Έχοντας πρώτα διακόψει τις σχέσεις της με τον Kanye West, η δημοφιλής εταιρεία αθλητικών ειδών είναι αντιμέτωπη με μια κρίσιμη απόφαση για το απούλητο merchandise της.


Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, τα Yeezy sneakers δια χειρός Kanye West και Adidas αποτελούσαν τα πιο wanted αθλητικά παπούτσια στον κόσμο, με την τιμή πώλησής τους να σπάει ρεκόρ μετά το ρεκόρ και την αναμονή για την αγορά τους κάθε φορά που ένα νέο ζευγάρι έφτανε στα καταστήματα να θεωρείται τεράστια για τα δεδομένα ενός αντίστοιχου προϊόντος. Όλα όμως άλλαξαν από τότε που ο Kanye West αποφάσισε να πάρει μια ακραία συντηρητική και άκρως επικίνδυνη πολιτική στροφή, η οποία όπως ήταν αναμενόμενο έκανε την Adidas να διακόψει τη συνεργασία της μαζί του. Και μαζί με αυτή τη διακοπή ήρθε και ένα κομβικό ερώτημα: Τι θα κάνει τελικά η Adidas με τα απούλητα Yeezys αξίας 500 εκατομμυρίων δολαρίων;

Ο γερμανικός κολοσσός του athletic wear και των sneakers διαθέτει αυτήν τη στιγμή χιλιάδες απούλητα ζευγάρια παπουτσιών Yeezy, με τις επιλογές να ποικίλουν από την πώλησή τους χωρίς το Yeezy branding, μέχρι την καύση για την καταστροφή τους.

Το «διαζύγιο» μεταξύ Adidas και West ήρθε τον Οκτώβριο του 2022 μετά από εκτεταμένα αντισημιτικά σχόλια του δεύτερου, με τους υπεύθυνους της εταιρείας να κάνουν τότε λόγο για επικείμενο rebrand των Yeezy παπουτσιών και πώλησή τους σε έκπτωση. Όμως αυτή η στρατηγική δεν ακολουθήθηκε από την Adidas και πρόσφατα έγινε λόγος για ακόμη περισσότερες απώλειες. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μπορούσε να χάσει μέχρι και $1.3 δισεκατομμύρια εσόδων και $530 εκατομμύρια σε λειτουργικά κέρδη αν δεν έβρισκε κάτι να κάνει τα ήδη κατασκευασμένα Yeezys.

Οι επιλογές της εταιρείας αυτή τη στιγμή είναι σύμφωνα με ρεπορτάζ της Washington Post η εκπτωτική πώληση χωρίς label, ως “zombie Yeezys”, η ρευστοποίηση μέσα από discount stores ή η πώλησή τους με το κιλό σε άλλες εταιρείες. Όλες αυτές όμως σημαίνουν ότι η Adidas και πάλι θα εισπράξει χρήματα μέσα από τη συνεργασία της με έναν αντισημίτη. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η καύση των παπουτσιών φαίνεται πως είναι τελικά και ο δρόμος που θα ακολουθηθεί, με εταιρείες όπως η Burberry και Louis Vuitton να έχουν ακολουθήσει ανάλογη πρακτική στο παρελθόν.

Η πρακτική αυτή όμως ενδέχεται να συνοδευτεί από ακόμη περισσότερο negative attention, λαμβάνοντας υπόψη τις οικολογικές προεκτάσεις της καύσης, όπως και το ότι από αυτά τα παπούτσια θα μπορούσαν να ευεργετηθούν στην πραγματικότητα άποροι άνθρωποι.

Η καθηγήτρια marketing στο University of Toledo, Elizabeth Napier, δήλωσε στη Washington Post πως η καλύτερη επιλογή που θα είχε η Adidas θα ήταν να χαρίσει τα Yeezys στους σεισμοπαθείς της Τουρκίας και της Συρίας, σε μια κίνηση σεβασμού απέναντι στο περιβάλλον και σεβασμού των πολιτών του κόσμου που βρίσκονται σε ανάγκη.

Για να δούμε τι θα πράξει λοιπόν η Adidas, που σε κάθε περίπτωση μοιάζει να ζημιώθηκε άνευ προηγουμένου από μια μέχρι πρότινος «χρυσή» και σίγουρη συμφωνία της.