα στο εξωτερικό. Στην ουσία του, το BH έχει στόχους την προβολή και προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, τη στήριξη της πολιτιστικής επιχειρηματικότητας και της εξωστρέφειας σε διαφορετικούς κλάδους των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών (ΠΔΒ), όπως η μόδα, το design και η γαστρονομία, οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν ευκαιρίες, επαγγελματικές προοπτικές και οικονομικές δραστηριότητες για νέους ανθρώπους, να τονώσουν την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα στις αγορές, με οφέλη και για άλλους συνδεδεμένους τομείς, όπως ο τουρισμός και η εκπαίδευση. Ο Πολιτισμός αποτελεί ένα ανεκτίμητο κεφάλαιο που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά σε ένα νέο βιώσιμο αναπτυξιακό μοντέλο για τη χώρα.
http://brandingheritage.org/el/
{youtube}sWSDqV3OVAM {/youtube}