Στόχος του Facebook είναι να κάνει την εμπειρία του messenger πολύ πιο διασκεδαστική.
Η τεράστια επιτυχία που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια το Snapchat ιδίως στους νεαρούς χρήστες των social media, είναι αρκετά σημαντικός λόγος για το Facebook να αντιγράψει την διασκεδαστική ιδέα και να την εφαρμόσει στο Messenger, με στόχο να προσελκύσει ακόμα περισσότερους χρήστες-που όσοι και αν είναι, ποτέ δεν είναι αρκετοί. Πάνω σε αυτή τη λογική θυμίζουμε ότι η εταιρεία είχε προβεί στην προσθήκη ιστοριών στο Instagram και την εφαρμογή Lifestage. Πλέον, το Messenger Day, όπως ονομάζεται η υπηρεσία έρχεται να προσδώσει ακόμα περισσότερες επιλογές στην επικοινωνία των χρηστών με τους φίλους τους στο Facebook.
Ήδη από τα τέλη Σεπτεμβρίου 2016 το Messenger Day είναι διαθέσιμο μόνο στην Πολωνία, μια χώρα στην οποία το Snapchat δεν έχει σημειώσει ιδιαίτερη επιτυχία. Η αλήθεια είναι ότι ο κλώνος του Snapchat μπορεί να περάσει απαρατήρητος από τους χρήστες στις Η.Π.Α., όπου η εφαρμογή είναι πιο δημοφιλής και από το Twitter. Σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα του Facebook, η υπηρεσία Messenger έφτασε τον Ιούλιο του 2016 ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, συνεπώς αυτή η αναβάθμιση έχει μεγάλες πιθανότητες να επιτύχει σε χώρες της Ευρώπης, όπου το Snapchat δεν είναι δημοφιλές.
Όπως ανακοίνωσε το Facebook, πραγματοποιεί μια δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας και, αναλόγως της απήχησης που θα έχει στους χρήστες, θα αποφασιστεί εν καιρώ εάν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό θα εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες. Σύμφωνα με τη δήλωση της εταιρείας: «Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Messenger για να μοιραστούν καθημερινές στιγμές με φίλους και οικογένεια. Στην Πολωνία διεξάγουμε ένα μικρό test για νέους τρόπους διαμοιρασμού αυτών των στιγμών. Δεν έχουμε να ανακοινώσουμε κάτι παραπάνω αυτή τη στιγμή».
Το χαρακτηριστικό είναι ενσωματωμένο στο Facebook Messenger και όχι στο Facebook app. Εφόσον επεκταθεί και σε άλλες χώρες και ηπείρους, με το Messenger ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να κάνει ότι ακριβώς και με το Snapchat. Δηλαδή, να μοιράζεται φωτογραφίες και video, προσθέτοντας κείμενο και γραφικά, τα οποία θα εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες. Άλλο ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι ότι το Messenger Day έχει δανειστεί στοιχεία και από το Lifestage, την εφαρμογή που απευθύνεται αποκλειστικά σε έφηβους χρήστες.
Βασικό στοιχείο της ανανεωμένης εφαρμογής είναι τα αυτοκόλλητα και τα περισσότερα εξ αυτών είναι πολύ συγκεκριμένα. Σε αντίθεση με το Snapchat που διαθέτει πιο γενικά αυτοκόλλητα, στο Messenger Day υπάρχουν ποικίλες κατηγορίες σχετικά με το πως αισθανόμαστε, τι σκεφτόμαστε και τι κάνουμε. Αυτή, μέχρι στιγμής, είναι και η βασικότερη διαφορά μεταξύ των δύο ανταγωνιστών. Το πλεονέκτημα του Facebook ως μια γιγαντιαία επιχείρηση δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι η ευκολία του να κλωνοποιεί γρήγορα, να «μεταφράζει» και να εντοπίζει χαρακτηριστικά άλλων υπηρεσιών, τα οποία μπορεί να ενσωματώσει στη δική του φιλοσοφία και να τα τεστάρει σε συγκεκριμένες αγορές. Το Messenger Day μπορεί να μην εντυπωσιάσει τους χρήστες περισσότερο από ότι το Snapchat, αλλά το Facebook έχει τη δυνατότητα να ανακόψει την ανάπτυξη των ανταγωνιστών του και στη συγκεκριμένη περίπτωση ίσως να το επιτύχει.