Μας μιλάει για το πώς η κρίση κινητοποιεί και μας βγάζει έξω από τα στεγανά.
Στο youthplatform.gr συνήθως κάνουμε συνεντεύξεις από νέους επιχειρηματίες. Κατά περιόδους κάνουμε και συνεντεύξεις και με «νέους» στο πνεύμα, που βρίσκουν νέα προϊόντα, νέες αγορές, καινοτομίες με σκοπό να ανταπεξέλθουν στο εχθρικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Ο Πάνος Αντύπας έχει μια εταιρεία λογισμικού, που προσφέρει ανάπτυξη λογισμικού ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη. Ένα από τα δεκάδες project για το οποία έχει αναπτύξει είναι το Nobilis, που υπολογίζει, καταχωρεί & υπενθυμίζει αυτόματα στο ημερολόγιο της συσκευής σας όλες τις προθεσμίες που παράγει μια δικάσιμος. Με τον Πάνο Αντύπα κάναμε μια γενικότερη κουβέντα για την επιχειρηματικότητα στην χώρα μας, καθώς και για το τι πιστεύει ότι πρέπει να κάνει ένας νέος επιχειρηματίας για να πετύχει. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
Ξεκινήσαμε το 2007 σαν συνέχεια παλαιότερης επιχείρησης από την οποία αποχώρησε ο ένας από τους δύο εταίρους. Ιδρύοντας δική σου επιχείρηση δημιουργείς ένα όχημα μέσω του οποίου α) διοχετεύεις τη δημιουργικότητα σου με τον τρόπο που εσύ θεωρείς σωστό, β) επιλέγεις εσύ τους ανθρώπους με τους οποίους θα συνεργαστείς. Οι προσδοκίες αφορούν αρχικά τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας το οποίο δεν μπορείς να βρεις εργαζόμενος σαν υπάλληλος σε άλλη επιχείρηση. Εφόσον αυτό γίνει εφικτό (μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για σύνθεση η οποία προκύπτει από την παράλληλη εργασία μιας ομάδας ανθρώπων), τότε μπορείς να προχωρήσεις στην υλοποίηση επιχειρηματικών ιδεών και να βρεις τους πελάτες οι οποίοι θα σε εμπιστευθούν και θα σου αποφέρουν το απαραίτητο κέρδος.
Είμαστε εταιρεία B2B (Business to Business). Οι υπηρεσίες και τα προϊόντα μας στοχεύουν σε εξειδικευμένη πελατεία επαγγελματιών. Αυτό έχει το μειονέκτημα ότι περιορίζει την πελατειακή μας βάση, έτσι όμως αποκτούμε εμπειρία σε εξειδικευμένους επαγγελματικούς χώρους η οποία αποτελεί πλεονέκτημα έναντι ανταγωνιστών οι οποίοι θα προσεγγίσουν την συγκεκριμένη επαγγελματική ομάδα. Δεδομένου ότι η κύρια απασχόληση μας είναι η ανάπτυξη λογισμικού ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, ο πελάτης μας έχει εξ ορισμού μια μοναδική αντιμετώπιση. Όλες οι φάσεις ανάπτυξης από την καταγραφή των απαιτήσεων του μέχρι την τελική παράδοση είναι εστιασμένες στις μοναδικές ανάγκες του πελάτη μας. Από εκεί και πέρα οι γνώσεις και η εμπειρία μας στην ανάπτυξη/διαχείριση του έργου στοχεύουν πάντα στο ζητούμενο που είναι η ποιότητα του παραδοτέου.
Αποστολή μας είναι να παρέχουμε ποιοτικές λύσεις στους πελάτες μας με επαγγελματισμό και λογικό προϋπολογισμό. Οι λύσεις αυτές θα πρέπει να επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση των πελατών μας και κατά συνέπεια στις υπηρεσίες που αυτοί προσφέρουν στους δικούς τους πελάτες. Επιτυχία μας είναι εξ ορισμού η επιτυχία των πελατών μας και η μακροχρόνια εμπιστοσύνη τους σε εμάς είναι η απόδειξη για την ποιότητα των λύσεων που παρέχουμε.
Οι αξίες μας συνοπτικά είναι :
• Παροχή λύσεων υψηλής ποιότητας, βασισμένες αποκλειστικά στις ανάγκες των πελατών μας, οι οποίες θα τους προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις αγορές.
