Μετά την πρεμιέρα της σειράς, τα Google searches για τα terms and conditions του δημοφιλούς streamer αυξήθηκαν σημαντικά
[Το επόμενο άρθρο περιλαμβάνει spoilers για το πρώτο επεισόδιο της 6ης σεζόν του Black Mirror, “Joan Is Awful”]
Deepfakes και AI που καταλαμβάνουν την καθημερινότητά μας, σε ένα δυστοπικό σενάριο που προκαλεί φόβο. Αυτή ήταν και η βασική θεματική του πρώτου επεισοδίου της 6ης σεζόν του Black Mirror, που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες στην πλατφόρμα του Netflix. Και από ό,τι φαίνεται, τρόμαξε για τα καλά το κοινό που το παρακολούθησε, αν κρίνουμε από τη σημαντική αύξηση των Google searches για κάτι που σπανίως τσεκάρουμε πριν προχωρήσουμε στη δέσμευσή μας με τη λειτουργία του.
Στο πρώτο επεισόδιο της επιστροφής της σειράς που τιτλοφορείται “Joan Is Awful”, η πρωταγωνίστριά του Annie Murphy (που υποδύεται την Joan Tait) βρίσκεται παγιδευμένη σε μια τρομακτική συνθήκη για τη ζωή της, έπειτα από την παράληψή της να διαβάσει τα terms and conditions ενός Netflix-like service που ονομάζεται Streamberry.
Έτσι, η Joan βρίσκεται στην πολύ δυσάρεστη κατάσταση όπου – δίχως τη θέλησή της – έχει υπογράψει το δικαίωμα παραχώρησης του ονόματός της και της προσωπικότητάς της, ώστε το streamer να διασκευάσει τη ζωή της σε ένα δραματοποιημένο TV show σε real-time, χρησιμοποιώντας ένα quantum computer και τη φιγούρα της Salma Hayek.
Και η πλοκή αυτή του επεισοδίου φαίνεται πως έκανε χιλιάδες θεατές του να αναζητήσουν τις real-life συνέπειες που ενδεχομένως μπορούν να υπάρξουν αν δεν διαβάσουν προσεκτικά τα terms and conditions του πραγματικού Netflix! Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα Google τα searches για τα “Netflix terms and conditions” εκτοξεύθηκαν κατά 596% μόλις τις τρεις πρώτες ημέρες από όταν το εν λόγω επεισόδιο ξεκίνησε να προβάλλεται στην πλατφόρμα. Εννοείται φυσικά πως – για καλή μας τύχη – τα πραγματικά terms της πλατφόρμας δεν παραχωρούν σε αυτή το παραμικρό δικαίωμα που να μοιάζει με αυτά που προβάλλονται στο επεισόδιο!
Βέβαια, το Netflix δεν έχασε την ευκαιρία περαιτέρω διαφήμισης της σειράς, δημιουργώντας ένα λειτουργικό Streamberry website στο οποίο οι fans μπορούν να «πρωταγωνιστήσουν» στη δική τους version του “You Are Awful”, δίνοντας στο Netflix το δικαίωμα χρήσης μιας φωτογραφίας και του ονόματός τους για να δημιουργήσει promotional υλικό στα πλαίσια της εμπειρίας.
Dystopic much?