Προνομιούχοι, επιτυχημένοι και ολίγον κυνικοί.
Αποδομώντας τον ορισμό «yuccies» προκύπτουν τα αρχικά των λέξεων «Young Urban Creatives». Αποτελούν ένα κομμάτι της Generation Y και ηλικιακά τους βρίσκουμε ανάμεσα στους hipsters και τους γιάπηδες, εφόσον συνδυάζουν τη δημιουργικότητα των πρώτων με το επιχειρηματικό δαιμόνιο των δεύτερων. Γνήσια παιδιά της πόλης, έχουν τα εφόδια μιας υψηλής μόρφωσης και κυνηγούν τα όνειρά τους μέσα από δημιουργικές επιχειρήσεις, που στεγάζονται σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Όποια start-up πέτρα σηκώσεις, ένας ή κάμποσοι yuccies βρίσκονται από κάτω.
Φυσικά πρόκειται για μια τάξη κατά κανόνα προνομιούχα, τυλιγμένη στη βελούδινη κουβέρτα της άνετης ζωής. Συνεπώς, ουδεμία σχέση έχουν με την πλειοψηφία της γενιάς πτυχιούχων ανέργων, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Οι yuccies είχαν εξαρχής την πολυτέλεια να πατήσουν σε πιο βατά μονοπάτια, να επιλέξουν τους στόχους τους και αφιερωθούν σε αυτούς, αποφεύγοντας τις δυσχέρειες που αντιμετώπιζαν οι λιγότερο προνομιούχοι συνομήλικοι τους. Κυρίως από αυτή την έλλειψη δυσκολίας προκύπτει και ο κυνισμός που χαρακτηρίζει αυτή την κάστα. Ένα άλλο χαρακτηριστικό τους είναι η ανάγκη της αναγνώρισης μέσω των social media. Οι yuccies είναι αυθεντικά τέκνα των κοινωνικών δικτύων και της εικόνας. Ποστάρουν για να βρουν την επιβεβαίωση-ακόμα και το κράξιμο (ποτέ δεν ξέρεις τι από τα δύο θα σου χαρίσει περισσότερους followers). Όσο για το μότο ζωής τους; «Δεν φτάνει να κυνηγήσεις τα όνειρά σου, αλλά να επωφεληθείς από αυτά όσο μπορείς περισσότερο». Η θεωρία για την εκπλήρωση των ονείρων τους συνοψίζεται στο δίπτυχο «δημιουργικότητα και χρήμα».
Πώς να αναγνωρίσεις ένα yuccie (στον δρόμο, ακόμα και στον καθρέφτη.. χμμ..)
1.Είναι λάτρεις των TEDX. Ακόμα και στο νοσοκομείο να βρίσκονται για αφαίρεση σκωληκοειδίτιδας, θα τρέξουν-μαζί με τους ορούς-για να μην χάσουν την ομιλία του διάσημου θεωρητικού της επιχειρηματικότητας, Simon Sinek, με τίτλο «τι ξεχωρίζει τους μεγάλους ηγέτες».
2. Αποφεύγουν τα ορατά τατουάζ, καθαρά για εργασιακούς λόγους. Άλλωστε δεν ταιριάζει με την εικόνα «καθαρότητας και ισορροπίας» που προωθούν. Οι yuccies επιθυμούν να γίνουν οι στυλίστες του υλικού πολιτισμού και θηρευτές τις επιτυχίας. Θεωρούν ότι δεν θα το καταφέρουν με τις συλλογές του ΜoMA ζωγραφισμένες στα χέρια τους.
3. Προτιμούν τα οργανικά προϊόντα. Σε αυτή τη βάση έχουν στήσει όλη την διατροφική τους κουλτούρα, με αρκετούς εξ αυτών να επιλέγουν τη χορτοφαγία. Επιλέγουν ευφάνταστες γεύσεις με ιδιαίτερα υλικά, των οποίων την προέλευση θέλουν να γνωρίζουν. Αγαπούν το μελετημένο street food, τα εξειδικευμένα εστιατόρια και τα κοκτέιλ με εκχυλίσματα βοτάνων που έχουν αποσταχθεί με μοναστηριακές μεθόδους.
4. Έχουν εκατοντάδες followers στο Instagram, αλλά κανέναν στο Twitter. Λογικό, εφόσον οτιδήποτε τρώνε ή πίνουν το φωτογραφίζουν κιόλας. Και σ’ αυτό, το Twitter δεν βολεύει.
5. Νοιάζονται για την κοινότητα. Οι yuccies πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν τη διαφορά στον κόσμο και δεν μένουν στη θεωρία. Ανήκουν σε ομάδες που δρουν για το περιβάλλον, τα δικαιώματα των ζώων, των μειονοτήτων και των παιδιών. Πράγμα σίγουρα αισιόδοξο.
6. Έχουν τη δική τους επιχείρηση. Αυτό το τελευταίο είναι απαράβατος κανόνας. Οι yuccies θέλουν να εργάζονται και να ζουν από τις ιδέες τους, ακόμα κι αν είναι εντελώς τρελές, όπως κάλτσες που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με τη διάθεσή σου. Η μετάβαση από το συμβατική δουλειά οκταώρου σε μια προσωπική επιχείρηση, είναι το νόημα της ζωής τους. Κοινώς, το να είσαι αφεντικό του εαυτού σου είναι για τους yuccies ό,τι η τριχοφυΐα για τους hipsters.