Σε δραστικά "αντιδιαφημιστικά" μέτρα προχωράει η αγγλική κυβέρνηση για την προστασία της υγείας των νέων.


Φαίνεται πως η Αγγλία έχει θορυβηθεί από τα αυξανόμενα κρούσματα παχυσαρκίας στη χώρα κάτι που οδήγησε σε δραστικά μέτρα κατά της διαφήμισης. 

Συγκεκριμένα υπάρχει πρόβλεψη για τον προσεχή Οκτώβριο, να απαγορευθούν εξ' ολοκλήρου οι online διαφημίσεις για τα προϊόντα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις να προβάλλονται μόνο μετά τις 21:00. Τα δύο αυτά μέτρα θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2025.

Οι ακτιβιστές υγείας βέβαια θεώρησαν την κίνηση "καθυστερημένο χτύπημα" στην ικανότητα των εταιρειών να βομβαρδίζουν τα παιδιά με διαφημίσεις για τα ανθυγιεινά τρόφιμα και ποτά τους.

Ο James Toop, διευθύνων σύμβουλος του Bite Back, που ανήκει στην οργάνωση του σεφ Jamie Oliver, δήλωσε: "Αυτά είναι φανταστικά νέα. Αυτοί οι περιορισμοί θα συμβάλουν στην προστασία των παιδιών από την έκθεση σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών, κάτι διαμορφώνει σημαντικά τη σχέση τους με το φαγητό. Γνωρίζουμε ότι όσο περισσότερες διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού βλέπετε, τόσο πιο ανθυγιεινά τρόφιμα είναι πιθανό να καταναλώσετε. Ο περιορισμός αυτών των διαφημίσεων θα προστατεύσει περισσότερους νέους από το να πέσουν σε αυτήν την παγίδα".

Η προηγούμενη, συντηρητική κυβέρνηση είχε δεσμευθεί να θέσει την απαγόρευση αυτή από τον Ιανουάριο του 2023. Όμως, ένα μήνα πριν από την εισαγωγή της, ο Rishi Sunak αποφάσισε να την καθυστερήσει μέχρι το 2025, προκαλώντας ένα κύμα κριτικής ότι θέτει τα συμφέροντα των μεγάλων εταιρειών πάνω από τη βελτίωση υγεία των παιδιών.

Η Katharine Jenner, διευθύντρια του Obesity Health Alliance, δήλωσε: "Για πάρα πολύ καιρό η βιομηχανία τροφίμων απέφευγε συνεχώς αυτούς τους περιορισμούς σχετικά με τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στην τηλεόραση πριν από τις 21:00 και στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή, λέγοντας ότι αυτά τα μέτρα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για την εφαρμογή τους. Όχι πια!"