Vintage, επικερδής γοητεία


 

Vintage, επικερδής γοητεία

 

Πολύ πριν τα arcade games γίνουν υλικό για τις vintage συλλογές χίπστερς με μεγάλα λοφτ στο Μπρούκλυν, μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του ’90, ήταν πολύ δημοφιλή και η βασική πηγή κέρδους για τις εταιρείες που έφτιαχναν βιντεοπαιχνίδια. Kαι ήταν επικερδή. Δηλαδή, πολύ επικερδή.

 

Donkey Kong – Nintendo

 

donkey-kong-1.jpg

 

Κέρδη μέχρι τώρα (ποσά προσαρμοσμένα λόγω πληθωρισμού): $676,000,000+

 

Ένα από τα πρώτα παιχνίδια πλατφόρμας, το Donkey Kong έχει την τιμή να είναι το πρώτο παιχνίδι που δημιούργησε ο Shigeru Miyamoto (Super Mario Bros, Legend of Zelda), και μάλιστα περιλαμβάνει την πρώτη εμφάνιση του Mario. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, όλα τα arcade games ήταν είτε space shooters ή παιχνίδια με λαβυρίνθους (Pac-Man, φιδάκι), οπότε το Donkey Kong ξένισε αρχικά κάπως το κοινό. Γρήγορα όμως έγινε μεγάλη επιτυχία.

 

Το αρχικό κόνσεπτ του παιχνιδιού έδινε στο Mario το όνομα Jumpman, το επάγγελμα του ήταν ξυλουργός και όχι υδραυλικός, και η αποστολή του ήταν να σώσει την κοπέλα του, Lady, από το κατοικίδιο του, Donkey Kong. Οι λεπτομέρειες της ιστορίας άλλαξαν για την κυκλοφορία του παιχνιδιού στην Αμερική, και εκεί ο Jumpman έγινε Mario, και σύντομα αντάλλαξε τα βαρέλια πάνω από τα οποία πηδούσε για ζωντανά μανιτάρια και φτερωτές χελώνες.

 

Street Fighter II – Capcom

 

kentriki games.jpg

 

 

Κέρδη μέχρι τώρα: $1,108,000,000

 

Το πρώτο Street Fighter ήταν μεγάλη επιτυχία, αλλά το δεύτερο έχει μείνει στην ιστορία ως το fighting game που καθόρισε τη βασική μορφή την οποία τηρούν τα fighting games ακόμα και σήμερα. Υπερβολικά ανταγωνιστικό, και με 8-12 χαρακτήρες για να διαλέξεις, το παιχνίδι έγινε κατευθείαν τεράστια επιτυχία.

 

Παρέμεινε το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της Capcom σχεδόν για δύο δεκαετίες, μέχρι και την κυκλοφορία του Resident Evil 5 το 2009. Επίσης μας χάρισε το κινηματογραφικό αριστούργημα με τον Jean Claude Van Damme και την Kylie Minogue στους ρόλους των Guile & Cammy αντίστοιχα.

 

Η «Champion Edition», το οποίο με σημερινά δεδομένα θα ήταν μια πανάκριβη DLC επέκταση, έγινε ακόμη πιο τρελή επιτυχία, πούλησε γρήγορα 140.000 συσκευές arcade και τα κέρδη της υπολογίζονται στα $2,610,000,000.

 

Space Invaders – Taito

 

space-invaders.jpg

 

Kέρδη μέχρι σήμερα: $5,220,000,000

 

Ένα από τα κλασικά παιχνίδια της Χρυσής Εποχής του gaming, το Space Invaders κυκλοφόρησε το 1978 και έγινε η βάση για όλα τα space shooters που κυκλοφόρησαν μετά από αυτό.

 

Κάποια στιγμή μετά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του στην Ιαπωνία ήταν τόσο δημοφιλές που παρατηρήθηκε έλλειψη του νομίσματος των 100 yen στην αγορά. Στην Αμερική, μεσα σε ένα χρόνο κυκλοφορίας έβγαλε περισσότερα χρήματα από την ταινία που κυριάρχησε στο Box Office εκείνη τη χρονιά. Το Star Wars.

 

Pac-Man – Namco

 

pacman.jpg

 

Κέρδη μέχρι σήμερα: $3,400,000,000+

 

Καμία έκπληξη για τα δισεκατομμύρια του Pac-Man. Eίναι σίγουρα η πιο αναγνωρίσιμη φιγούρα της ιστορίας των arcade games, και μία από τις πιο γνωστές φιγούρες της σύγχρονης κουλτούρας γενικά.

 

Απλό, εθιστικό και ένα από τα πρώτα βιντεοπαιχνίδια που προσπάθησαν να προσελκύσουν και γυναίκες gamers, το Pac-Man ήταν ακαριαία επιτυχία και σύντομα, εκτός από την παρουσία του σε sequels, ήταν ο πρώτος χαρακτήρας με τόσο εκτεταμένο franchise merchandise: από μπλούζες σε παπούτσια, τσάντες, ζώνες και οτιδήποτε άλλο μπορείς να πουλήσεις με τη στάμπα ενός κεφαλιού gouda από την οποία λείπει ένα τρίγωνο.

 

 

Πηγή: slag.gr