Ποια είναι η διαφορά του blog και της ιστοσελίδας; Τι εξυπηρετεί το καθένα; Οι απαντήσεις βρίσκονται εδώ.


Θέλεις να κάνεις τον δικό σου online χώρο για να καταγράφεις τα ταξίδια σου; Τις αγαπημένες σου συνταγές; Συμβουλές ομορφιάς; Να στήσεις τη δική σου online επιχείρηση; Δεν είσαι ο μόνος. Ποια είναι όμως η βασική διαφορά ενός blog και ενός site και ποια αποστολή έχει το καθένα;

 

Blog vs Site

Το blog είναι ένας χώρος όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν δωρεάν ένα ιστολόγιο για να αποτυπώσουν τις προσωπικές απόψεις, τους σχολιασμούς τους, να ενσωματώσουν εικόνες και videos, γεγονός που συνθέτει μια μορφή ενημέρωσης. Πρόκειται δηλαδή σαν την εφημερίδα που διαβάζουμε: όλα είναι δομημένα γύρω από το περιεχόμενο που δεν είναι άλλο από κείμενα. Αυτή η συγκεκριμένη δομή είναι που τα διαφοροποιεί από τους άλλους τύπους ιστοσελίδων.

Στην Ελλάδα, η επιτυχία κάποιων blogs δημιούργησε σύγχυση αναφορικά με την επισκεψιμότητα και την άνεση με την οποία οι bloggers κερδίζουν χρήματα. Καταρχήν, με την επίσκεψή σας σε ένα blog και κάνοντας περιήγηση στη θεματολογία του, κάθε φορά που κλικάρετε για να διαβάσετε κάτι, αυτό καταγράφεται. Κάθε ένας επισκέπτης είναι πιθανό να επισκεφθεί μια ιστοσελίδα 3 ή 4 φορές. Η αρχική περίοδος σύνδεσης ενός χρήστη κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε χρονικού εύρους θεωρείται ως επιπλέον μοναδική επίσκεψη και ως επιπλέον μοναδικός επισκέπτης. Οι μελλοντικές περίοδοι σύνδεσης από τον ίδιο χρήστη καταγράφονται μόνο ως επιπλέον επισκέψεις και όχι ως περισσότεροι επισκέπτες.

Δεν είναι εύκολο το χρηματικό κέρδος από τα blogs και απαιτεί χρόνο και προσπάθεια. Αρκετά blogs (όπως και ιστοσελίδες) προβάλλουν διαφημίσεις από τις οποίες κερδίζουν χρήματα όταν ένας επισκέπτης κάνει κλικ σε αυτές ή μπει σε μια διαφήμιση και αγοράσει το προϊόν της. Από τα πιο γνωστά συστήματα για να ξεκινήσετε να προβάλλετε διαφημίσεις είναι το Google Adsense, με πολλούς κανόνες που οφείλετε να ακολουθείτε πιστά για να αποφύγετε αποκλεισμό του λογαριασμού σας. Άλλοι δημοφιλείς τρόποι για χρηματικό όφελος είναι οι (εκνευριστικές, ας το παραδεχτούμε) pop-up διαφημίσεις (αν και «φθίνει» η παρουσία τους όσο περνάει ο καιρός), η πώληση προϊόντων άλλων εταιρειών και η δημοσίευση άρθρων (advertorials, native advertising). Στην τελευταία περίπτωση απαιτείται ένα στάνταρ κοινό κάποιων χιλιάδων επισκεπτών ημερησίως. Είπαμε, το κέρδος χρειάζεται χρόνο και υπομονή.

blogging750.png 

Η ιστοσελίδα, από την άλλη, μπορεί να παρουσιάζει μια επιχείρηση ή οργανισμό. Επίσης, μπορεί να αφορά σε δημοσιογραφική ενημέρωση ή να έχει πολιτισμικό περιεχόμενο. Η κάθε ιστοσελίδα είναι ουσιαστικά μια πλατφόρμα που μπορεί να δεχτεί απεριόριστες εφαρμογές και έχει μοναδικό χαρακτήρα, πράγμα που σημαίνει ότι το brand του μέσου είναι κοινό με το domain. Βεβαίως, έχει και τα μειονεκτήματά της. Ποια είναι αυτά;

1. Έχει μεγαλύτερο κόστος.

2. Θα χρειαστείτε βασικές γνώσεις δημιουργίας ιστοσελίδων για να την δημιουργήσετε. Το σίγουρο είναι ότι θα χρειαστείτε και γραφιστική υποστήριξη για το εικαστικό στήσιμο του online χώρου σας.  

3. Δεν επεκτείνονται εύκολα. Για κάθε επέκταση που θέλετε να κάνετε εξαρτάστε από τον γραφίστα, τον προγραμματιστή σας κλπ.

Με την εμφάνιση συστημάτων διαχείρισης περιεχομένου, όπως το Wordpress και το Joomla (ή και το Drupal, για τους πιο «προχωρημένους»), τα όρια μεταξύ δυναμικών ενημερωτικών ιστοσελίδων και blogs είναι (ευτυχώς) πιο δυσδιάκριτα και η επεκτασιμότητα έχει γίνει πολύ πιο εύκολη. Μπορεί κανείς, με ελάχιστες γνώσεις, να στήσει όχι μόνο ένα blog σε Wordpress, αλλά και ένα site, ακόμα (αν είναι πιο advanced) και ένα βασικό e-shop.

 

Τελικά, τι να επιλέξω;

Εξαρτάται τι θέλετε να κάνετε. Επιθυμείτε να δημιουργήσετε ένα e-shop ή να γράφετε στο διαδίκτυο τις ταξιδιωτικές σας εμπειρίες από τα μέρη που επισκέπτεστε; Εάν, για παράδειγμα, είστε πρωτάρηδες στο blogging, είναι προτιμότερο να επιλέξετε μια πλατφόρμα που απευθύνεται σε αρχάριους, όπως το Ghost, το Wordpress και το Tumblr. Θα πρέπει εξαρχής να αποφασίσετε εάν θέλετε να πληρώσετε για τις επιπλέον επιλογές που προσφέρουν ορισμένες πλατφόρμες ή να επιλέξετε κάτι δωρεάν που σημαίνει, βεβαίως, και λιγότερες διαθέσιμες επιλογές. Ο καλύτερος τρόπος είναι να επιλέξετε ένα blogging site που προσφέρει τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμή περιεχόμενο. Άλλωστε υπάρχει πάντα η περίπτωση το αρχικά μικρό σας blog να γίνει επιτυχημένο και, κατ’ επέκταση, κερδοφόρο!