Ανακαλύψαμε το μοναδικό μεταπτυχιακό στην Ελλάδα, με εξειδίκευση στη Μόδα!
Ο κόσμος της Μόδας αλλάζει. Οι σχεδιαστές μιλούν για παρακμή του συστήματος, οι συζητήσεις για τη Βιωσιμότητα και τη διάσωση του πλανήτη κυριαρχούν σε κάθε forum. Το αίτημα για sustainability και έλεγχο της fast fashion θέτει επίμονα το θέμα του ποιοτικού χρόνου, της διάρκειας, των αξιών. Η Μόδα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι και οφείλει να κάνει restart.
Οι νέοι ήταν πάντα η κινητήριος δύναμη των αλλαγών. Ο ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν είναι αυτός του ερευνητή, που θα μελετήσει και θα αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα βάζοντάς τα στο μικροσκόπιο. Η αναζήτηση λύσεων για την αντιμετώπιση όλων των προκλήσεων και την επαναφορά ενός νέου αξιακού συστήματος έχει ως μονόδρομο τις πρωτογενείς ιδέες και την Καινοτομία.
Στην Καινοτομία βασίστηκε ο σχεδιασμός του Master of Arts in Fashion Brand Communication & Styling, που αποτελεί το μοναδικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Ελλάδα με εξειδίκευση στη Μόδα. Πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό που προσφέρει ο ΑΚΤΟ, το οποίο στοχεύει στην κατανόηση των σύγχρονων απαιτήσεων ενός Fashion Brand δίνοντας, παράλληλα, έμφαση στον διαρκώς εξελισσόμενο τομέα του Styling. Ένα δυναμικό εργαστήρι καινοτομίας, στο οποίο θα “γεννιούνται” in vitro νέα δημιουργικά πεδία, πρωτότυπες ιδέες, δίκαια και κυρίως ανθρώπινα εργαλεία επικοινωνίας για να βρουν εφαρμογή in vivo.
“Μπορώ, εγώ ο μεταπτυχιακός σπουδαστής από την Ελλάδα, να συμμετάσχω στη διαμόρφωση της νέας Εποχής στη Μόδα;” Η απάντηση είναι “Ναι, φυσικά και μπορείς!”.
Η Μόδα είχε πάντα επίκεντρο τον άνθρωπο· αυτός την δημιουργεί, την φορά, την επιδεικνύει, τη συντηρεί. Ο άνθρωπος κινεί και διαμορφώνει την τεχνολογία και τα επικοινωνιακά εργαλεία με τα οποία οι ιδέες - οι προτάσεις ταξιδεύουν (και διαδίδονται μέσα σε ελάχιστο χρόνο), σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το MA in Fashion Brand Communication & Styling που λειτουργεί με την επικύρωση του Middlesex University του Λονδίνου, ζητάει από τον σπουδαστή να πειραματιστεί για το “καινούργιο” με γνώμονα το ανθρώπινο μέτρο και τις ανθρώπινες αξίες.
Η πανδημία του Covid -19 ήταν η αφορμή να ακουστούν φωνές διαμαρτυρίας από μεγάλα ονόματα της μόδας. Ο Giorgio Armani, με ανοικτή επιστολή - μανιφέστο στο αμερικανικό περιοδικό WWD, δηλώνει “Φτάνει η αλόγιστη σπατάλη προς χάριν της θεαματικότητας. Είναι ανήθικο.”. Η επιστολή του, που καταγγέλλει τους φρενήρεις ρυθμούς και την απαξίωση της δημιουργικότητας & των ενδυμάτων και απαιτεί την επιβράδυνση, την αλλαγή της λανθασμένης νοοτροπίας, την επανεξέταση των προτεραιοτήτων, βρήκε σύμφωνους πολλούς σχεδιαστές όπως οι: Donatella Versace, Elisabetta Franchi, Marco Baldassarri, Rick Owens κ.ά.
Το πώς ακριβώς η πρόσφατη κρίση θα επηρεάσει τον κόσμο της μόδας δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε. Η διαχείρισή της απαιτεί γνώση, κριτική σκέψη, πάθος και όραμα από νέους δημιουργικούς ανθρώπους. Στο ρευστό κοινωνικό-οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο του κόσμου μας, η Μόδα πρέπει να ανταποκρίνεται και να συνδιαλέγεται σε real time όπως ορίζουν τα ψηφιακά μέσα & τα social media.
Είναι προφανές πως η Μόδα είναι Επικοινωνία. Όμως τί είδους επικοινωνία, τί μορφή και τί προσανατολισμό θα έχει στη νέα της Εποχή; Το μεταπτυχιακό αυτό πρόγραμμα μελετά την αλληλένδετη σχέση Μόδας & Επικοινωνίας. Και οι δύο τους, για να είναι αποτελεσματικές, προϋποθέτουν γερές βάσεις και κανόνες, κατευθύνσεις και στρατηγικές. Έτσι, τον απόφοιτο του προγράμματος MA in Fashion Brand Communication & Styling του ΑΚΤΟ, τον διακρίνει η κουλτούρα, η διευρυμένη αντίληψη του κόσμου, ο πειραματισμός και η εσωτερική αναζήτηση, η πρωτοτυπία των concepts και η πρωτοπορία. Γνώσεις, δεξιότητες και εφόδια, που τον καθιστούν ικανό να επιδείξει ένα ισχυρό portfolio και να αποτελέσει μέρος αυτής της αλλαγής.
Όπως άλλωστε έχει αποδείξει η ιστορία, σε κάθε δύσκολη εποχή, η Τέχνη και η Δημιουργικότητα γίνονται μοναδικά καταφύγια έκφρασης και διαχείρισης αντίξοων καταστάσεων.
Ανακαλύψετε περισσότερα για το MA in Fashion Brand Communication & Styling εδώ.