Ο Φώτης Δημανίδης μάς περιγράφει το πώς μια παρ' ολίγον δυσάρεστη εμπειρία τον «ερέθισε» να σκεφτεί και να δημιουργήσει ένα mobile application για χρήση εντός του αυτοκινήτου. Αισιόδοξος όσο εμείς, βρίσκει τα θετικά της κρίσης...
Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Μια δημιουργική ομάδα δημιούργησε μια διαδικτυακή εφαρμογή που απευθύνεται σε κάθε οδηγό που χρησιμοποιεί το smartphone ή το tablet του μέσα στο αυτοκίνητο, είτε για επικοινωνία, είτε για πλοήγηση, είτε για μουσική. Διαβάστε όσα ενδιαφέροντα είπαν στον Παναγιώτη Λουκά...
H Navideck ξεκίνησε σαν μια ομάδα η οποία θα εργαζόταν πάνω σε ένα mobile application για χρήση εντός του αυτοκινήτου. Ξεκινήσαμε σχεδιάζοντας τι λειτουργίες θα θέλαμε σαν οδηγοί (όπως πλοήγηση και μουσική) αλλά σύντομα καταλάβαμε ότι σημασία δεν είχε το ποιες λειτουργίες θα υλοποιούσαμε αλλά το πως.
Κρίναμε ότι ήταν πολύ σημαντικό το πρόβλημα της απόσπασης της προσοχής του οδηγού. Συγκεκριμένα είχα τουλάχιστον δύο περιστατικά στο ιστορικό μου όπου παρολίγον να προκαλέσω τροχαίο ατύχημα εξαιτίας της χρήσης του κινητού. Και στις δύο περιπτώσεις έτυχε να είναι πάνω στην προσπάθεια εύρεσης ενός τραγουδιού στην βιβλιοθήκη της συσκευής.
Οι προσδοκίες μας δε διέφεραν από αυτές ενός συνηθισμένου τεχνολογικού startup. Ξεκινάμε σαν ομάδα, χτίζουμε ένα prototype, απευθυνόμαστε σε επενδυτές και από κει πέρα εργαζόμαστε σκληρά για να παράξουμε κάτι εξαιρετικό.
Απευθυνόμαστε σε κάθε οδηγό ο οποίος χρησιμοποιεί το smartphone ή το tablet του μέσα στο αυτοκίνητο είτε για επικοινωνία, είτε για πλοήγηση, είτε για μουσική. Η εφαρμογή μας δεν είναι ακόμα διαθέσιμη αλλά όποιος επιθυμεί μπορεί να γραφτεί στο newsletter μας στη σελίδα μας www.navideck.com και να ενημερωθεί αυτόματα όταν δημοσιευθεί.
Όραμα μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε τον όρο «λογισμικό αυτοκινήτου» δουλεύοντας κυρίως πάνω στον τομέα του UX (User eXperience) καθώς και σε connected χαρακτηριστικά όπως επικοινωνία μεταξύ των οδηγών.
Δουλεύουμε πολύ ομαδικά και προσέχουμε ο ένας τον άλλο. Θέλουμε όλοι να είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό που κάνουμε έτσι ώστε να είμαστε 100% δημιουργικοί. Έχουμε στήσει όλες τις διαδικασίες μας online έτσι ώστε να έχουμε πρόσβαση από παντού και οποτεδήποτε. Πρόσφατα νοικιάσαμε τα γραφεία μας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά ήδη έχουμε συνεργάτες που εργάζονται για μας απομακρυσμένα. Σε αυτό μας βοηθούν εξειδικευμένα λογισμικά πολλά από τα οποία μάλιστα παρέχονται και δωρεάν. Φυσικά θέλει πολλή πειθαρχία για να μπορείς να δουλεύεις απομακρυσμένα με συνέπεια.
Αυτή τη στιγμή η ομάδα αποτελείται από τους 2 συνιδρυτές Φώτη Δημανίδη (software engineer και team lead) και τον Μόδεστο Καφφέ (Mobile UX & Web designer). Παράλληλα συνεργαζόμαστε με έναν εξωτερικό iOS & android developer καθώς και ένα ψυχολόγο ειδικευμένο στην ψυχολογία οδηγών που μας παρέχει consultancy.
