Η «Τέχνη του δρόμου» δεν είναι βανδαλισμός, έχει σημαντικά πράγματα να μας πει
Είναι πιο παρεξηγημένη από οποιαδήποτε άλλη τέχνη, συχνά αντιμετωπίζεται έως και παράνομη από τη πολιτεία και δεν ήταν λίγες οι φορές που έδρασαν και επεμβατικά σβήνοντας έργα. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα που θυμόμαστε όλοι ήταν τον περασμένο Μάιο όπου έσβησαν γκράφιτι του γνωστού, όπως υπογράφει τα έργα του Wild Drawing, από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Αναφερόμαστε στη τέχνη του δρόμου, της οποίας τελευταίος σκοπός είναι ο βανδαλισμός κτιρίων κι άλλων σημείων.
Ένας καλλιτέχνης που ίσως να μη ξέραμε μέχρι πριν λίγα λεπτά είναι ο Γάλλος Charles Leval για τον οποίο το γκράφιτι δεν υπηρετεί απλώς τον σκοπό να ομορφαίνει την πόλη του και δε περιορίζεται απλά στο να ''πει κάτι'', αλλά δίνει μέχρι και οξυγόνο κατά κάποιο τρόπο στους περαστικούς. Τα έργα του παραπέμπουν κυριολεκτικά σε διαστάσεις 3D και ίσως αυτή η τεχνική να του εξασφαλίζει τόσο ζωντανά αποτελέσματα. Ευθύνεται όμως σε αυτό και η επιλογή της θεματολογίας του. Στους δρόμους και τα στενά του Παρισιού θα δεις να ζωντανεύουν πάνω σε τοίχους, κολώνες και αγωγούς διάφορα στοιχεία της φύσης. Η έμπνευσή του και η ανάγκη να δημιουργεί ''αυταπάτες'' είναι από τα πρώτα χαρακτηριστικά που διακρίνει κανείς στα έργα του. Κάποιες φορές τα σχέδιά του αγγίζουν τα όρια του τρομακτικού. Άλλες φορές μαρτυρούν πολύ σημαντικά κοινωνικά μηνύματα και σίγουρα για κάποιον περαστικό λειτουργούν ως ένα αξιόλογο δέλεαρ για να σταθεί και να σκεφτεί το έργο λίγο παραπάνω.
Σε εποχές, σαν αυτή, ή για να είμαστε ακριβείς σε όλες τις περιόδους η τέχνη του δρόμου είναι μόνο σημαντική. Και αυτό γιατί εντοπίζεται σε σημεία που μπορεί να τα δεις εντελώς φευγαλέα και να μην καταφέρεις να τα αποκρυπτογραφήσεις καν, όπως για παράδειγμα σε κάποιο βαγόνι, όμως όλα τυπώνονται υποσυνείδητα. Και στο τέλος, τέλος αλήθεια πώς είναι δυνατόν να μπορούμε να κρίνουμε ως άσχημη ή παράνομη μία τέχνη; Αποδείξεις πως αυτή η τέχνη οφείλει να αναγνωρίζεται από την πολιτεία υπάρχουν. Χαρακτηριστική η περίπτωση της Πάτρας όπου κάθε χρόνο φιλοξενεί το Διεθνές Street Art Festival. Η τέχνη πολλές φορές τρομάζει ή και ενοχλεί καθώς αυτοσκοπός της είναι να δημιουργεί αμφιβολίες, μία κατάσταση που σε φέρνει πιο κοντά στην αλήθεια.