Μας μιλάει για το Chic Greek Gifts, το e-shop που το παραδοσιακό ελληνικό τρόφιμο, το φυσικό καλλυντικό και το εμπνευσμένο τέχνημα απέκτησε προστιθέμενη αξία.


Τι μπορεί να συμβεί όταν θέλεις να στείλεις ένα καλό ελληνικό δώρο στην Αμερική και οι επιλογές σου είναι μετρημένες ανάμεσα στα τουριστικά σουβενίρ και στα προϊόντα που απευθύνονται στην εσωτερική αγορά; Η Εβελίνα Μπάκιντα αντιμετώπισε αυτό το θέμα, είδε το κενό στην αγορά, και δημιούργησε το Chic Greek Gifts, στην καρδιά της κρίσης και, όπως μας λέει, έκανε αμπαλάζ πάνω σε μια παιδική συρταριέρα στο υπόγειο στο ξεκίνημα της επιχείρησης. 5 χρόνια μετά τα προιοντά του Chic Greek Gifts, τα έχουν πάρει ο Prince Charles και η Camilla Parker Bowles, η Maria Menounos και ο Keven Undergaro, ο ποδοσφαιριστής της Arsenal Ozil, η Miss Τουρκία, ο Mr. Big από το Sex & the City, αρκετοί πρέσβεις, πρυτάνεις, εκπρόσωποι ξένων χωρών κλπ. Για το Chic Greek Gifts μιλήσαμε με την Εβελίνα Μπάκιντα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Έτυχε να ψάχνω ένα καλό ελληνικό δώρο για να στείλω στο Τέξας όπου οι τρίτης γενιάς Έλληνες δεν έχουν πρόσβαση σε ελληνικά προϊόντα -όπως έχουν για παράδειγμα οι ομογενείς στην Αστόρια της Νέας Υόρκης. Οι επιλογές μου ήταν μετρημένες ανάμεσα στα τουριστικά σουβενίρ και στα προϊόντα που απευθύνονται στην εσωτερική αγορά. Δίλημμα τι να βρεις, πρόβλημα πώς να το στείλεις. Με ένα πτυχίο στο Marketing δεν άργησα να καταλάβω το κενό στην αγορά. Εμπλούτισα τις γνώσεις μου με Σπουδές στον Πολιτισμό και δημιούργησα ένα ελληνικό δώρο που πάντα συνοδεύεται από το μύθο. Ένα αφήγημα που συνδυάζει όλα τα προϊόντα μαζί.  Το παραδοσιακό ελληνικό τρόφιμο, το φυσικό καλλυντικό και το εμπνευσμένο τέχνημα απέκτησε έτσι προστιθέμενη αξία. Η εμπειρία μου στις εξαγωγές μου έδωσε την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται ένα νέο εγχείρημα. Η αλήθεια είναι όμως ότι δεν ήξερα τις δυσκολίες που θα συναντήσω. Είμαι θετικός άνθρωπος και προσπαθώ να βλέπω τη λύση και όχι το πρόβλημα. Αυτό με ενθαρρύνει να προχωράω.

 

ChicGreekGifts2.jpg

 
Από τη στιγμή που λειτουργούμε e-shop, πελάτες μας δυνητικά είναι σε όλον τον κόσμο. Έχουμε ένα soft-spot για τους Αμερικανούς που ξοδεύουν για δώρα και τους αρέσει το προφίλ μας. Στο κομμάτι Business-to-Business που έχει εξελιχθεί ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς, διευκολύνουμε τους συνεργάτες μας στο έργο τους. Τα προϊόντα μας τα παραγγέλνουν Έλληνες αλλά ο τελικός καταναλωτής είναι συνήθως ξένος. Και δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στον τουρισμό. Συνεργαζόμαστε με ασφαλιστικές & ιατρικές εταιρίες, με εταιρίες του κατασκευαστικού κλάδου, με μεγάλες επιχειρήσεις που θέλουν να στηρίξουν προς τα έξω την ελληνικότητα. Παρέχουμε ιδέες που θα «κουμπώσουν» με την εκδήλωσή τους και με το προφίλ των πελατών και συνεργατών τους. Όπως μας έχουν πει οι ίδιοι «νιώθουν ξέγνοιαστοι καθώς τους βρίσκουμε λύσεις». Στην ουσία αυτό είναι και το όφελός τους: stress-free επιλογές με οικονομία χρόνου και ενέργειας για τους ίδιους που τελικά σημαίνει εξοικονόμηση χρημάτων με ένα δώρο που θα συζητηθεί και έναν ακόμα πελάτη τους που θα μείνει ευχαριστημένος.

 

ChicGreekGifts3.jpg
 
Για τους στόχους και το όραμα της επιχείρησης, θα πω «The Sky is the limit» όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό. Ξεκινήσαμε να γίνουμε οι πρεσβευτές της ελληνικότητας και θέλουμε να καθιερωθούμε έτσι. Δεν μπορώ να σας αποκαλύψω τα σχέδιά μας διότι η αγορά είναι ανταγωνιστική και κάθε δευτερόλεπτο βλέπεις την ιδέα σου να αντιγράφεται. Για το λόγο αυτό πρέπει να ερευνάς συνεχώς, να είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά και να στοχεύεις ψηλά.
 
