Όταν η ανδρική μόδα γράφει ιστορία
«Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις» λέει πολύ σωστά ο λαός και δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Ειδικά στον κόσμο της μόδας αυτή η λογική ισχύει αναμφίβολα. Γιατί κάτι που δεν μπορείς να περιγράψεις με λόγια, μια εικόνα μπορεί να το επιτύχει. Και όσο και να θέλει ένας σχεδιαστής να περιγράψει τα σχέδιά του μέσα από τον γραπτό λόγο, σίγουρα τα ρούχα καθαυτά, τα λένε όλα από μόνα τους.
Ίσως γι’ αυτό να είναι και τόσο σημαντικές οι καμπάνιες για έναν οίκο. Γιατί παρουσιάζοντας τις συλλογές τους μέσα από μια «ιστορία», μπορούν να ερμηνεύσουν με διαφορετικό τρόπο τα ρούχα τους. Μπορούν έτσι να δηλώσουν κάτι και να εξερευνήσουν νέες πτυχές της συλλογής τους, αλλά κυρίως της κοινωνίας. Γιατί μια διαφημιστική καμπάνια επιβάλλεται να το κάνει αυτό. Πρέπει οι δημιουργοί της (από τον σχεδιαστή μέχρι τον φωτογράφο και τα μοντέλα) να κάνουν κάτι το… ριζοσπαστικό.
Γιατί τότε είναι η πραγματική ευκαιρία τους. Μια εικόνα θα μείνει για πάντα στα αρχεία και την ιστορία της μόδας. Και οι Dolce & Gabbana έχουν σίγουρα γράψει ιστορία. Γι΄αυτό και σχεδόν 30 χρόνια μετά, αντρέχουμε ακόμη στις παλαιότερες καμπάνιες τους και τις κοιτούμε με θαυμασμό. Ειδικά αυτές για τις ανδρικές συλλογές. Γιατί δεν ξέρω, αλλά νιώθω –πάντα το πίστευα αυτό βασικά- ότι όλοι οι σχεδιαστές έχουν μια μεγαλύτερη ελευθερία ως προς τις menswear καμπάνιες. Και οι παρακάτω οι οποίες πολύ συχνά αντικατοπτρίζουν την ιταλική αισθητική, το κλίμα της γειτονικής μας χώρας, αλλά και την σεξουαλικότητα των Ιταλών καλλονών, σίγουρα έχουν την ελευθερία αυτή. Και το γεγονός ότι μερικοί από τους πιο σημαντικούς φωτογράφους μόδας και μερικά από τα πιο σημαντικά μοντέλα του χώρου έχουν φιλοξενηθεί στις καμπάνιες αυτές, λέει από μόνο του πολλά.
Fall / Winter 1989-1990 (Tony Ward, Steven Meisel)
Spring / Summer 2014
Spring / Summer 1994 (Mario Sorrenti)
Spring / Summer 1996 (Steven Meisel)
Spring / Summer 1997 με το μοντέλο Enrique Palacios (Steven Meisel)
Fall / Winter 2000-2003
Spring / Summer 2010