Τα κίνητρα από μεριά της πολιτείας είναι μηδαμινά, σχεδόν θα έλεγα αντικίνητρα. Το κυριότερο κίνητρο για να ξεκινήσεις ένα startup στην Ελλάδα είναι το οικοσύστημα που γεννιέται. Νέοι άνθρωποι με ιδέες και όρεξη, βάζουν το μυαλό και το ταλέντο τους σε χρήση. Δεν μπορεί παρά να βγει κάτι καλό από αυτό.
Η γραφειοκρατία δεν είναι κάτι που σε κάνει να τα παρατήσεις αλλά κάτι που σε κάνει να κοιτάς εναλλακτικές όπως το να κάνεις έναρξη σε άλλη χώρα. Η έναρξη μας πήρε δύο εβδομάδες περίπου. Μας παίδεψε πολύ και ουσιαστικά μας έκανε να παρατήσουμε τη δουλειά μας το διάστημα αυτό. Το φορολογικό σύστημα και η γενικότερη νομική αστάθεια είναι παράγοντες που κάνουν την Ελλάδα μη προτιμητέο προορισμό από τους διεθνείς επενδυτές. Δεν είναι τυχαίο που πολλά startups επιλέγουν την Αμερική ή την Αγγλία ως έδρα τους. Φυσικά αυτό είναι κάτι που όχι μόνο μπορεί αλλά πρέπει να αλλάξει.
Το κυριότερο πιστεύω είναι η εύρεση χρηματοδότησης. Είναι ένα μεγάλο κυνήγι στο οποίο όταν ξεκινάς έχεις έλλειψη γνώσεων του τι χρειάζεται, τρώει ένα μεγάλο κομμάτι του χρόνου και του κόπου σου και φυσικά αν δε γίνει στην ώρα του μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες.
Σαν δεύτερο θα όριζα την εύρεση κατάλληλου προσωπικού. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια παγκόσμια ανάγκη για άρτια εκπαιδευμένο τεχνικό προσωπικό και οι υποψήφιοι γίνονται ανάρπαστοι. Αυτό σε συνδυασμό με την έλλειψη κουλτούρας επιχειρηματικότητας κάνει δύσκολο το να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες για το εγχείρημα σου.
Κάτι που θα έκανα διαφορετικά θα ήταν να το ξεκινήσω να υλοποιώ την εφαρμογή μη περιμένοντας να βρεθούν τα κατάλληλα άτομα ή χρηματοδότηση. Το να στηθεί η τελική ομάδα είναι κάτι που παίρνει χρόνο. Παράλληλα τα έξοδα τρέχουν και ένα startup δεν έχει χρόνο για χάσιμο. Σε πέντε χρόνια από τώρα το ιδανικό μας σενάριο λέει ότι θα είμαστε μια ισχυρή εταιρεία με ικανά έσοδα να συντηρήσουν τους μισθούς αλλά και τα γραφεία των ονείρων μας. Παράλληλα θέλουμε να χτίσουμε μια μεγάλη ομάδα ικανή και δημιουργική που θα εργάζεται πάντα πάνω στο “next big thing”.
Μπορώ να πω ότι είδα δύο θετικές επιδράσεις της κρίσης μέχρι στιγμής. Η μία είναι η μείωση του κόστους στα βασικά έξοδα μιας επιχείρησης όπως είναι το ενοίκιο αλλά και η μίσθωση υπαλλήλων. Η δεύτερη είναι η συνειδητοποίηση των περισσότερων από μας ότι πρέπει να στηριχθούμε στις δικιές μας δυνάμεις για να επιτύχουμε. Αναγκαστήκαμε με αφορμή την κρίση να κοιτάξουμε βαθιά μέσα μας και να αναζητήσουμε εκείνα τα στοιχεία που θα μας κάνουν να ξεχωρίσουμε όχι μόνο πανελλαδικά αλλά και παγκόσμια.
Κάποιος που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας θα πρέπει να πιστέψει στις δυνάμεις του, να βγάλει στο προσκήνιο τη δημιουργικότητα του και να μην αναζητήσει αλλά να δημιουργήσει την ιδανική για αυτόν θέση εργασίας.
http://www.navideck.com
https://www.facebook.com/navideck
https://twitter.com/navideck
http://www.linkedin.com/company/navideck