Ένας ανεξέλεγκτος καρχαρίας σκορπά τον τρόμο στο Παρίσι.


Οι ταινίες με απειλητικούς καρχαρίες και αφελείς ανθρώπους που αγνοούν τους κανόνες της φύσης είχαν πάντα την τιμητική τους στο παγκόσμιο box office. Αρχή πάντων, φυσικά, η ταινία “Jaws” (“Τα Σαγόνια του Καρχαρία”) του Steven Spielberg που κυκλοφόρησε το 1975. Δεν ήταν απλά ένα καλοφτιαγμένο πρωτότυπο θρίλερ με έναν καρχαρία που σκορπά το θάνατο στους λουόμενους μίας παραλιακής πόλης στο New England των ΗΠΑ και έφερε τον κινηματογραφικό τρόμο στους ανυποψίαστους θεατές. 

Το “Jaws” άλλαξε τα κινηματογραφικά δεδομένα και ήταν το πρώτο μεγάλο καλοκαιρινό blockbuster της νέας εποχής. Με λιγότερα από 9 εκατομμύρια δολάρια budget, έφερε πίσω κέρδη που ξεπέρασαν τα 476 εκατομμύρια. Καν’ τε το λογαριασμό. Ακολούθησαν και άλλα blockbuster τη δεκαετία του ’70 (“Star Wars”, “Superman”, “Ο Εξορκιστής”) που σταδιακά αντικατέστησαν το σινεμά των δημιουργών και ανεξάρτητων σκηνοθετών που μεγαλούργησε τη συγκεκριμένη δεκαετία. Το πρόσταγμα πλέον πέρασε στα μεγάλα στούντιο.

Τις επόμενες δεκαετίες μέχρι και πρόσφατα είχαμε και άλλα παραδείγματα επιτυχημένων τίτλων με πρωταγωνιστές καρχαρίες που έρχονται αντιμέτωποι με ανθρώπους (ή το αντίστροφο), από το “Deep Blue Sea” μέχρι το “The Shallows” (“Σε Ρηχά Νερά”) και τα πιο fun “The Meg” και cult “Sharknado”. Αν βάλουμε στη λίστα και άλλα πλάσματα του νερού, όρκες, πιράνχα και θαλάσσια τέρατα της φαντασίας, οι τίτλοι είναι πραγματικά άπειροι. 

Φέτος τον Αύγουστο, το Παρίσι θα φιλοξενήσει τους 33ους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες και εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Ένα σενάριο σαν αυτό της νέας γαλλικής παραγωγής του Netflix με τίτλο “Στα Βάθη του Σηκουάνα” (“Under Paris”) φαντάζει εφιαλτικό. Δεν θέλεις να συμβεί στην πραγματικότητα. Ας μην το γρουσουζεύσουμε. 

Το σενάριο της ταινίας πάει κάπως έτσι: Καλοκαίρι του 2024. Το Παρίσι φιλοξενεί για πρώτη φορά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τριάθλου στον Σηκουάνα. Η Σοφία, μια λαμπρή επιστήμονας, μαθαίνει από τον Μίκα, έναν νεαρό ακτιβιστή για το περιβάλλον, ότι ένας μεγάλος καρχαρίας κολυμπά στα βάθη του ποταμού. Για να αποφύγουν την αιματολουσία στην καρδιά της πόλης, οι δυο τους αναγκάζονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τον Αντίλ, τον διοικητή της αστυνομίας στην περιοχή του ποταμού Σηκουάνα.

Επίθεση καρχαρία στην καρδιά του Παρισιού; 

Πού ακούστηκε αυτό; Πώς βρέθηκε να κινείται ανενόχλητος ένας καρχαρίας στον ποταμό Σηκουάνα και πιάνει άπαντες στον ύπνο; Το νέο creature feature του Netflix δεν θέλει να πάρει σοβαρά τον εαυτό του αλλά αυτό δεν το κάνει λιγότερο «αιματοβαμμένο». Είναι ένα καθαρόαιμο θρίλερ με μπόλικη αγωνία, ένας good clean fun τίτλος που περνάει η ώρα πολύ ευχάριστα, στα όρια της έκπληξης. Πραγματικά καλοφτιαγμένο και στιβαρό, μία σοβαρή παραγωγή που ξεφεύγει από τα b-movies της σειράς και αφήνει… υποσχέσεις ό,τι μπορεί να επιστρέψει σύντομα (μην κάνουμε και spoiler). 

Οι σκηνές με τους έντρομους και έκπληκτους κατοίκους της «Πόλης του Φωτός» μπροστά στο θέαμα ενός επιθετικού καρχαρία στον Σηκουάνα είναι συναρπαστικές, όπως και άλλες σκηνές που θυμίζουν παλιές ταινίες καταστροφής, ενώ στον πρωταγωνιστικό ρόλο της ερευνήτριας θαλασσών Σοφία βρίσκουμε την Bérénice Bejo, γνωστή από τις ταινίες “The Artist” και “The Past”. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Xavier Gens (“Lupin”, “Hitman” κ.α.).

Αν θέλετε να ψυχαγωγηθείτε τηλεοπτικά με μία shark attack ταινία, το θρίλερ «Στα Βάθη του Σηκουάνα» παίρνει άριστα. Αν ψάχνετε ψεγάδια ή κάτι διαφορετικό, ίσως να μην είναι για εσάς.