Είμαστε 4 άτομα που δεν έχουμε καμία σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο δουλειάς του 9-5. Άλλος δουλεύει από το σπίτι, άλλος part-time. Όταν έχουμε μεγάλες παραγγελίες δουλεύουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ. Όταν ταξιδεύουμε για δουλειά γεμίζουμε μπαταρίες. Μας αρέσει που στηρίζουμε τη γυναικεία χειροτεχνία και μικρές βιοτεχνίες στα νησιά. Μακάρι κάθε χρόνο να μπορούμε να μεγαλώνουμε την ομάδα μας ώστε να βρίσκει κι άλλος κόσμος δουλειά. Μην ξεχνάτε ότι η επιχείρηση αυτή ξεκίνησε στην καρδιά της κρίσης και έκανα αμπαλάζ πάνω σε μια παιδική συρταριέρα στο υπόγειο. Το διαδίκτυο μας έχει δώσει φτερά και ντρέπομαι να πω ότι δεν το εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο. Όλα όμως γίνονται μέσω email. Ο καθένας μπορεί να δουλεύει από το σπίτι του και σε διαφορετικό time zone. Ως entrepreneur δουλεύω έτσι κι αλλιώς 24/7 και ξέρω ότι θα ασχοληθώ με την Αμερική το μεσημέρι που ξυπνάει και με την Άπω Ανατολή το πρωί πριν κοιμηθεί.

 

ChicGreekGifts4.jpg

 
Με αυτά που έχουμε πορευόμαστε. Τα επενδυτικά μας βήματα είναι μικρά. Κάθε φάση χρηματοδοτεί την επόμενη.  Εκμεταλλευόμαστε προγράμματα επιδότησης του ΟΑΕΔ και το πρόγραμμα Erasmus for Young Entrepreneurs. Έχω η ίδια υπάρξει mentee σε προγράμματα mentoring του Venture Garden του Alba και τώρα είμαι μέντορας η ίδια σε μια εθελοντική προσπάθεια του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης να ενδυναμώσουμε γυναίκες να επιχειρήσουν. Το πρώτο πράγμα που λέω είναι ότι θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα κρατήσουν την τέχνη τους σαν  χόμπι ή θα το κάνουν επάγγελμα. Το επάγγελμα απαιτεί σκληρή δουλειά, δέσμευση και να ασχολείσαι με «άσχημα πράγματα» όπως η εφορία, τα λογιστικά και η γραφειοκρατία.
 
Την περίοδο των παχιών αγελάδων έβλεπες καταστήματα που επιβίωναν χωρίς να έχουν ποιότητα. Σήμερα ο πελάτης είναι εκπαιδευμένος, απαιτεί και στο επόμενο δευτερόλεπτο θα πει ανοικτά τη γνώμη του σε όλους. Επιχειρούμε στην εποχή της παροχής υπηρεσίας και του βιώματος. Η παραγωγή του προϊόντος είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εμπειρία που συγκινεί. Αυτό είναι μια μεγάλη και συνάμα δημιουργική πρόκληση για εμάς που δημιουργούμε στο πολιτισμικό lifestyle και καλούμαστε να κρατάμε την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών μας σε υψηλά επίπεδα. Μας καλεί να καινοτομούμε, να παρακολουθούμε τις παγκόσμιες τάσεις και να προλαβαίνουμε τις επιθυμίες των πελατών μας.

ChicGreekGifts5.jpg

 
Πολλές δυσκολίες και αποφάσεις σε σχέση με τα κανάλια διανομής που θα τα χειριζόμουν αλλιώς. Κάθε μέρα γίνομαι πιο σοφή σε σχέση με τα πάντα που αφορούν το Επιχειρείν. Νομίζω ότι πρόκειται για ένα αέναο κυνήγι της επιτυχίας καθώς σε ένα τόσο δυναμικό περιβάλλον δεν υπάρχουν σταθερές άλλες εκτός από τη δίψα για δημιουργικότητα, την εργατικότητα και το positive thinking.
 
Η κρίση μας αφύπνισε όλους να αναζητήσουμε την κλίση μας, να μην περιμένουμε τον εύκολο δρόμο, να ανοίξουμε μπαούλα αναμνήσεων και παραδόσεων και να σχεδιάσουμε παίρνοντας ώθηση από τις ρίζες μας και την ιστορία του τόπου. Όσοι βγαίνουν τώρα στην αγορά εργασίας ας μη διστάσουν να εργαστούν σε οποιαδήποτε δουλειά για να μαζέψουν εμπειρίες και συγχρόνως να σχεδιάζουν το επόμενο βήμα. Να υποστηρίζουν τον εθελοντισμό καθώς θα τους δώσει προσλαμβάνουσες παραστάσεις, θα τους γεμίσει ως προσωπικότητες και θα φέρει ανθρώπους στο δρόμο τους που θα τους επηρεάσουν θετικά ή/και αρνητικά κάτι που θα τους πάει ένα βήμα παραπέρα. Να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους συνεχώς και να αρπάζουν την ευκαιρία να παρακολουθούν εκπαιδευτικές ημερίδες και ενημερωτικές εκδηλώσεις, όπου όχι μόνο θα αποκτούν γνώσεις αλλά και θα δικτυώνονται, καθώς το networking είναι ο νέος τρόπος δουλειάς. Τέλος, να θυμούνται, όπως κι εγώ, πως η επιτυχία σύμφωνα με τον Ελύτη χρειάζεται Ταλέντο, Τόλμη και Τύχη.

https://chicgreekgifts.com/