• Εργασία σε υψηλά επαγγελματικά πρότυπα.
• Δημιουργία μακροχρόνιας σχέσης με τους πελάτες μας, δημιουργώντας ένα περιβάλλον win-win
Αυτή την περίοδο απασχολούμε πέντε συνεργάτες εντός γραφείου. Συντονισμός με συνεργάτες εκτός γραφείου γίνεται με web εργαλεία που εξασφαλίζουν το διαμοιρασμό της πληροφορίας σε πραγματικό χρόνο.Τα εργαλεία αυτά δεν είναι πανάκεια βέβαια, ένα κακά οργανωμένο project θα προκαλέσει αναπόφευκτα και κακό συντονισμό. Άρα ανεξάρτητα από το που δουλεύουν οι συνεργάτες, πρώτα πρέπει να έχεις ορίσει διακριτούς ρόλους συνεργατών, και σαφείς οριοθετημένες ενέργειες υλοποίησης του έργου. Όλα αυτά μέσα στο χρονικό πλαίσιο που έχετε συμφωνήσει με τον πελάτη.
Η ίδρυση νέας επιχείρησης είναι απλή διαδικασία πλέον από ότι διαβάζω. Από την εμπειρία μου όμως η μετατροπή στα στοιχεία υπάρχουσας επιχείρησης εξακολουθεί να είναι μια περίπλοκη διαδικασία η οποία εμπλέκει διαφορετικούς φορείς (εφορία, ΓΕΜΗ, ΕΦΚΑ). πχ η μεταφορά σε νέα εφορία λόγω αλλαγής έδρας οριστικοποιείται πάνω από δύο μήνες από την αρχική υποβολή της – σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία τουλάχιστον. Χρηματοδότηση δεν έχουμε εκμεταλλευτεί όσο θα θέλαμε, αλλά συνέχεια βλέπω νέες προκηρύξεις και αυτό είναι θετικό. Η γραφειοκρατία αντιμετωπίζεται, η φορολογία όμως είναι αυτή τη στιγμή το πιο σημαντικό ανασταλτικό πρόβλημα. Πάνω από το 50 % των εσόδων μιας επιχείρησης καταλήγει σε άμεσους και έμμεσους φόρους. Επιπλέον μικρό μέρος των φόρων αυτών σου επιστρέφεται σε μορφή κρατικών παροχών.
Ως σύγχρονές προκλήσεις για τις επιχειρήσεις, επιγραμματικά μπορώ να πω ότι είναι:
- Καταρτισμένο υπαλληλικό προσωπικό το οποίο να συνδέει το συμφέρον του με αυτό της επιχείρησης.
- Εξωστρέφεια
- Εξοικείωση με τη τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας
Εάν μπορούσα να γυρίσω πίσω στον χρόνο, η ιδιότητα μου σαν μηχανικός θα πέρναγε ελαφρώς σε δεύτερη μοίρα και θα ενίσχυα περισσότερο την ιδιότητα του πωλητή. Σε 5 έτη από τώρα θα ήθελα να έχω μεγαλύτερη διείσδυση σε αγορές του εξωτερικού.
Η κρίση κινητοποιεί. Όσο πιο δύσκολες είναι οι συνθήκες στην αγορά, τόσο πιο ευρηματικοί και πείσμονες γινόμαστε στην άσκηση της εργασίας μας. Προ κρίσης υπήρχε ένας εφησυχασμός ο οποίος περιόριζε την ευρηματικότητα. Μετά την κρίση έχουμε δει ένα σωρό start ups οι οποίες έχουν ακολουθήσει θεαματική πορεία. Η συμβουλή μου σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας είναι α) να είναι διατεθειμένος να δουλέψει σκληρά β) να έχει ξεκάθαρη επιχειρηματική στόχευση εξ αρχής γ) να φτιάξει μια μικρή ομάδα εργασίας αρχικά με την οποία να μοιράζεται το ίδιο όραμα δ) να κυνηγήσει χρηματοδότηση ε) εφόσον το προϊόν/υπηρεσίες που παρέχει είναι τέτοιο να στοχεύσει και σε αγορές εκτός Ελλάδος